A magyar jog szerint akár büntetőjogi következményei is lehetnének annak az akciónak, amivel a Burger King marketingesei lepték meg a héten mit sem sejtő felhasználók millióit. A cég ugyanis egy olyan reklámot kezdett el sugározni a tévékben, amivel gyakorlatilag meghekkelték a Google legújabb szoftverével működő okostelefonokat.

A McDonald’s egyik fő konkurensének számító étteremlánc új reklámja végén ugyanis direkt egy olyan mondatot helyezett el, amit a szóban forgó mobilok egy őket keresésre utasító parancsként értelmeztek. Az “OK Google, what is the Whopper burger?” elhangzásának hatására ugyanis a TV készülékek közelében elhelyezett telefonokon futó Google Assistant szoftver aktiválódott, és rákeresett a cég legismertebb burgerére az interneten.




A Burger King reklámjának végén direkt mondták ki a hangosasszisztenst aktiváló szavakat
A Burger King reklámjának végén direkt mondták ki a hangosasszisztenst aktiváló szavakat

 

Sőt, a Google Home nevű eszköze – amin szintén megtalálható az említett, hanggal vezérelhető szoftver – mindjárt fel is olvasta a Whopper receptjét, nyilvánvalóan a felhasználók legnagyobb meglepetésére.

Mindez már önmagában is elég nagy baj lett volna, de ráadásul a cégre megorroló, leleményes felhasználók erre még ráraktak egy lapáttal. A jelenség ismertté válását követően ugyanis elkezdték “vandál” módon átírni a hamburger szócikkét a Wikipedia-n, hogy az inkriminált reklám ezek után már azt olvastassa fel a készülékekkel – ezáltal gyakorlatilag visszahekkelve a Burger King-et.

Ezt láttad már?  Betört a Facebook szervereire - 11 milliót kapott érte

A módosítások között volt olyan, ami az összetevők listájába felvitte a ciánt, a patkányhúst vagy a levágott körömdarabokat, míg egy másik a burger leírását egy csokigolyóéra cserélte ki. Megint más szerkesztések rákokozó tulajdonságot tulajdonítottak a terméknek.

Az incidenst végül a Google zárta rövidre, aki egyszerűen úgy módosította Assistant szoftvere működését, hogy az a továbbiakban nem reagált a reklámban elhangzó utasításra – ezáltal kihúzva a dolog méregfogát.

A mostani egyébként nem az első alkalom, hogy a TV-ben elhangzók tömegesen aktiválnak egy hangosasszisztens. Egy hasonló – vélhetően a Burger King reklámjához is az ötletet szolgáltató – incidens az év elején történt, amikor egy riport részeként került leadásra egy olyan mondat, aminek hatására akkor az Amazon Echo dobozai kezdtek el tömegesen rendelni egy adott játékbabát az online áruházból.

Forrás

Szólj hozzá

Az E-mail címed nem publikus.Kötelező kitölteni *

Érdekesek lehetnek:

A fidget spinner vajon az űrben tovább pörög, mint a Földön?

Már alig van olyan, aki ne hallott volna a fidget spinnerről, amely akkora hepajt okozott …