Kezdőlap Tippek Milyen egészségügyi problémáim lehetnek, a helytelen üléstől az irodában?

Milyen egészségügyi problémáim lehetnek, a helytelen üléstől az irodában?

6 perce olvasva
Milyen egészségügyi problémáim lehetnek, a helytelen üléstől az irodában? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
0
11


 

Egyrészt nem árt, ha megfelelő irodai széken ülünk. Persze attól még, hogy van egy jó székünk, egy csapásra nem múlik el minden probléma. Tudni kell jól ülni, a szünetek alatt pedig át kell mozgatni magunkat. És még ez sem minden.

 

Ha nem figyelünk oda a helyes tartásra, akkor jelentkezhet tarkófájás, hátfájás, derékfájás, kialakulhatnak különféle gerincbántalmak, összenyomódhat a gyomor, megfájdulhat a térd és még látásromlás is bekövetkezhet. A napi több órás, kényelmesnek gondolt, de helytelen ülés esetén mindennapossá válhat a fejfájás, a merev, letapadt izmok miatt pedig a nyak és az egész hát sajoghat a munka végeztével. Ezt bizonyára senki se szeretné.

 

Ha beszereztük a megfelelő irodai székünket, akkor állítsuk be jól!

ergonomicA magasság fontos. És az is, hogy a derekunkat is megtámassza a háttámla. Tartsuk úgy magunkat, hogy a vállunk és a karunk 90 fokos szöget zárjon be. És a combok, illetve a lábszárak is 90 fokos szögben helyezkedjenek el egymáshoz képest. Fontos, hogy mindig közel üljünk az  íróasztalhoz, és az is, hogy a csuklónk is kellőképpen meg legyen támasztva. Állítsuk be a monitorunk magasságát is. Elvileg úgy a helyes, ha a képernyő teteje a szemünkkel egy magasságban van.

 

Ha nincs monitortartó az asztalunkon, szerezzünk be ilyet vagy helyezzünk könyveket a képernyő alá. Sokan irodai papírcsomagokkal állítják be a megfelelő magasságot. Ha laptoppal dolgozunk, szerezzünk be külön egeret és billentyűzetet és az egész laptopot emeljük meg.

 

 

 

Mi segíthet még a helyes testtartásban?

A megfelelő forgószék és az asztalok mellett más eszközök is segítik a helyes tartást. Vásárolható például csuklótámasz a billentyűzetünkhoz és az egérpadhoz is. Rendkívül széles a választék, ami a dizájnt illeti. Ha ezeket használjuk, valamelyest rákényszerítjük a testünket a helyes tartásra. Érdemes megfontolni a beszerzést.

 

Az imént felsoroltak fontosak, de egyik sem elegendő ahhoz, hogy teljesen egészséges legyen a napi 8 vagy több órás ülő munkavégzés. A jó irodai eszköz fontos, de a mozgást semmi se helyettesíti. Viszont sportoláshoz csak akkor lesz energiánk hazaérve is, ha nem fáradunk el a helytelen testtartás miatt az irodai munkavégzés során. Tegyen ezért, nézze meg itt, milyen eszközök segíthetnek Önnek ebben!

forrás

Load More Related Articles
Mutasson többet tőle:  silverpcblog
Mutass többet:  Tippek
Hozzászólás letiltva.

Érdekesek lehetnek:

Tippek az otthoni Wi-Fi gyorsításához – Wi-Fi gyorsítás, router gyorsítása egyszerűen

Nagyon sok függ a router megfelelő elhelyezésétől.   Ha nincs lehetőségünk egy gyorsa…