Hogyan javítsuk az Unexpected Store Exception hibát Windows 10 alatt?

Az Unexpected Store Exception hiba egyike a Windows 10 felhasználók által tapasztalt gyakori kék halál (Blue Screen of Death – BSOD) problémáknak. Ez a hiba általában váratlan rendszerleállást eredményez, és újraindítást követel a felhasználótól. A Lenovo Z50-70 laptop példáján keresztül bemutatjuk a hiba lehetséges okait és megoldásait.

Mi az az Unexpected Store Exception hiba?

Ez a hiba gyakran hardverproblémákra, inkompatibilis illesztőprogramokra vagy szoftveres hibákra utal. Bár a neve az „exception” kifejezést említi, ami programhibára utalhat, a háttérben gyakran a merevlemez vagy más hardverek meghibásodása áll. A hiba egyedi azonosítóval és kódokkal jelenik meg, amelyek segíthetnek a diagnosztikában.

A hiba lehetséges okai

Az Unexpected Store Exception hibának számos kiváltó oka lehet. Ezek közé tartoznak:

  • Elavult vagy inkompatibilis illesztőprogramok: Az illesztőprogramok frissítésének elmulasztása gyakori probléma.
  • Hardverhibák: Különösen a merevlemezek és SSD-k meghibásodása okozhatja a problémát.
  • Vírusirtók és harmadik féltől származó szoftverek: Az idegen vírusirtók és rendszerkarbantartó szoftverek gyakran ütköznek a Windows alapfolyamataival.
  • Gyorsindítás funkció: A Windows 10 gyorsindítás funkciója bizonyos hardverekkel inkompatibilis lehet.

A hiba megoldása lépésről lépésre

1. Illesztőprogramok ellenőrzése és frissítése

Az illesztőprogramok frissítése az első lépés. Az Eszközkezelő segítségével azonosíthatod a problémás eszközöket:

  1. Nyisd meg az Eszközkezelőt (Start menü keresőjében írd be: Eszközkezelő).
  2. Keresd meg a problémás eszközöket, például a merevlemezt vagy hálózati adaptert, amelyek sárga felkiáltójellel vannak jelölve.
  3. Kattints jobb egérgombbal az eszközre, és válaszd az Illesztőprogram frissítése opciót.
  4. Amennyiben a Windows nem talál új illesztőprogramot, látogass el a számítógép gyártójának weboldalára (pl. Lenovo), és töltsd le manuálisan a legfrissebb verziót.
2. Harmadik féltől származó vírusirtók eltávolítása

A hibák lokalizálása érdekében érdemes ideiglenesen eltávolítani minden nem Microsoft vírusirtót vagy rendszerkarbantartó szoftvert:

  • Használj eltávolító eszközt, amely a gyártó hivatalos weboldaláról érhető el.
  • A Windows Beállításokban (Start > Gépház > Alkalmazások) távolítsd el az idegen vírusirtót.
  • Ellenőrizd, hogy a probléma megszűnik-e, majd később újratelepítheted a vírusirtót, ha szükséges.
3. Gyorsindítás kikapcsolása

A gyorsindítás funkció problémákat okozhat bizonyos rendszereken. Ennek kikapcsolásához:

  1. Nyisd meg az Energiasémák beállításai panelt a kereső segítségével (Start > Keresés: Energiasémák).
  2. Kattints az A főkapcsolók funkciójának megadása lehetőségre.
  3. Kattints a Jelenleg nem elérhető beállítások módosítása gombra.
  4. Távolítsd el a pipát a Gyorsindítás bekapcsolása mellől.
  5. Kattints a Változtatások mentése gombra.
4. Hardverellenőrzés

A merevlemez vagy SSD állapotának ellenőrzése kulcsfontosságú lehet. Ehhez használhatod a Windows beépített eszközeit:

  • Nyisd meg a Parancssort rendszergazdai jogosultságokkal (Start menü > Írd be: cmd, jobb egérgomb > Futtatás rendszergazdaként).
  • Írd be a következőt: chkdsk /f /r és nyomj Entert. Ez a parancs ellenőrzi a merevlemezt hibák után.
  • Használj harmadik féltől származó eszközt, mint például a CrystalDiskInfo, hogy ellenőrizd a merevlemez állapotát.
5. Rendszerinformációk és Windows verzió ellenőrzése

Fontos, hogy pontos információval rendelkezz a rendszerről és a Windows verzióról:

  1. Nyomd meg a Windows + R billentyűkombinációt.
  2. Írd be: winver és nyomj Entert.
  3. Ellenőrizd, hogy a legújabb Windows 10 verzió van-e telepítve, és ha nem, frissítsd a rendszert a Gépház > Frissítés és biztonság menüpontban.

Összegzés

Az Unexpected Store Exception hiba egy gyakori, de javítható probléma Windows 10 alatt. Az illesztőprogramok frissítésével, a gyorsindítás kikapcsolásával és a vírusirtók eltávolításával megoldható a legtöbb eset. Ha a hiba továbbra is fennáll, érdemes hardveres ellenőrzést végezni, és szükség esetén szakértő segítségét kérni. Ne feledd, hogy mindig készíts biztonsági mentést a fontos adatokról a javítási folyamat megkezdése előtt!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük