Ha Windows 10-et használsz, és a fájlrendszerhiba (-2147219196) hibaüzenettel találkozol, amikor a Fényképek alkalmazással próbálsz megnyitni egy képet, ne aggódj. Ez a probléma gyakori, és számos módon orvosolható. Az alábbiakban bemutatjuk a lépéseket a probléma megoldásához.
1. A Windows Store Alkalmazások hibaelhárítójának futtatása
A Windows tartalmaz egy beépített hibaelhárítót, amely segíthet a problémás alkalmazások azonosításában és javításában. Az alábbiak szerint futtathatod:
- Nyisd meg a Beállítások menüt (Windows+I billentyűkombinációval).
- Navigálj az Frissítés és biztonság > Hibaelhárítás menüpontba.
- Keresd meg a Windows Store Alkalmazások lehetőséget, és kattints a Futtatás gombra.
Várj, amíg a hibaelhárító végigmegy az elemzésen. Ez automatikusan kijavíthat néhány problémát.
2. A Képek alkalmazás újratelepítése PowerShell segítségével
Ha a hibaelhárító nem oldotta meg a problémát, próbáld meg újratelepíteni a Képek alkalmazást a következő módon:
- Nyiss egy PowerShell-ablakot rendszergazdaként. Ezt úgy teheted meg, hogy a Start menü keresőjébe beírod a „PowerShell” szót, majd jobb gombbal kattintasz rá és kiválasztod a Futtatás rendszergazdaként opciót.
- Az eltávolításhoz másold be az alábbi parancsot és nyomd le az Enter billentyűt:
Get-AppxPackage Microsoft.Windows.Photos | Remove-AppxPackage
- Az újratelepítéshez futtasd a következő parancsot:
Get-AppxPackage -allusers Microsoft.Windows.Photos | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Ezek a lépések eltávolítják és újratelepítik a Képek alkalmazást, amely sok esetben megoldja a problémát.
3. Visszajelzés küldése a Microsoftnak
Ha a probléma továbbra is fennáll, segíthetsz a Microsoft fejlesztőinek azáltal, hogy visszajelzést küldesz a hibáról. Kövesd az alábbi lépéseket:
- Töltsd le és telepítsd a Visszajelzési központ alkalmazást a Microsoft Store-ból, ha még nincs meg.
- Nyisd meg az alkalmazást, és keresd meg a „fájlrendszerhiba (-2147219196)” kulcsszót.
- Szavazz más felhasználók hasonló problémáira vagy hozz létre új bejegyzést a részletes hibaleírásoddal.
Minél több visszajelzést kap egy probléma, annál nagyobb eséllyel dolgoznak rajta a fejlesztők.
Összegzés
A fájlrendszerhiba (-2147219196) problémája bosszantó lehet, de a megfelelő lépésekkel egyszerűen megoldható. A hibaelhárító futtatása, az alkalmazás újratelepítése PowerShell segítségével, illetve visszajelzés küldése hatékony megoldások lehetnek. Ha ezek nem hoznak eredményt, érdemes lehet további támogatást kérni a Microsoft ügyfélszolgálatától.