Windows 11 Hálózati meghajtó jelszó hiba: Megoldások a hiba egyszerű javításához

Bevezetés

A Windows 11 felhasználók körében gyakori probléma, hogy a hálózati meghajtók újracsatlakoztatása során a rendszer nem fogadja el a jelszót, még akkor sem, ha a hálózati eszközön (például Synology NAS) semmilyen változtatás nem történt. Ez a cikk lépésről lépésre mutatja be, hogyan oldható meg ez a probléma.

A Hiba Jelensége

Adott egy Windows 11 Home (verzió: 22H2) operációs rendszer, amelyen a Synology NAS hálózati meghajtó problémamentesen működött, amíg el nem távolították a rendszerből. Az újracsatlakoztatás során a következő problémák lépnek fel:

  • A rendszer nem fogadja el a felhasználónév és jelszó kombinációt.
  • A NAS beállításai változatlanok, és más eszközökről továbbra is működik a csatlakozás.
  • Korábban ugyanazzal az adminisztrációs felhasználóval sikeresen csatlakoztak a hálózati meghajtóra.

A Hiba Lehetséges Okai

A probléma mögött több tényező állhat:

  • A Windows 11 hálózati protokolljainak frissítései, amelyek inkompatibilitást okoznak.
  • A rendszer elfelejtett hitelesítési adatokat tárolhat, ami hibás csatlakozási kísérletekhez vezet.
  • Helytelen beállítások a Windows Credential Manager-ben.
  • A NAS beállításaiban található SMB-protokoll verzióval kapcsolatos eltérések.

Hibaelhárítási Útmutató

A következő lépések segítenek a hiba megoldásában:

1. Ellenőrizze a Windows Credential Manager-t

A hitelesítési adatok tárolása sok esetben okozhat problémát. Így ellenőrizheti:

  1. Nyissa meg a Windows 11 Vezérlőpultját, majd válassza a Hitelesítő adatok kezelése opciót.
  2. Törölje a NAS-hoz tartozó régi hitelesítő adatokat.
  3. Indítsa újra a számítógépet, majd próbálja meg újra csatlakoztatni a hálózati meghajtót.

2. SMB Protokoll Ellenőrzése

Az SMB protokoll verzióinak eltérése inkompatibilitáshoz vezethet:

  1. Nyissa meg a Synology NAS vezérlőpultját.
  2. Navigáljon a Fájlkezelés vagy SMB beállítások menübe.
  3. Győződjön meg róla, hogy az SMB1, SMB2, és SMB3 verziók engedélyezve vannak.
  4. Mentse a beállításokat, majd próbálja meg újra a csatlakozást.

3. Hálózati Meghajtó Újracsatlakoztatása

A következő lépésekkel újracsatlakoztathatja a hálózati meghajtót:

  1. Nyissa meg a Fájlkezelőt, majd kattintson a Hálózati meghajtó csatlakoztatása lehetőségre.
  2. Adja meg a NAS IP-címét vagy nevét, például: \\192.168.1.1\meghajto.
  3. Írja be a megfelelő felhasználónevet és jelszót.
  4. Ha továbbra sem működik, használja a következő YouTube videóban bemutatott lépéseket:

4. Windows Hitelesítési Beállításainak Frissítése

Az alábbi beállítások módosítása segíthet a csatlakozási problémák megoldásában:

  1. Nyissa meg a Helyi Biztonsági Szabályzat (Local Security Policy) alkalmazást.
  2. Navigáljon a Helyi szabályzatokBiztonsági beállítások menüpontra.
  3. Keresse meg a Hálózati biztonság: LAN Manager hitelesítési szint beállítást, és állítsa „LM és NTLM – válasz küldése biztonságosan” opcióra.
  4. Mentse a változtatásokat, majd indítsa újra a számítógépet.

Összegzés

A Windows 11 hálózati meghajtó csatlakoztatási problémái gyakran visszavezethetők az SMB-protokoll eltéréseire vagy helytelen hitelesítési adatokra. A fent bemutatott lépések segíthetnek a probléma megoldásában. Ha a probléma továbbra is fennáll, javasolt a Microsoft vagy a Synology ügyfélszolgálatának segítségét kérni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük