Windows 11: Nem látja az új SSD-t a Lemezkezelő

Az új SSD-k telepítése Windows 11 rendszeren időnként problémákba ütközhet. Az egyik gyakori probléma, hogy a Lemezkezelő nem ismeri fel a meghajtót, még akkor sem, ha az Eszközkezelőben látható. Az alábbiakban részletes útmutatót talál a probléma megoldására, lépésről lépésre.

1. Ellenőrizze a lapkakészlet-illesztőprogramokat és a BIOS-t

Az első lépés annak biztosítása, hogy a számítógép hardvere megfelelően kommunikáljon az operációs rendszerrel. Ehhez szükséges a legfrissebb illesztőprogramok és BIOS verzió telepítése:

  • Nyissa meg a számítógép vagy az alaplap gyártójának hivatalos weboldalát.
  • Keresse meg az alaplap támogatási oldalát, és töltse le az ajánlott lapkakészlet-illesztőprogramokat.
  • Ellenőrizze, hogy elérhető-e új BIOS-frissítés. Ha igen, kövesse a gyártó utasításait a frissítés biztonságos telepítéséhez.

Ezek a lépések segíthetnek abban, hogy a Windows megfelelően felismerje az SSD-t.

2. Az SSD eltávolítása és újratelepítése az Eszközkezelőben

Ha a BIOS-frissítés és az illesztőprogramok telepítése nem oldja meg a problémát, próbálja meg az alábbiakat:

  • Nyissa meg az Eszközkezelőt (a *Start* menü keresősávjában írja be: Eszközkezelő).
  • A Lemezmeghajtók szakaszban keresse meg az SSD-t.
  • Kattintson jobb gombbal a meghajtóra, és válassza az *Eszköz eltávolítása* opciót.
  • Indítsa újra a számítógépet, majd ellenőrizze, hogy a Lemezkezelőben megjelenik-e az SSD.

3. SSD inicializálása a Lemezkezelőben

Amikor az SSD megjelenik a Lemezkezelőben, de nem érhető el használatra, szükség lehet az inicializálására:

  • Nyissa meg a Lemezkezelőt (a *Start* menü keresősávjában írja be: Lemezkezelés).
  • Ha az SSD nincs inicializálva, egy ablak fog megjelenni, amely kéri az inicializálást. Válassza ki a GPT vagy MBR formátumot (a GPT ajánlott modern rendszerekhez).
  • Ha az ablak nem jelenik meg automatikusan, kattintson jobb gombbal az SSD-re, és válassza az *Inicializálás* lehetőséget.

Az inicializálás után hozzon létre egy új partíciót, és formázza azt a használathoz.

4. Mit tegyen, ha az SSD továbbra sem jelenik meg?

Ha az SSD még mindig nem látható a Lemezkezelőben, de az Eszközkezelőben igen, a probléma lehet hibás hardver vagy inkompatibilis firmware. Az alábbi lépéseket próbálja ki:

  • Győződjön meg arról, hogy az SSD megfelelően van csatlakoztatva az alaplaphoz és a tápegységhez.
  • Próbálja ki az SSD-t egy másik számítógépen vagy másik porton az alaplapon.
  • Frissítse az SSD firmware-jét a gyártó által biztosított szoftverrel.

Ha ezek a lépések sem segítenek, akkor érdemes felkeresni a gyártó ügyfélszolgálatát további támogatásért.

5. További hibakeresési lépések

Az alábbi kiegészítő hibakeresési lépések segíthetnek a probléma azonosításában:

  • Készítsen képernyőképet az Eszközkezelő Lemezmeghajtók szakaszáról, és ellenőrizze, hogy az SSD hogyan jelenik meg.
  • A Lemezkezelőben figyelje meg, hogy az SSD a listában „Inicializálás” hibával jelenik-e meg. Ha igen, jegyezze fel a hiba pontos szövegét.
  • Próbáljon ki egy másik SSD-t az adott porton, hogy kizárja a port vagy az alaplap problémáját.

Következtetés

Az SSD-k telepítése Windows 11 rendszerben viszonylag egyszerű folyamat, azonban időnként kompatibilitási vagy konfigurációs problémák merülhetnek fel. A fenti lépések követésével a legtöbb ilyen probléma megoldható. Ha azonban továbbra sem működik az SSD, érdemes szakértő segítségét kérni vagy garanciális ügyintézést kezdeményezni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük