Az egyik legfrusztrálóbb hiba, amellyel a Windows 11 felhasználók szembesülhetnek, hogy a Fájlkezelő ablak váratlanul felugrik az ablakváltás során. Ha rendszeresen használod az ALT+TAB kombinációt, hogy gyorsan váltogass a megnyitott alkalmazások között, észreveheted, hogy a Fájlkezelő ablak néha önállóan felugrik a háttérben futó alkalmazások fölé, anélkül, hogy bármit tettél volna. Ez nemcsak kényelmetlen, hanem zavaró is lehet a munkafolyamataidban.
Ebben a cikkben bemutatjuk a leggyakoribb okokat, amelyek ezt a problémát okozhatják, valamint lépésről lépésre megoldásokat kínálunk annak érdekében, hogy visszaállíthasd a kívánt felhasználói élményt Windows 11 rendszeredben.
Miért Történik Ez A Probléma?
A Windows 11-ben előforduló problémák mögött sokféle ok állhat. A Fájlkezelő felugrása az ALT+TAB használata közben valószínűleg valamilyen szoftveres hibára, a rendszerszolgáltatások nem megfelelő működésére, vagy az egyéni felhasználói fiók beállításaiban történt változásra vezethető vissza. Néhány gyakori ok, amely ezt a problémát okozhatja:
- Sérült felhasználói profil: Előfordulhat, hogy az előző felhasználói profilban történt valamilyen hiba miatt jelentkezik a probléma. A felhasználói fiók helytelen konfigurálása vagy sérülése is okozhatja, hogy a Fájlkezelő ablak nem megfelelően működik.
- Illesztőprogram vagy szoftveres konfliktusok: Ha az egyik telepített alkalmazás vagy illesztőprogram nem kompatibilis a Windows 11-tel, az is okozhatja, hogy a Fájlkezelő ablak felugrik.
- Rendszerszolgáltatások vagy hibás beállítások: A Windows 11-ben előforduló hibás beállítások, vagy egyes háttérben futó szolgáltatások, amelyek a rendszerindítást követően automatikusan betöltődnek, szintén hozzájárulhatnak ehhez a problémához.
Hogyan Oldhatjuk Meg A Problémát?
A következő megoldásokat alkalmazhatod a Fájlkezelő felugrása problémájának elhárítására:
1. Új Felhasználói Fiók Létrehozása
Az egyik legegyszerűbb módja a probléma elhárításának, ha új felhasználói fiókot hozol létre. Ez lehetővé teszi, hogy a Windows alapértelmezett beállításait használja, és kizárja, hogy a jelenlegi felhasználói profilban lévő hiba okozza a problémát.
- Nyisd meg a „Beállítások” menüt (Start menü > Beállítások).
- Kattints a „Fiókok” (Accounts) menüpontra.
- Válaszd a „Család és más felhasználók” (Family & other users) lehetőséget.
- Kattints az „Új felhasználó hozzáadása” (Add someone else to this PC) gombra.
- Kövesd az utasításokat az új fiók létrehozásához.
Miután létrehoztad az új fiókot, jelentkezz be, és nézd meg, hogy a probléma továbbra is fennáll-e. Ha az új fiókban nem jelentkezik a hiba, akkor a régi fiók profiljának egyes fájljai sérültek, és érdemes lehet a régit törölni, vagy egy új profilra váltani.
2. Indítsd A Számítógépet Csökkentett Módban
Ha a fenti megoldás nem segített, próbálj meg csökkentett módban elindítani a számítógépet. A csökkentett mód elindítja a Windows rendszert minimális illesztőprogramokkal és szolgáltatásokkal, így kizárhatjuk, hogy valamilyen külső szoftver okozza a problémát.
- Nyisd meg a Start menüt, és kattints a „Beállítások” gombra.
- Válaszd a „Frissítés és biztonság” (Update & Security) menüpontot.
- Kattints a „Helyreállítás” (Recovery) lehetőségre, és válaszd a „Újraindítás most” (Restart now) gombot a „Speciális indítás” (Advanced Startup) alatt.
- A számítógép újraindul, és válaszd a „Hibaelhárítás” (Troubleshoot) opciót, majd „Speciális beállítások” (Advanced options) > „Indítási beállítások” (Startup Settings) > „Újraindítás” (Restart).
- Miután a számítógép újraindul, válaszd a csökkentett módot.
Miután csökkentett módban elindítottad a számítógépet, nézd meg, hogy a hiba továbbra is jelentkezik-e. Ha nem, akkor valószínű, hogy egy harmadik fél által telepített program vagy illesztőprogram okozta a problémát.
3. Tiszta Rendszerindítás
Ha a csökkentett mód nem oldja meg a problémát, próbálj meg tiszta rendszerindítást végezni. A tiszta rendszerindítás lehetővé teszi, hogy a rendszer úgy induljon el, hogy kizárólag a szükséges alapvető alkalmazások és illesztőprogramok induljanak el, így könnyebben azonosítható a probléma forrása.
- Nyisd meg a Start menüt, és írd be a „msconfig” kifejezést.
- Kattints a „Rendszerkonfiguráció” (System Configuration) lehetőségre.
- A „Szolgáltatások” (Services) fülön pipáld be a „Minden szolgáltatás elrejtése” (Hide all Microsoft services) lehetőséget, majd kattints az „Összes letiltása” (Disable all) gombra.
- Ezután a „Start” fülön kattints az „Indítás kezelése” (Task Manager) gombra, és tilts le minden nem alapvető programot.
- Indítsd újra a számítógépet, és ellenőrizd, hogy a probléma fennáll-e.
Összegzés
A Windows 11 Fájlkezelő ablakának felugrása ablakváltáskor zavaró problémát jelenthet, de a megfelelő lépésekkel orvosolható. Az új felhasználói fiók létrehozása, a csökkentett mód, vagy a tiszta rendszerindítás mind olyan eszközök, amelyek segíthetnek a hiba forrásának azonosításában és a probléma elhárításában. Ha ezeket a lépéseket követed, hamarosan visszatérhetsz a zökkenőmentes munkavégzéshez Windows 11 rendszeredben.