Hogyan kérdezheted le egyszerűen egy jármű adatait az ügyfélkapun?

A gépjárművek adatainak lekérdezése korábban viszonylag egyszerű volt, de az utóbbi években az ügyfélkapu rendszerének átalakítása miatt sokaknak problémát okoz megtalálni a megfelelő felületet. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy pontosan hol érheted el a járműszolgáltatási platformot, milyen lépéseken kell végigmenned, és milyen buktatókat érdemes elkerülni.

Miért lett bonyolultabb a gépjárműadatok lekérdezése?

Korábban az autók adatainak lekérdezése egy viszonylag egyszerű online folyamat volt, azonban az új biztonsági követelmények miatt bevezették a kétfaktoros hitelesítést. Ez azt jelenti, hogy már nem elég csak a felhasználónév és a jelszó, hanem egy külön hitelesítő alkalmazásra vagy SMS-kódra is szükség van. Bár a cél a biztonság növelése volt, sok felhasználó szerint az új rendszer nehézkesebbé tette az adatigénylést.

Hol található a gépjárműadat lekérdező az ügyfélkapun?

A járművek adatainak lekérdezéséhez az úgynevezett Jármű Szolgáltatási Platformot (JSP) kell használnod. Az alábbi lépéseket követve elérheted az autód vagy egy adott rendszámhoz tartozó jármű nyilvános adatait:

  1. Lépj be az ügyfélkapu felületére.
  2. Használd a kétfaktoros azonosítást a belépéshez (pl. Ügyfélkapu Plusz, SMS-kód vagy egyéb hitelesítő).
  3. A keresősávba írd be: Jármű Szolgáltatási Platform vagy gépjárműadat lekérdezés.
  4. A jobb oldalon található menüből válaszd az adatigénylést.
  5. Írd be a jármű rendszámát, és kövesd a képernyőn megjelenő utasításokat.

Milyen adatokat tudsz lekérdezni?

A rendszer segítségével a következő információkhoz férhetsz hozzá:

  • Jármű gyártmánya, típusa, évjárata
  • Forgalmi engedélyben szereplő adatok
  • Műszaki vizsga érvényessége
  • Előzetes tulajdonosváltások száma
  • Futásteljesítmény (amennyiben elérhető)
  • Körözés alatt áll-e a jármű

Gyakori problémák és megoldások

1. Nem találod az ügyfélkapun a lekérdezőt

Ez gyakori probléma, mivel a felületet időről időre átalakítják. Ha nem találod az opciót, próbálkozz a keresősáv használatával, vagy lépj be közvetlenül a Jármű Szolgáltatási Platformra.

2. Belépési problémák a kétfaktoros hitelesítés miatt

Ha a kétlépcsős azonosítás miatt nem tudsz belépni, próbáld meg az alábbiakat:

  • Ellenőrizd, hogy megfelelően működik-e az Ügyfélkapu Plusz alkalmazás.
  • Ha SMS-t használsz, várj néhány percet, és próbáld újra.
  • Ha elfelejtetted a jelszavadat, használd az ügyfélkapu jelszó-helyreállító funkcióját.

3. Nem tölt be az adatigénylő oldal

Előfordulhat, hogy a Jármű Szolgáltatási Platform nem elérhető, vagy technikai hiba lép fel. Ilyen esetben próbáld újra néhány óra múlva, vagy ellenőrizd a friss híreket, hogy van-e ismert rendszerhiba.

Összegzés

Bár az ügyfélkapus gépjárműadat lekérdezés az új biztonsági előírások miatt kissé bonyolultabb lett, megfelelő útmutatással még mindig gyorsan elérhető. Ha követed az itt leírt lépéseket, akkor percek alatt megtalálhatod a keresett jármű információit. Amennyiben problémába ütközöl, érdemes a gyakori hibákra vonatkozó tippeket is átnézni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük