Mit tehetünk, ha a számítógép nem ismeri fel az Android eszközünket?

Sok felhasználó szembesül azzal a problémával, hogy a számítógépük nem ismeri fel az Android készüléket, amikor azt USB-n keresztül csatlakoztatják. Ez különösen bosszantó lehet, ha fájlokat szeretnénk másolni vagy fejlesztői módot akarunk használni. Cikkünkben sorra vesszük a lehetséges okokat és megoldásokat.

1. A probléma jellemző tünetei

Amikor az Android eszközt a PC-hez csatlakoztatjuk, a következő problémák merülhetnek fel:

  • Az eszköz nem jelenik meg a Windows Intézőben.
  • Az Eszközkezelőben sárga felkiáltójellel látható.
  • Hibakód 28: Az eszköz illesztőprogramjai nincsenek telepítve.
  • Csak töltő üzemmódban működik, de fájlátvitel nem lehetséges.

Ha ezek közül bármelyik jelentkezik, akkor valószínűleg szoftveres vagy hardveres problémával állunk szemben.

2. Első lépések a hibaelhárításban

Mielőtt mélyebb technikai megoldásokba kezdenénk, érdemes néhány alapvető dolgot kipróbálni:

  • Próbáljuk meg egy másik USB-portba csatlakoztatni az eszközt.
  • Használjunk egy másik USB-kábelt, lehetőleg eredeti vagy gyári minőségűt.
  • Ellenőrizzük, hogy az Android eszközünk kijelzőjén megjelenik-e az „USB mód” választó menü, és állítsuk „Fájlátvitel” módba.
  • Indítsuk újra mind az Android eszközt, mind a számítógépet.

3. A megfelelő illesztőprogramok telepítése

Ha a fenti alapvető lépések nem hoztak eredményt, akkor az illesztőprogramokkal lehet probléma. Az alábbiakat próbáljuk meg:

  • Töltsük le és telepítsük az Android USB illesztőprogramokat.
  • Nyissuk meg az Eszközkezelőt, és nézzük meg, hogy az Android eszközünk felismerésre került-e.
  • Ha sárga felkiáltójel látható, kattintsunk jobb gombbal az eszközre, majd válasszuk az „Illesztőprogram frissítése” lehetőséget.
  • Ha a legfrissebb driver nem segít, próbáljunk ki egy korábbi verziót.
  • Ellenőrizzük, hogy az USB-vezérlők megfelelően működnek-e az Eszközkezelőben.

4. Windows 10N és a hiányzó Media Feature Pack

Ha a számítógépen Windows 10N verzió fut, akkor előfordulhat, hogy az USB-s eszközkezelés nem működik megfelelően a hiányzó Media Feature Pack miatt. Ennek telepítése segíthet a problémán:

  • Nyissuk meg a Media Feature Pack letöltési oldalát.
  • Töltsük le és telepítsük a szükséges csomagot.
  • Indítsuk újra a számítógépet, majd próbáljuk meg újra csatlakoztatni az Android eszközt.

5. Fejlesztői mód és MTP mód beállítása

Ha továbbra sem működik az eszköz, érdemes bekapcsolni az Android fejlesztői módját:

  • Nyissuk meg a „Beállítások” menüt az Android készüléken.
  • Lépjünk az „A telefonról” részhez, és hétszer koppintsunk a „Build szám” opcióra a fejlesztői mód aktiválásához.
  • A „Fejlesztői beállítások” menüben engedélyezzük az „USB hibakeresést”.
  • Állítsuk be az USB-módot „MTP” (Médiaátviteli protokoll) módra.

6. Hardveres problémák kizárása

Ha a fenti lépések egyike sem hozott megoldást, akkor elképzelhető, hogy hardveres probléma áll fenn:

  • Próbáljuk ki a készüléket egy másik számítógépen.
  • Ha másik gépen működik, akkor a problémát a számítógépünk okozza.
  • Ha másik USB-eszköz működik a PC-n, akkor az Android eszközünk vagy a kábel hibás.
  • Tisztítsuk meg az Android készülék USB-portját izopropil alkohollal és egy műanyag eszközzel.

Összegzés

Amennyiben a fenti lépések sem oldották meg a problémát, érdemes szakemberhez fordulni. Ha az eszköz hardveresen hibás, akkor szerviz lehet a végső megoldás. Az esetek többségében azonban egy megfelelő illesztőprogram vagy egy másik USB-kábel segíthet a probléma megoldásában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük