Sok felhasználó szembesül azzal a problémával, hogy a számítógépük nem ismeri fel az Android készüléket, amikor azt USB-n keresztül csatlakoztatják. Ez különösen bosszantó lehet, ha fájlokat szeretnénk másolni vagy fejlesztői módot akarunk használni. Cikkünkben sorra vesszük a lehetséges okokat és megoldásokat.
1. A probléma jellemző tünetei
Amikor az Android eszközt a PC-hez csatlakoztatjuk, a következő problémák merülhetnek fel:
- Az eszköz nem jelenik meg a Windows Intézőben.
- Az Eszközkezelőben sárga felkiáltójellel látható.
- Hibakód 28: Az eszköz illesztőprogramjai nincsenek telepítve.
- Csak töltő üzemmódban működik, de fájlátvitel nem lehetséges.
Ha ezek közül bármelyik jelentkezik, akkor valószínűleg szoftveres vagy hardveres problémával állunk szemben.
2. Első lépések a hibaelhárításban
Mielőtt mélyebb technikai megoldásokba kezdenénk, érdemes néhány alapvető dolgot kipróbálni:
- Próbáljuk meg egy másik USB-portba csatlakoztatni az eszközt.
- Használjunk egy másik USB-kábelt, lehetőleg eredeti vagy gyári minőségűt.
- Ellenőrizzük, hogy az Android eszközünk kijelzőjén megjelenik-e az „USB mód” választó menü, és állítsuk „Fájlátvitel” módba.
- Indítsuk újra mind az Android eszközt, mind a számítógépet.
3. A megfelelő illesztőprogramok telepítése
Ha a fenti alapvető lépések nem hoztak eredményt, akkor az illesztőprogramokkal lehet probléma. Az alábbiakat próbáljuk meg:
- Töltsük le és telepítsük az Android USB illesztőprogramokat.
- Nyissuk meg az Eszközkezelőt, és nézzük meg, hogy az Android eszközünk felismerésre került-e.
- Ha sárga felkiáltójel látható, kattintsunk jobb gombbal az eszközre, majd válasszuk az „Illesztőprogram frissítése” lehetőséget.
- Ha a legfrissebb driver nem segít, próbáljunk ki egy korábbi verziót.
- Ellenőrizzük, hogy az USB-vezérlők megfelelően működnek-e az Eszközkezelőben.
4. Windows 10N és a hiányzó Media Feature Pack
Ha a számítógépen Windows 10N verzió fut, akkor előfordulhat, hogy az USB-s eszközkezelés nem működik megfelelően a hiányzó Media Feature Pack miatt. Ennek telepítése segíthet a problémán:
- Nyissuk meg a Media Feature Pack letöltési oldalát.
- Töltsük le és telepítsük a szükséges csomagot.
- Indítsuk újra a számítógépet, majd próbáljuk meg újra csatlakoztatni az Android eszközt.
5. Fejlesztői mód és MTP mód beállítása
Ha továbbra sem működik az eszköz, érdemes bekapcsolni az Android fejlesztői módját:
- Nyissuk meg a „Beállítások” menüt az Android készüléken.
- Lépjünk az „A telefonról” részhez, és hétszer koppintsunk a „Build szám” opcióra a fejlesztői mód aktiválásához.
- A „Fejlesztői beállítások” menüben engedélyezzük az „USB hibakeresést”.
- Állítsuk be az USB-módot „MTP” (Médiaátviteli protokoll) módra.
6. Hardveres problémák kizárása
Ha a fenti lépések egyike sem hozott megoldást, akkor elképzelhető, hogy hardveres probléma áll fenn:
- Próbáljuk ki a készüléket egy másik számítógépen.
- Ha másik gépen működik, akkor a problémát a számítógépünk okozza.
- Ha másik USB-eszköz működik a PC-n, akkor az Android eszközünk vagy a kábel hibás.
- Tisztítsuk meg az Android készülék USB-portját izopropil alkohollal és egy műanyag eszközzel.
Összegzés
Amennyiben a fenti lépések sem oldották meg a problémát, érdemes szakemberhez fordulni. Ha az eszköz hardveresen hibás, akkor szerviz lehet a végső megoldás. Az esetek többségében azonban egy megfelelő illesztőprogram vagy egy másik USB-kábel segíthet a probléma megoldásában.