Az iPhone 7 egy megbízható készülék, azonban az évek során számos felhasználó tapasztalt különféle hangproblémákat, különösen hívások során. Az egyik leggyakoribb probléma, hogy bejövő és kimenő hívások esetén sem hallani semmit, a kihangosítás sem működik, miközben a csengőhangok és Bluetooth-kapcsolaton keresztüli hanglejátszás rendben van. Ha ilyen hibát tapasztalsz, érdemes megvizsgálni a lehetséges okokat és megoldásokat.
A probléma lehetséges okai
Az iPhone 7 hangproblémái több dologra vezethetők vissza. A leggyakoribbak:
- Hibás audio IC chip (az alaplapon található hangvezérlő chip meghibásodása)
- Szoftveres probléma vagy iOS frissítés után fellépő hiba
- A mikrofonok vagy hangszórók fizikai sérülése
- Piszkos vagy eltömődött hangszórórács és mikrofonnyílások
- A Bluetooth vagy külső eszközök beállításai blokkolhatják a hangot
1. Ellenőrizd az alkalmazásengedélyeket
Bizonyos alkalmazások vagy az operációs rendszer korlátozhatja a mikrofon vagy hangszóró használatát. Az alábbi lépésekkel ellenőrizheted az engedélyeket:
- Nyisd meg a Beállítások alkalmazást
- Görgess le és válaszd az Adatvédelem opciót
- Koppints a Mikrofon lehetőségre
- Győződj meg róla, hogy minden releváns alkalmazás engedélyezve van
2. Teszteld a mikrofonokat és hangszórókat
Az iPhone 7 több mikrofont is használ különböző célokra. Ha az egyik nem működik megfelelően, az befolyásolhatja a hívások minőségét.
- Nyisd meg a Hangjegyzetek alkalmazást és rögzíts egy üzenetet. Ha a felvétel tiszta, akkor a fő mikrofonod működik.
- Nyiss meg a Kamera alkalmazást, válts elülső és hátsó kamerára, majd rögzíts egy rövid videót. Ha a felvétel visszajátszásakor nincs hang, akkor valamelyik mikrofon nem működik.
- Kapcsold be a kihangosítást hívás közben. Ha ekkor sem hallod a másik felet, akkor a hangszóróval is lehet probléma.
3. Indítsd újra az iPhone-t
Egyszerű, de hatékony lépés lehet az újraindítás:
- Nyomd meg és tartsd lenyomva a bekapcsoló gombot és a hangerő le gombot egyszerre, amíg meg nem jelenik az Apple logó.
Ha a probléma átmeneti szoftverhiba miatt jelentkezett, az újraindítás megoldhatja.
4. Frissítsd az iOS rendszert
Előfordulhat, hogy az iOS egy régi verziója okozza a problémát. Frissítsd a rendszert:
- Nyisd meg a Beállítások alkalmazást
- Koppints az Általános lehetőségre
- Válaszd a Szoftverfrissítés opciót és telepítsd a legújabb verziót
5. Ellenőrizd a Bluetooth beállításokat
Ha korábban Bluetooth-os hangszórót vagy fülhallgatót használtál, előfordulhat, hogy a készülék továbbra is próbál ahhoz kapcsolódni. Ezt így ellenőrizheted:
- Nyisd meg a Beállítások alkalmazást
- Koppints a Bluetooth lehetőségre
- Kapcsold ki a Bluetooth-t, majd próbálj újra hívást indítani
6. Hardveres problémák és javítás
Ha a fentiek egyike sem segített, akkor nagy eséllyel hardveres hiba áll a háttérben. Az iPhone 7 esetében gyakori probléma az Audio IC chip meghibásodása, amelyet csak szakszerviz tud cserélni. További jelek erre:
- A hangvezérlés és a Siri sem működik
- A hangerőgombok használata során semmilyen visszajelzés nincs
- A kihangosítás gomb szürkén jelenik meg hívás közben
Ebben az esetben érdemes felkeresni egy hivatalos Apple szervizt vagy egy megbízható független javítóműhelyt.
Összegzés
Az iPhone 7 hangproblémái lehetnek szoftveres és hardveres eredetűek is. Ha hívások közben nincs hang, de a csengőhang és a Bluetooth hangszóró működik, akkor érdemes végigmenni az említett lépéseken. Ha a problémát az Audio IC chip meghibásodása okozza, akkor a készülék szervizelése lehet az egyetlen megoldás.