iPhone 7 hangproblémák hívás közben – mit kell cserélni és hogyan javítható?

Az iPhone 7 egy megbízható készülék, azonban az évek során számos felhasználó tapasztalt különféle hangproblémákat, különösen hívások során. Az egyik leggyakoribb probléma, hogy bejövő és kimenő hívások esetén sem hallani semmit, a kihangosítás sem működik, miközben a csengőhangok és Bluetooth-kapcsolaton keresztüli hanglejátszás rendben van. Ha ilyen hibát tapasztalsz, érdemes megvizsgálni a lehetséges okokat és megoldásokat.

A probléma lehetséges okai

Az iPhone 7 hangproblémái több dologra vezethetők vissza. A leggyakoribbak:

  • Hibás audio IC chip (az alaplapon található hangvezérlő chip meghibásodása)
  • Szoftveres probléma vagy iOS frissítés után fellépő hiba
  • A mikrofonok vagy hangszórók fizikai sérülése
  • Piszkos vagy eltömődött hangszórórács és mikrofonnyílások
  • A Bluetooth vagy külső eszközök beállításai blokkolhatják a hangot

1. Ellenőrizd az alkalmazásengedélyeket

Bizonyos alkalmazások vagy az operációs rendszer korlátozhatja a mikrofon vagy hangszóró használatát. Az alábbi lépésekkel ellenőrizheted az engedélyeket:

  • Nyisd meg a Beállítások alkalmazást
  • Görgess le és válaszd az Adatvédelem opciót
  • Koppints a Mikrofon lehetőségre
  • Győződj meg róla, hogy minden releváns alkalmazás engedélyezve van

2. Teszteld a mikrofonokat és hangszórókat

Az iPhone 7 több mikrofont is használ különböző célokra. Ha az egyik nem működik megfelelően, az befolyásolhatja a hívások minőségét.

  • Nyisd meg a Hangjegyzetek alkalmazást és rögzíts egy üzenetet. Ha a felvétel tiszta, akkor a fő mikrofonod működik.
  • Nyiss meg a Kamera alkalmazást, válts elülső és hátsó kamerára, majd rögzíts egy rövid videót. Ha a felvétel visszajátszásakor nincs hang, akkor valamelyik mikrofon nem működik.
  • Kapcsold be a kihangosítást hívás közben. Ha ekkor sem hallod a másik felet, akkor a hangszóróval is lehet probléma.

3. Indítsd újra az iPhone-t

Egyszerű, de hatékony lépés lehet az újraindítás:

  • Nyomd meg és tartsd lenyomva a bekapcsoló gombot és a hangerő le gombot egyszerre, amíg meg nem jelenik az Apple logó.

Ha a probléma átmeneti szoftverhiba miatt jelentkezett, az újraindítás megoldhatja.

4. Frissítsd az iOS rendszert

Előfordulhat, hogy az iOS egy régi verziója okozza a problémát. Frissítsd a rendszert:

  • Nyisd meg a Beállítások alkalmazást
  • Koppints az Általános lehetőségre
  • Válaszd a Szoftverfrissítés opciót és telepítsd a legújabb verziót

5. Ellenőrizd a Bluetooth beállításokat

Ha korábban Bluetooth-os hangszórót vagy fülhallgatót használtál, előfordulhat, hogy a készülék továbbra is próbál ahhoz kapcsolódni. Ezt így ellenőrizheted:

  • Nyisd meg a Beállítások alkalmazást
  • Koppints a Bluetooth lehetőségre
  • Kapcsold ki a Bluetooth-t, majd próbálj újra hívást indítani

6. Hardveres problémák és javítás

Ha a fentiek egyike sem segített, akkor nagy eséllyel hardveres hiba áll a háttérben. Az iPhone 7 esetében gyakori probléma az Audio IC chip meghibásodása, amelyet csak szakszerviz tud cserélni. További jelek erre:

  • A hangvezérlés és a Siri sem működik
  • A hangerőgombok használata során semmilyen visszajelzés nincs
  • A kihangosítás gomb szürkén jelenik meg hívás közben

Ebben az esetben érdemes felkeresni egy hivatalos Apple szervizt vagy egy megbízható független javítóműhelyt.

Összegzés

Az iPhone 7 hangproblémái lehetnek szoftveres és hardveres eredetűek is. Ha hívások közben nincs hang, de a csengőhang és a Bluetooth hangszóró működik, akkor érdemes végigmenni az említett lépéseken. Ha a problémát az Audio IC chip meghibásodása okozza, akkor a készülék szervizelése lehet az egyetlen megoldás.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük