Korábban hirdetésmentes volt, de a Meta most úgy döntött, elérkezett az idő a Threads monetizálására. A cég hivatalosan is megkezdte a reklámok bevezetését a 2023 júliusában indított, szövegalapú közösségi platformon.
A lépés egy korábbi, szűkebb körű tesztidőszakot követ, amely januárban indult az Egyesült Államokban és Japánban. Most azonban több mint 30 országban indulhat el a hirdetések fokozatos megjelenítése a felhasználók hírfolyamában, bár a Meta egyelőre nem részletezte a bevezetésben érintett országok pontos listáját.
A Threads, amelyet az X (korábban Twitter) népszerűségvesztésére reagálva, annak alternatívájaként hoztak létre, eddig elsősorban felhasználói bázisát építette, reklámok nélkül. A Meta számára azonban üzletileg elengedhetetlen, hogy a platform hosszú távon nyereségessé váljon, ennek pedig a legkézenfekvőbb módja a hirdetési rendszer integrálása.
Érdekesség, hogy Adam Mosseri, az Instagramért és így a Threadsért is felelős vezető szerint a hirdetések bevezetése a felhasználói élmény javítását célozza, bár konkrétumokkal nem támasztotta alá, hogyan járulnak hozzá a reklámok ehhez a célhoz.
Azt egyelőre nem tudni, milyen gyakorisággal találkozhatnak majd a felhasználók hirdetésekkel a bejegyzések között böngészve. A Meta a fokozatosság elvét követi, így kezdetben várhatóan kevesebb reklám jelenik meg, számuk azonban idővel növekedhet.
Jelenlegi információk szerint Magyarországon még nem aktívak a hirdetések a Threads felületén, de valószínűsíthető, hogy hazánk is érintett lesz a bevezetésben, ha nem most azonnal, akkor a közeljövőben.