Kínai vámok árnyékolják be a Meta milliárdos hirdetési piacát

Az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi feszültségek, különösen a vámok bevezetésének lehetősége, komoly pénzügyi kockázatot jelenthetnek a Meta számára. Ez elsősorban a kínai hirdetőktől származó bevételeket érintheti, akik visszafoghatják költéseiket a cég platformjain, mint a Facebook és az Instagram.

Bár a Meta platformjai Kínában nem érhetők el, az ország mégis a vállalat második legnagyobb hirdetési piaca az Egyesült Államok után. A cég 2024-es jelentése szerint a kínai hirdetők 18,35 milliárd dollárral járultak hozzá a bevételekhez, ami a teljes összeg 11%-át teszi ki. Ez rávilágít Kína kiemelt gazdasági jelentőségére a közösségi óriás számára, még közvetlen felhasználói bázis nélkül is.

Elemzők, mint a MoffettNathanson, arra figyelmeztetnek, hogy amennyiben a nagy kínai e-kereskedelmi szereplők, például a Temu és a Shein, a vámok miatt csökkentik hirdetési kiadásaikat a Meta felületein, az jelentős bevételkiesést okozhat. Az előrejelzések szerint ez akár 7 milliárd dolláros visszaesést is jelenthet 2025-ben. Már láthatók ennek előjelei: a Temu például mérsékelte amerikai reklámköltéseit a vámokkal kapcsolatos hírek nyomán.

A helyzetet tovább ronthatja egy esetleges gazdasági recesszió. Ha a kereskedelmi feszültségek és egy általános gazdasági lassulás együttesen érvényesülnek, a Meta hirdetési bevételei 2025-ben akár 23 milliárd dollárral is csökkenhetnek, ami a vállalat nyereségét akár 25%-kal is visszavethetné.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük