Egy tapasztalt Wall Street-i elemző, Michael Nathanson szerint a YouTube hamarosan a világ vezető médiaszereplőjévé válhat. Előrejelzése alapján a videómegosztó platform bevételei már 2025 végére meghaladhatják a Disney-ét, köszönhetően megállíthatatlan növekedésének és népszerűségének.
Tavaly a YouTube már igen komoly, 54,2 milliárd dolláros bevételt ért el. Összehasonlításképpen, a Disney média üzletága (a vidámparkok és élménydivízió nélkül) 59,7 milliárd dollárt termelt 2024-ben, míg a Warner Bros. Discovery és a Netflix egyaránt körülbelül 39 milliárd dollárt könyvelhetett el.
A YouTube bevételeinek túlnyomó részét továbbra is a hirdetések biztosítják, amelyek önmagukban 36 milliárd dollárt hoztak a konyhára az elmúlt évben. Az előfizetéses modell (YouTube Premium, Music, NFL Sunday Ticket) szintén folyamatosan erősödik, a YouTube TV pedig az USA egyik legjelentősebb fizetős televíziós szolgáltatójává nőheti ki magát. Nathanson becslése szerint, ha a YouTube önálló cégként működne, értéke valahol 475-550 milliárd dollár között lehetne, ami az anyavállalat Alphabet jelenlegi piaci értékének közel harmada.
Neal Mohan, a YouTube vezérigazgatója a közelmúltban hangsúlyozta, hogy platformjuk már nem csupán egy videómegosztó, hanem gyakorlatilag az „új televízió”. Ezt azzal indokolta, hogy az Egyesült Államokban a felhasználók már nagyobb arányban nézik a YouTube-ot televíziókészülékeken, mint mobil eszközökön.
Ezt az állítást támasztják alá a Nielsen friss, februári adatai is. Ezek szerint a YouTube részesedése a teljes amerikai televíziózásra fordított időből rekordot döntve 11,6%-ra nőtt. Ezzel megelőzte a Disney streaming platformjainak (Disney+, Hulu, ESPN+) összesített, 10%-ra csökkent piaci részesedését.