Új korszak a vállalati automatizációban: Megérkezett a Telekom intelligens asszisztense, az IDA

A Deutsche Telekom csoporton belüli AI-kompetenciaközpontként funkcionáló Magyar Telekom bemutatta legújabb fejlesztését, az IDA nevű intelligens digitális asszisztenst. Ezt a megoldást kifejezetten közép- és nagyvállalatok számára tervezték, hogy segítse őket a digitális átalakulásban.

Az IDA (Intelligens Digitális Asszisztens) egy nagy nyelvi modellre épülő, részben saját fejlesztésű rendszer, amely moduláris felépítésének köszönhetően rugalmasan illeszthető a vállalati igényekhez. Nem csupán egy hangalapú robot, mint elődje, hanem egy komplex platform, melynek célja a belső folyamatok automatizálása és a működési hatékonyság növelése, anélkül, hogy a cégeknek külön AI-specialistákat kellene alkalmazniuk.

A rendszert tavaly május óta tesztelik belsőleg a Telekomnál, kezdetben HR-kérdések megválaszolására optimalizálva, ahol a tudásbázist folyamatosan frissítették a naprakészség érdekében. Az IDA képes gyorsan, pontosan és természetes, emberi nyelven kommunikálni, mintha egy tapasztalt munkatárs adna választ. A folyamatos fejlesztések részeként létrehozták a Safe IDA modult is, amely kiemelt biztonságot nyújt, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy érzékeny adataikat teljesen zárt, saját rendszerükben kezeljék. Emellett az asszisztens alkalmas az ügyfelekkel való közvetlen kapcsolattartásra és bizonyos kéréseik önálló kezelésére is.

A Magyar Telekom tervei szerint az IDA a jövőben számos új területen is bevethető lesz. A hagyományos ügyfélszolgálati és helpdesk feladatok mellett megjelenhet az oktatásban, a kereskedelemben (mind a hagyományos, mind az online szegmensben), a közlekedési szektorban, a magánegészségügyi szolgáltatóknál, az iparvállalatoknál és a pénzügyi szektorban is, új szintre emelve az ottani folyamatokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük