Jelentős anyagi kárral és hónapokig tartó működési zavarokkal kellett szembenéznie a Fourlis Group vállalatnak egy kibertámadás következtében. A cégcsoport, amely többek között Görögországban, Cipruson, Bulgáriában és Romániában felelős az IKEA áruházak üzemeltetéséért, egy komoly zsarolóvírusos támadás áldozata lett.
A biztonsági incidenst 2024 november végén észlelték, de a vállalat csak december elején ismerte el hivatalosan, hogy a rendszereikben tapasztalt technikai problémák hátterében külső, rosszindulatú beavatkozás áll. A Fourlis Group nemrégiben közölte, hogy a támadás által okozott teljes kár megközelíti a 20 millió dollárt, ami nagyjából 8,2 milliárd forintnak felel meg. Noha a cégcsoport más ismert márkákat is képvisel az érintett országokban, a kibertámadás elsődleges célpontja egyértelműen az IKEA volt.
A támadás leginkább az e-kereskedelmi rendszereket sújtotta, ahol a fennakadások 2024 decemberétől egészen 2025 februárjáig éreztették hatásukat, de a fizikai áruházak működésében is előfordultak átmeneti nehézségek. A vállalat vezetősége úgy döntött, nem fizet váltságdíjat a támadóknak, ehelyett külső kiberbiztonsági szakértők bevonásával állították helyre a megrongálódott rendszereket. A cég közlése szerint a helyreállítás óta több további támadási kísérletet is sikeresen meghiúsítottak.
A Fourlis Group által lefolytatott vizsgálatok alapján az incidens során nem került sor érzékeny adatok kiszivárgására. Mindeddig egyetlen hackercsoport sem jelentkezett a támadás elkövetőjeként. Ennek oka szakértők szerint az lehet, hogy a támadóknak nem sikerült adatokat eltulajdonítaniuk, vagy még bíznak abban, hogy később sikerülhet megállapodniuk az áldozattal a váltságdíjról.