
A videojáték-fejlesztés világa tele van ígéretes projektekkel, amelyek közül néhány hosszabb, kanyargósabb utat jár be a megjelenésig, mint azt eredetileg tervezték. Pontosan ilyen cipőben jár a PIONER, egy ambiciózusnak tűnő vállalkozás, amely már évek óta tartja lázban az MMOFPS műfaj rajongóit. A fejlesztést a 2016-ban Oroszországban alapított The GFA Games csapata végzi, akik 2021-ben mutatták be először a nagyközönségnek készülő játékukat. A kezdeti bejelentés óta azonban a várakozás türelempróbálóvá vált, a megjelenési dátumot többször is eltolták.
Az eredeti elképzelések szerint a PIONER PC-s változata már 2022-ben a boltok polcaira került volna. Ezt követően azonban a premier dátuma először 2023-ra, majd 2024-re módosult, és szinte már menetrendszerűen, a legutóbbi tájékoztatás szerint jelenleg 2025 van megcélozva a debütálásra. Ez a hosszú fejlesztési idő és a sorozatos halasztások természetesen számos kérdést vetettek fel a közösségben, de a fejlesztők továbbra is kitartanak projektjük mellett. A legfrissebb ígéretek alapján az idei év, azaz 2025, végre meghozhatja a várva várt megjelenést.
Annak érdekében, hogy fenntartsák az érdeklődést és demonstrálják a fejlesztés haladását, a The GFA Games a közelmúltban egy friss játékmenet-videót tett közzé. Ez az új anyag betekintést nyújt a játék aktuális állapotába, megmutatva, milyen vizuális és játékmechanikai elemeken dolgoztak a háttérben. Nem ez az egyetlen kommunikációs lépésük; tavaly év végén egy részletes GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) összeállítással igyekeztek választ adni a legégetőbb kérdésekre. Ebből derült ki többek között az a fontos információ, hogy a PIONER történetközpontú részei egyjátékos módban is végigjátszhatóak lesznek, ami vonzó lehet azok számára is, akik a szóló kalandokat preferálják a többszereplős összecsapások mellett, vagy egyszerűen csak szeretnének mélyebben elmerülni a játék világában anélkül, hogy más játékosok jelenléte befolyásolná élményüket.
A PIONER egy belső nézetes lövöldözős játék lesz, amely az MMO (masszívan többjátékos online) elemeket ötvözi az FPS (first-person shooter) műfaj sajátosságaival. Ez azt jelenti, hogy a játékosok egy állandóan változó, online világban kalandozhatnak, ahol lehetőségük nyílik mind a PVP (játékos játékos elleni), mind a PVE (játékos környezet elleni) harcokra. A fejlesztők ígéretei szerint a játék egyaránt kínál majd kihívást és szórakozást azoknak, akik másokkal mérnék össze tudásukat, és azoknak is, akik inkább a közös ellenségek legyőzésére és a világ felfedezésére koncentrálnának. Az MMOFPS zsáner lehetőséget teremt komplex gazdasági és társadalmi rendszerek kialakítására, valamint egy folyamatosan bővülő történet és tartalom biztosítására.
A megjelenési platformokat illetően a tervek egyértelműek: a PIONER először PC-re fog megjelenni, a jelenlegi célkitűzés szerint még 2025 folyamán. Ezt követően a fejlesztők tervezik a játék kiadását az újgenerációs konzolokra is, tehát a PlayStation 5 és az Xbox Series X/S tulajdonosok sem maradnak majd ki a mókából. Azonban az, hogy a konzolos verziók pontosan mikor érkeznek, és mennyit kell majd várni rájuk a PC-s premier után, egyelőre még a jövő zenéje; erről a The GFA Games nem osztott meg konkrétumokat. Ez a fajta lépcsőzetes megjelenési stratégia nem szokatlan a játékiparban, hiszen így a fejlesztőknek lehetőségük van az elsődleges platformra koncentrálni, majd az ott szerzett tapasztalatokat és visszajelzéseket felhasználva optimalizálni a további kiadásokat. A közösség mindenesetre türelmesen várja, hogy a hosszú fejlesztési idő után végre egy kiforrott és élvezetes alkotással gazdagodjon a piac.