
A FromSoftware neve összeforrt a kihívást jelentő, mégis rendkívül sikeres soulslike játékok műfajával. Éppen ezért keltett hatalmas meglepetést és kíváncsiságot a stúdió legújabb projektje, az Elden Ring Nightreign, amely egy merőben új irányt képvisel a fejlesztők portfóliójában. Ez a kockázatos váltás szakít a jól bevált formulával, és egy teljesen másfajta játékélményt kínál az Elden Ring monumentális világában.
A Nightreign ugyanis nem egy újabb magányos kalandra invitál, hanem a kooperatív játékmenetre helyezi a hangsúlyt, ahol háromfős csapatok küzdhetnek meg a kihívásokkal. A fejlesztők tovább csavartak a recepten azzal, hogy battle royale és roguelike-elemekkel fűszerezték meg az alapkoncepciót. Ez a műfaji koktél egyértelműen eltávolodik attól a sötét, narratívára és egyéni felfedezésre épülő játékstílustól, amelyet a Demon’s Souls óta megszokhattunk a japán csapattól. Az ilyen radikális újítások mindig magukban hordozzák a bukás lehetőségét, hiszen a meglévő rajongótábor nem feltétlenül vevő az efféle kísérletezésre, és a kritikusok is szigorúbban ítélhetik meg a járatlan utakat.
A kezdeti fogadtatás vegyes képet mutat. Míg a Metacriticen 77 pontot ért el az akció-RPG, ami önmagában nem számít rossznak, a FromSoftware korábbi címeinek kimagasló értékeléseihez képest csalódást kelthet. A Steamen pedig a „Vegyes értékelések” címke jelzi, hogy a játékosok körében sincs teljes konszenzus a program minőségét illetően. Ugyanakkor a sikeresség egyik legfontosabb mutatója, a játékosszám, egészen más történetet mesél.
A SteamDB adatai szerint a megjelenést követően rövid időn belül akadt olyan időszak, amikor 313 593 egyidejű felhasználóval futott a játék, ami lenyűgöző szám egy teljesen új koncepció esetében. Ez a kiemelkedő játékosszám azt mutatja, hogy a FromSoftware neve és az Elden Ring univerzuma önmagában is képes hatalmas tömegeket vonzani, függetlenül a kritikai visszhangtól. Jelenleg is több mint kétszázezer játékos kalandozik a Nightreign világában a Valve platformján. Ez a kezdeti roham érthető, hiszen a többjátékos címek újdonságereje mindig vonzó, különösen egy ennyire ismert fejlesztőcsapat esetében.
Azonban a nagy kérdés az, hogy ez a kezdeti lendület meddig tart ki. A többjátékos játékok sikerének kulcsa a hosszú távú elköteleződés és a stabil játékosbázis kiépítése. Az alapjáték, az Elden Ring, több mint három évvel ezelőtt 953 426 fős játékoscsúcsot ért el Steamen, ami jól mutatja a potenciált, de egyben magasra is teszi a lécet. A Nightreign jelenlegi értékelései alapján kérdéses, hogy képes lesz-e drasztikusan növelni játékosai számát, vagy megmarad egy szűkebb, de elkötelezett réteg kedvencének.
Fontos megjegyezni, hogy a közösségi visszhang és a játékosok által megélt élmény néha eltérhet a hivatalos kritikák által festett képtől, különösen az olyan innovatív címek esetében, amelyek új műfaji kombinációkkal kísérleteznek. Lehetséges, hogy az Elden Ring Nightreign kooperatív, battle royale és roguelike elemeket vegyítő játékmenete idővel megtalálja a maga stabil közönségét, amely értékeli ezt a friss megközelítést. A FromSoftware kétségtelenül bátor lépést tett, és az elkövetkező hónapok fogják megmutatni, hogy ez a merészség milyen eredményre vezet a videojáték-piac rendkívül kompetitív világában. A stúdió hírneve és az Elden Ring világa erős alapokat biztosít, de a tartós sikerhez folyamatos tartalomfrissítésekre és a játékosok visszajelzéseire való aktív reagálásra lesz szükség.