
A Grand Theft Auto 6 körüli várakozás szinte tapintható, és bár a konzolos megjelenés még odébb van, a PC-s közösség már most élénken latolgatja, milyen lehetőségeket tartogat majd a játék számukra. Különösen izgalmas kérdés, hogy a modding közösség milyen újításokkal rukkolhat elő, ha végre kezeik közé kaparinthatják a várva várt címet. Egy tapasztalt modder szerint a lehetőségek tárháza minden eddiginél szélesebb lehet, és ezúttal nem feltétlenül a grafikai finomításoké lesz a főszerep.
Razed, a GTA 5 grafikáját lenyűgöző szintre emelő NaturalVision mod egyik megálmodója, rendkívül optimistán tekint a jövőbe. Egy interjúban kifejtette, hogy bár a Rockstar Games várhatóan önmagában is lenyűgöző látványvilággal ruházza majd fel a GTA 6-ot, a modderek számára így is rengeteg kiaknázatlan terület marad. Razed, aki elmondása szerint körülbelül 10 000 órát töltött a GTA 5 világában, melynek jelentős részét, mintegy 80%-át a NaturalVision fejlesztésével és tökéletesítésével töltötte, úgy véli, a hangsúly eltolódhat az egyedi térképek és tartalmi bővítmények irányába.
Az egyik legizgalmasabb felvetése egy olyan átfogó mod elkészítése, amely Vice Cityt, a játék egyik központi helyszínét teljes mértékben átalakítaná, hogy az a 80-as évekbeli Miami hangulatát idézze. Ez nem csupán kozmetikai változtatásokat jelentene, hanem a környezet jelentős átépítését, új textúrák, modellek és akár játékmechanikai elemek bevezetését is magában foglalhatná. Egy ilyen projekt óriási vállalkozás lenne, de az eredmény egyedülálló élményt nyújthatna, különösen a szerepjáték (RP) szerverek kedvelői számára, akik így egy teljesen új, nosztalgikus világban merülhetnének el. Elképzelhető, hogy ez a fajta kreatív szabadság vonzaná a legtöbb játékost és modfejlesztőt.
Razed reményét fejezte ki azzal kapcsolatban is, hogy a Rockstar Games ezúttal talán hivatalos modding eszközök kiadásával is támogatni fogja a közösséget. Ez jelentősen megkönnyítené a tartalmak létrehozását és megosztását, és egyfajta minőségbiztosítást is jelenthetne. Példaként a Bethesda Creation platformját említette, valamint utalt a Rockstar FiveM-mel kapcsolatos pozitív lépéseire, amelyek arra engednek következtetni, hogy a cég nyitottabb lehet a közösségi tartalmak integrálására. Az ilyen hivatalos támogatás új lendületet adhatna a játékosok által alkotott tartalmak virágzásának, és akár új üzleti modelleket is teremthetne, hasonlóan más játékokhoz, ahol a kiemelkedő modokat díjazzák vagy hivatalos piactereken értékesítik.
Bár a GTA 5 esetében a NaturalVision Enhancedhez hasonló modok – melyek a ray-tracing technológiával, továbbfejlesztett fény-árnyék effektusokkal és élesebb textúrákkal törekedtek a fotórealizmusra – óriási népszerűségnek örvendtek, a GTA 6 esetében az alapjáték vizuális minősége valószínűleg már olyan magas szintű lesz, hogy a grafikai tuning kevésbé lesz hangsúlyos. Ez azonban teret enged más típusú innovációknak: új küldetések, járművek, karaktermodellek, vagy akár teljesen új játékmódok létrehozásának. A PC-s verzió megjelenése, amely a konzolos debütálást (várhatóan 2026. május 26.) követően esedékes, így nem csupán egy újabb platformot jelent majd a játék számára, hanem egy potenciálisan végtelen lehetőségekkel teli játszóteret a modding iránt elkötelezett rajongók számára.
A közösség tehát joggal reménykedhet abban, hogy a Grand Theft Auto 6 PC-s változata nemcsak egy kiváló játék lesz, hanem egy olyan platform is, amely hosszú évekre biztosít majd szórakozást és alkotói lehetőségeket, tovább mélyítve a játék univerzumát és újraértelmezve annak határait. A kérdés már csak az, hogy a Rockstar Games mennyire fogja támogatni és felkarolni ezt a kreatív energiát.