
Manapság, amikor a legtöbb videojáték szinte kézen fogva vezeti a játékost, lépésről lépésre megmutatva a következő célt vagy megoldást, üdítő kivételként jelenhet meg egy olyan alkotás, amely merészen szakít ezzel a hagyománnyal. Az Of Ash and Steel pontosan egy ilyen, a klasszikus szerepjátékok szellemiségét idéző, ám modern köntösbe bújtatott kalandnak ígérkezik, ahol a játékos intelligenciájára és felfedezőkedvére bízzák a boldogulást. A nemrégiben, a tinyBuild Connect eseményen bemutatott játék egy olyan világba invitál, ahol a saját tapasztalataink és megfigyeléseink jelentik a legfőbb útmutatást.
A játék egyik legmeghatározóbb jellemzője, hogy teljes mértékben nélkülözi a küldetésjelzőket és egyéb, a felfedezést megkönnyítő, de egyben korlátozó segítségeket. Nincsenek villogó nyilak a térképen, sem pedig automatikusan frissülő naplóbejegyzések, amelyek pontosan megmondanák, hová kell mennünk vagy kivel kell beszélnünk. Ehelyett a játékosnak figyelnie kell a környezetére, az NPC-k párbeszédeire és a világban elszórt nyomokra, hogy rájöjjön a titkokra, mellékküldetésekre bukkanjon, vagy éppen megtalálja a rettegett főellenfelekkel való összecsapáshoz vezető utat. Ez a fajta játékdizájn egyértelműen azoknak szól, akik ki vannak éhezve a valódi felfedezés örömére és arra, hogy saját maguk tárják fel egy játék világának titkait, ahelyett, hogy egy előre kijelölt útvonalon haladnának.
Az Of Ash and Steel egy varázslatos középkori világba kalauzolja a játékosokat, ahol a dinamikus napszakváltakozás és a változékony időjárás nem csupán látványelemek, hanem a hangulat meghatározó részei. A levelek zizegése, a távoli madárcsicsergés és egyéb környezeti hangok tovább mélyítik az immerziót, miközben a nem játékos karakterek (NPC-k) saját napi rutinjukat élik, függetlenül attól, hogy a játékos éppen merre kalandozik. Ez a részletgazdagság és a világ önálló élete teszi igazán hihetővé és élővé a környezetet.
A karakterfejlődés is a klasszikus utat járja be: a semmiből indulva kell egy hétköznapi senkiből tiszteletet parancsoló hőssé válnunk. Ahogy fejlődünk, győzelmeket aratunk és megoldunk rejtélyeket, úgy változik meg a világ és az NPC-k hozzáállása is. A kezdetben esetleg lenéző vagy közömbös karakterek idővel tisztelettel és elismeréssel reagálnak cselekedeteinkre és növekvő hírnevünkre. Ez a fajta visszacsatolás kulcsfontosságú egy magával ragadó RPG élményhez. Az ilyen típusú játékok, amelyek a játékos önállóságára építenek, egyfajta hiánypótló szerepet töltenek be a piacon, kielégítve egy olyan réteg igényeit, akik a kihívást és a szabadságot keresik a virtuális kalandok során.
A fejlesztők hamarosan elindítják az első zárt játéktesztet, amely kiváló lehetőséget biztosít a legkíváncsibb játékosoknak, hogy elsőként vessék bele magukat ebbe az ígéretes univerzumba. Akik szeretnének részt venni ebben a korai fázisban és visszajelzéseikkel segíteni a játék formálását, azoknak érdemes figyelniük a Steam platformon megjelenő lehetőségeket, ugyanis a jelentkezés ott lesz elérhető. Az Of Ash and Steel nem csupán egy újabb RPG a sok közül; egy olyan élményt kínál, ahol minden egyes felfedezés, minden megfejtett titok a játékos saját érdeme, ezáltal sokkal nagyobb megelégedettséget nyújtva.