
Az elektronikus művészetek (ea) körül zajló események és a bioware közelmúltbeli, viharos időszaka számos kérdést vet fel a stúdió jövőjével kapcsolatban. a dragon age: the veilguard kritikus fogadtatása és a respawn entertainmentnél történt változások, valamint a cliffhanger games (a fekete párduc játékon dolgozó stúdió) bezárása aggodalomra ad okot. nem elhanyagolható tény az sem, hogy a bioware is átesett a „tisztogatáson”, ami tovább erősíti a bizonytalanságot. ezek a fejlemények árnyékot vetnek a következő mass effect fejlesztésére, ami jelenleg is gőzerővel készül – vagy legalábbis reméljük.
A soron következő mass effect epizód kritikus szerepet játszik abban, hogy a bioware helyrehozza a mass effect: andromeda, az anthem és a the veilguard által okozott csorbát. ha ez a bravúr nem sikerül, a stúdió jövője meglehetősen borúsnak tűnik. a játékot már évekkel ezelőtt bejelentették, azonban a részletekről továbbra is kevés információ áll rendelkezésre. annyi bizonyos, hogy a shepard történetét folytató program grafikailag nem fog hasonlítani a legutóbbi dragon age-hez. mivel még messze vagyunk a hivatalos bemutatótól, minden apró morzsának örülni kell, különösen azoknak, akik az eredeti trilógia hangulatát és látványvilágát kedvelik.
Michael Gamble, a projekt felelőse nemrég megerősítette egy tweetre reagálva (a gamesradar+ hivatkozása alapján), hogy a következő mass effectben is visszatér a lens flare effekt. ez a vizuális elem, amely az első három rész képeinek meghatározó része volt, jó hír a rajongók számára, akik szeretik j.j. abrams rendező kedvenc vizuális effektjét. bár gamble ennél több részletet nem árult el, ez a gesztus azt mutatja, hogy a megmaradt fejlesztőcsapat igyekszik a rajongók kedvében járni. azonban fontos hangsúlyozni, hogy nem az unreal engine 5 által életre keltett látvány, hanem a történet és a karakterek lesznek a meghatározóak az új, egyelőre cím nélküli mass effect sikerében és minőségében.
A korábbi bioware-címek, különösen az andromeda és az anthem, rávilágítottak arra, hogy a technikai kivitelezés önmagában nem garantálja a sikert. a rajongók sokkal inkább egy mély, elgondolkodtató történetre, emlékezetes karakterekre és a választások valódi súlyára vágynak, amelyek a mass effect sorozatot olyannyira különlegessé tették. a lens flare visszatérése egy apró, de szimbolikus lépés lehet a helyes irányba, jelezve, hogy a fejlesztők odafigyelnek a közösség visszajelzéseire. azonban a valódi próbatétel az lesz, hogy a csapat képes-e egy olyan játékot alkotni, amely méltó az elődökhöz, és visszaállítja a bioware régi dicsőségét. a the veilguard előtti optimizmus után nehéz fenntartás nélkül hinni a csodákban, de a remény hal meg utoljára a sci-fi akció-szerepjáték műfajában.