
A CD Projekt Red legújabb fejlesztése, a The Witcher 4, ígéretesen forradalmasíthatja az RPG műfajt, különösen az NPC-k (nem játékos karakterek) viselkedésének tekintetében. A nemrég bemutatott technikai demó alapján a játékban minden egyes NPC egyedi módon reagál majd Ciri, a főszereplő jelenlétére és interakcióira. Ez a megközelítés gyökeresen eltér a megszokott, gyakran ismétlődő és élettelennek ható NPC-viselkedéstől, és egy valóban élő, lélegző világot ígér.
A CD Projekt Red már hónapokkal ezelőtt jelezte, hogy a The Witcher 4-ben az NPC-k saját, organikus életet élnek majd, szervesen illeszkedve a környezetbe. A bemutatott demó tökéletesen illusztrálja ezt az elképzelést. Ahelyett, hogy előre programozott, azonos válaszokat produkálnának, minden egyes karakter a saját mindennapjait éli, és ennek megfelelően, egyedi módon lép interakcióba Cirivel. Ez a dinamizmus mélyebb beleélést tesz lehetővé, és sokkal valószerűbbé teszi a játékvilágot.
Gondoljunk csak bele, mekkora előrelépés ez a mai videojáték-fejlesztésben! A modern technológia, különösen az Unreal Engine 5.6 képességei, lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy olyan komplex rendszereket hozzanak létre, amelyekben a virtuális karakterek saját életciklussal rendelkeznek. Ezt a törekvést már láthattuk például a Kingdom Come: Deliverance 2-ben is, ahol az NPC-k napirendje követhető volt, a reggeli ébredéstől az esti lefekvésig. A The Witcher 4 azonban ezt a koncepciót viszi majd a következő szintre.
A technikai demó során Ciri egy nyüzsgő piactérre látogat, ahol a karakterek reakciói rendkívül sokszínűek. Egyesek félelmet mutatnak, mások nyíltan elutasítóak, és megvető pillantásokkal illetik a főszereplőt. Vannak, akik érdeklődve figyelik, ahogy Ciri mozog a tömegben, és a távolodásával is különböző reakciókat vált ki belőlük. Az, hogy minden NPC mást csinál, mintha mindegyiküknek meglenne a saját egyedi története, hihetetlenül gazdagítja a játékélményt. Bár egy technikai demóról van szó, és a végleges változat részletei még változhatnak, ha a CDPR valóban képes minden egyes játékbeli NPC-nek saját háttértörténetet és napi rutint biztosítani, az óriási ugrást jelentene a műfajban. Ez a megközelítés nemcsak a játékmenetet tenné változatosabbá, hanem a The Witcher világát is hihetetlenül élettel telivé és hitelessé varázsolná.