
A videójáték-ipar tele van ígéretes, ám sosem megvalósult projektekkel, de kevés olyan akad köztük, ami annyira makacsul tartja magát a köztudatban, mint a Rockstar North által fejlesztett, agent névre keresztelt játék. Ez a titokzatos alkotás 2009-ben, az E3-on került bejelentésre, és azóta is afféle kísértetként lebeg a stúdió történetében, hiszen a hivatalos törlés sosem történt meg. A projekt, amelynek cselekménye az 1970-es évek végére kalauzolt volna el minket egy izgalmas kémthrillerbe, a PlayStation 3 exkluzív címe lett volna, de a fejlesztés során számos akadályba ütközött.
Az Agent koncepciója rendkívül vonzónak tűnt: a hidegháborús feszültség, a világkörüli küldetések és a kémek világa egyedi hangulatot ígért. A rajongók és a sajtó is nagy reményeket fűztek hozzá, különösen a Rockstar hírneve miatt, amely a grand theft auto sorozattal már bizonyította, hogy képes mély, részletes világokat és lenyűgöző történeteket alkotni. Azonban az idő múlásával egyre aggasztóbbá vált a csend a játék körül.
Bár 2013-ban és 2014-ben is felröppentek pletykák a projekt állapotáról, a tényleges „életjel” inkább csak reményt adott, mintsem konkrétumot. 2015-ben kiszivárgott képek keltettek rövid ideig tartó izgalmat, bepillantást engedve abba, milyen is lehetett volna a játék vizuális világa. Ezek a képek, amelyek korabeli kémfilmek hangulatát idézték, csak tovább fokozták a rajongók csalódottságát, amiért a játék sosem látott napvilágot.
A fordulópont 2018-ban következett be, amikor a rockstar márka nevet már nem jegyeztette be újra. Ez a lépés már előrevetítette a projekt sorsát, hiszen egy videojáték-fejlesztő cég ritkán hanyagolja el egy aktív projektjének védjegyét. Végül, 2021-ben, az Agent hivatalos weboldalát is törölték, ami egyértelmű jelzést adott arra vonatkozóan, hogy a játék véglegesen a fejlesztői pokolba került.
Érdekes módon, annak ellenére, hogy a projektet a legtöbben halottnak tekintik, sem a Rockstar, sem a take-two interactive nem jelentette be hivatalosan a fejlesztés leállítását vagy a projekt törlését. Ez a szokatlan helyzet ad okot arra, hogy az Agent továbbra is a videójáték-történelem egyik legérdekesebb „mi lett volna ha” sztorija legyen. A 2009-es E3-as bejelentés 16. évfordulója alkalmából ismét felmerült a kérdés: miért nem töröltek egy ekkora projektet hivatalosan?
Valószínűsíthető, hogy a Rockstar erőforrásai a grand theft auto 6 fejlesztésére koncentrálódnak, ami a stúdió jelenlegi fő prioritása. Így az Agent valószínűleg sosem kerül elő a fiókból, mégis örökké ott lebeg a „bejelentett, de soha nem törölt” játékok kategóriájában, emlékeztetve minket arra, mennyi potenciál veszett el a soha el nem készült kémsztori által.