
A Samsung tulajdonában lévő Harman International egy kulcsfontosságú megállapodást kötött, amely jelentősen átalakíthatja a globális hifi-piacot. A vállalat felvásárolja a Masimo fogyasztói audio részlegét, ezzel olyan ikonikus márkák kerülnek a Harman portfóliójába, mint a Bowers & Wilkins, a Denon és a Marantz. Ez a lépés egyértelműen a Samsung ambícióit mutatja: a fogyasztói audio szegmensben is vezető szerepre tör.
Legendás nevek egy zászló alatt
A Harman International, amely már eddig is olyan neves gyártókat tudhatott magáénak, mint a JBL, az AKG vagy a Mark Levinson, most tovább erősíti pozícióját. A 350 millió dolláros tranzakció, melynek zárása az év vége előtt várható, újabb patinás márkákat hoz egy tető alá. Ezek között megtalálható a Denon és a Marantz, amelyek hatalmas kínálattal rendelkeznek a hifi és házimozi rendszerek terén. Emellett a brit Bowers & Wilkins, amely prémium hangsugárzóiról és fejhallgatóiról híres, szintén a Harmanhoz csatlakozik. Az amerikai Polk Audio és a Definitive Technology is a felvásárlás részét képezi, mindkettő kiváló minőségű hangfalgyártóként ismert. A multiroom audio megoldások terén a Denon által fejlesztett HEOS platform is a Harman tulajdonába kerül, ahogy a kanadai Classé high-end audió márka, és a Boston Acoustics, mely az észak-amerikai piacon számít meghatározó szereplőnek. Ez a sokszínűség és a márkák közötti szinergia ígéretes jövőt vetít előre a hangtechnika szerelmeseinek.
A Masimo rövid kitérője és a Samsung hosszú távú céljai
Érdekes fordulat, hogy a Masimo egészségügyi technológiai vállalat mindössze három éve, 2022-ben vásárolta fel ezeket az audiomárkákat a Sound United-től, akkoriban jóval magasabb, 1,025 milliárd dolláros áron. Úgy tűnik, a Masimo nem látta hosszú távon kifizetődőnek a fogyasztói audio piacon való jelenlétet, amit a korábbi iparági pletykák is megerősítettek. A Samsung ezzel szemben 2016 óta töretlenül építi audio- és autóipari technológiai jelenlétét a Harman Internationalen keresztül. Ez a mostani akvizíció is azt a célt szolgálja, hogy a vállalat uralja a fogyasztói audioeszközök piacát, amely a szakértők szerint a jelenlegi 60,8 milliárd dollárról 2029-re várhatóan 70 milliárd dollárra növekedhet. Dave Rogers, a Harman Lifestyle divízió elnöke kiemelte, hogy ez a lépés stratégiai előrelépést jelent az otthoni hifi, a fejhallgatók, az autóhifi és a prémium audio komponensek terén.
A márkák útja és a felhasználók előnyei
A felvásárlásban érintett márkák, különösen a Denon, Marantz és a Bowers & Wilkins, az elmúlt években többször is gazdát cseréltek. A Sound United például csak 2020-ban vásárolta fel a Bowers & Wilkinst. Annak ellenére, hogy rövid időn belül több tulajdonosváltáson estek át, ezek a márkák megőrizték magas minőségüket és értékállóságukat. Szakértők szerint a Harman tulajdonában, ahol komoly szakmai háttér és globális elérés áll rendelkezésre, akár új aranykor is beköszönthet számukra.
Rövid távon a vásárlók számára valószínűleg nem lesz érezhető változás. Az ilyen jellegű tranzakciók hosszú átfutásúak, és az átszervezések, legyen szó logisztikáról, márkastratégiáról vagy fejlesztésről, hónapokig, akár évekig is eltarthatnak. A jelenlegi termékfejlesztési irányok valószínűleg érintetlenek maradnak, de a jövőbeni termékpaletta – különösen, ha több Harman-márkával integrálódik – érdekes szinergiákhoz vezethet. A vásárlói oldalról nézve ez jó hír, hiszen a márkák mögött egy tapasztalt, erős technológiai háttérrel rendelkező multinacionális vállalat áll, amely hosszú távon is garantálhatja a megszokott színvonalat és lehetőséget adhat a további fejlődésre. Ha a tranzakció sikeresen lezárul 2025 végéig, akkor a globális audiopiacon az egyik legszélesebb, legnagyobb tapasztalattal rendelkező és legjobban összehangolt márkacsalád jöhet létre, amelyből remélhetőleg a végfelhasználók profitálhatnak a leginkább. Hiszen az hangélmény a legfontosabb, és minél több nagy név dolgozik rajta közösen, annál jobb lesz az eredmény.