
A digitális szórakoztatóipar és a virtuális valóság világában az egyik legnagyobb kihívás mindig is a hiperrealisztikus karakterek megalkotása és élethű animálása volt. Az Epic Games, amely leginkább úttörő játékaival és az iparágat meghatározó unreal engine motorjával ismert, most egy olyan fejlesztéssel rukkolt elő, amely alapjaiban változtathatja meg a mozgásrögzítés (motion capture) folyamatát. A cég legutóbbi sajtótájékoztatóján bemutatott újdonságok egyértelművé tették: hamarosan bárki, egyszerű webkamera segítségével, tökéletes digitális modelleket hozhat létre és animálhat valós időben.
Az esemény során az Epic Games mélyebben is belemerült a legújabb 3D-s motorjuk, az Unreal Engine képességeibe. Kiderült, hogy a the witcher 4 várhatóan milyen vizuális minőséget képvisel majd, és betekintést nyerhettünk a fortnite mesterséges intelligencia (AI) karakterek életre keltésének kulisszái mögé. Azonban a fejlesztők és az animációs szakemberek számára a legizgalmasabb bejelentés kétségkívül a metahuman creator újdonságai voltak.
Ez a forradalmi eszköz, a MetaHuman motor, már önmagában is hatalmas lépést jelentett a fotorealisztikus digitális emberi modellek megalkotásában. Eddig is lehetővé tette, hogy hibátlanul animált, döbbenetesen élethű karaktereket hozzanak létre a felhasználók. Azonban az igazi áttörés a sajtótájékoztató utolsó részében következett be, amikor egy színész élőben demonstrálta a technológia valós idejű alkalmazhatóságát.
A bemutató során a színész egy átlagos, kereskedelmi forgalomban kapható webkamera előtt adta elő a karakter mimikáját és szájmozgását. A képernyőn egy gyönyörűen kidolgozott, 3D-s virtuális karakter volt látható, amely döbbenetes pontossággal követte le a színész minden apró rezdülését. Az arcmimika és a szájmozgás valós idejű lekövetése szinte tökéletes volt, ami azt jelenti, hogy a hagyományos, drága és bonyolult mozgásrögzítő stúdiókra a jövőben már nem feltétlenül lesz szükség ahhoz, hogy kiváló minőségű animációkat hozzanak létre.
A MetaHuman eszköztárral így bárki könnyedén készíthet életszerű modelleket, amelyeket aztán játékokhoz, filmekhez, animációs projektekhez vagy akár a metaverzum építéséhez is szabadon felhasználhatnak a fejlesztők. Ez a democratizált hozzáférés a csúcstechnológiához nem csupán a nagy stúdiók, hanem a független alkotók előtt is hatalmas lehetőségeket nyit meg, lerövidítve és egyszerűsítve a digitális karakterek életre keltésének folyamatát. Az Epic Games ezzel a lépéssel nemcsak a mozgásrögzítés, hanem az egész digitális tartalomgyártás jövőjét formálja át.