A 2008-as Wanted: Weapons of Fate, a nagysikerű filmadaptáció videojátékos megfelelője, a mai napig különleges helyet foglal el a játékosok szívében. Nem csupán egy egyszerű filmkísérő volt; saját jogán is megállta a helyét, köszönhetően az adrenalinpumpáló akciónak, a brutális kivégzéseknek és persze a védjegyévé vált golyóhajlítás mechanikának. Ha te is imádtad a játékot, és azóta is hasonló élményre vágysz, ne keress tovább! Összegyűjtöttük azokat az akció- és lövöldözős játékokat, amelyek a Wanted: Weapons of Fate által nyújtott izgalmakhoz hasonlóan lebilincselőek, legyen szó a stílusról, a játékmenetről vagy a puszta pusztításról.
Mi Tette a Wanted: Weapons of Fate-et Felejthetetlenné?
Mielőtt belevágnánk az ajánlásokba, érdemes felidézni, miért is volt a Wanted: Weapons of Fate olyan magával ragadó. A játék nem a hagyományos értelemben vett fedezékharcra épült, bár a fedezékek használata elengedhetetlen volt. Inkább a dinamikus mozgásra, a gyors, előrehaladó harcra és a stílusos kivégzésekre helyezte a hangsúlyt. A kulcsfontosságú elemek a következők voltak:
- Lassított Felvétel (Bullet Time / Adrenaline Mode): Ez a mechanika lehetővé tette a játékosnak, hogy rövid időre lelassítsa az időt, precíz lövéseket adjon le, vagy elegánsan kikerülje a golyókat.
- Golyóhajlítás (Curved Bullets): A filmből ismert ikonikus képesség, amellyel a lövéseket akadályok mögött megbúvó ellenfelekre lehetett irányítani. Zseniális és egyedi mechanika.
- Környezeti Interakció és Brutális Kivégzések: A játékos gyakran használhatta a környezetet az ellenfelek likvidálására (pl. csillárok leszakítása, falak áttörése), és a közelharci kivégzések különösen brutálisak és látványosak voltak.
- Intenzív, Folyamatos Akció: Szinte megállás nélkül kellett harcolni, a játék pörgős tempója pedig állandó adrenalinlöketet biztosított.
- Harmadik Személyű Nézet: A kameraállás lehetővé tette, hogy a játékos teljes mértékben átlássa a karakter mozgását és a környezetet.
Ezeket a szempontokat figyelembe véve kerestük azokat a játékokat, amelyek hasonló élményt nyújthatnak, legyen szó a golyók lassításáról, a stílusos akcióról, vagy a kíméletlen harcról.
A Lassított Felvétel Mesterei: Hasonló Játékmenettel Rendelkező Címek
1. Max Payne Sorozat (Különösen a Max Payne 3)
Ha a Wanted: Weapons of Fate egyik legvonzóbb eleme számodra a Bullet Time volt, akkor a Max Payne sorozat kihagyhatatlan. A Remedy Entertainment által alkotott első két rész alapozta meg a lassított felvételes lövöldözés műfaját, amelyben Max Payne, a depressziós, bosszúszomjas zsaru ugrás közben képes lelassítani az időt, és golyók ezreit szórni az ellenfelekre. A Max Payne 3, amelyet a Rockstar Games fejlesztett, tökéletesen ötvözi a klasszikus elemeket a modern fedezékrendszerrel és a brutális fegyveres harccal. A lassított felvétel itt is kulcsszerepet játszik, sőt, a „Last Man Standing” mechanika lehetőséget ad az utolsó ellenfél lassított kivégzésére is. A játékmenet rendkívül folyékony, a lövöldözés pedig elképesztően kielégítő, ráadásul a történet is mély és sötét, akárcsak a Wanted univerzumában.
2. Stranglehold
Közvetlenül a Wanted: Weapons of Fate előtt jelent meg, és sok tekintetben nagyon hasonló élményt nyújt: a Stranglehold egy igazi John Woo filmélményt ültetett át játékba, Chow Yun-Fat főszereplésével. A játék abszolút a stílusos pusztításról szól. A „Tequila Time” mechanika pontosan a Wanted adrenalin módjához hasonlóan lassítja le az időt, lehetővé téve a játékosnak, hogy golyózáporban ússzon, miközben akrobatikus mozdulatokat hajt végre. A Stranglehold talán még jobban rágyúr a környezet rombolhatóságára, mint a Wanted, szinte minden objektum széttörhető, szétrobbantható, vagy felhasználható fedezékként – ami aztán szintén rommá válhat. Ha szereted a lassított felvételes golyóözönt és a káoszt, a Stranglehold az egyik legjobb választás.
3. F.E.A.R. Sorozat
Bár a F.E.A.R. egy első személyű (FPS) lövöldözős játék, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a listáról, hiszen a Bullet Time (itt „Reflex Time”-nak hívják) mechanikája az egyik legmeghatározóbb eleme. A F.E.A.R. kiválóan ötvözi a horror elemeket az intenzív, taktikai lövöldözéssel. Az ellenfelek rendkívül okosak, folyamatosan fedezéket keresnek és flankelnek, így a lassított felvétel kulcsfontosságúvá válik a túléléshez. A fegyverek visszarúgása és a találati visszajelzések zseniálisak, minden lövés súlyosnak érződik. Ha hajlandó vagy az FPS nézetre váltani a Wanted élményéért cserébe, a F.E.A.R. sorozat (különösen az első rész) fantasztikus alternatíva lehet.
Stílusos Akció és Egyedi Mechanikák: Modern Klasszikusok
4. Vanquish
A PlatinumGames által fejlesztett Vanquish egy adrenalindús, futurisztikus harmadik személyű lövöldözős játék, amely a sebességre és a stílusra fókuszál. Főhősünk, Sam Gideon egy speciális páncélt visel, amely lehetővé teszi számára, hogy hihetetlen sebességgel csússzon a harcmezőn (AR Mode), miközben lassított felvételben osztja a pusztítást. Ez a „Rocket Slide” mechanika egyszerre szolgál gyors mozgásként és támadó képességként, ami rendkívül egyedivé teszi a játékmenetet. Bár a hangulat sci-fi, a folyamatos, pörgős akció, a vizuális tobzódás és a lehetőségek, amik a lassított felvétellel nyílnak meg, erősen emlékeztetnek a Wanted dinamikájára. Ha szereted a kihívásokat és az over-the-top japán akciót, a Vanquish kötelező darab.
5. Control
A Remedy Entertainment (a Max Payne alkotói) legújabb dobása, a Control, egy pszichológiai thriller elemekkel átitatott, harmadik személyű akció-kalandjáték. Bár nem fedezékalapú lövöldözős a szó szoros értelmében, a játékban rengeteg a fegyveres harc, amit telekinetikus képességekkel kombinálhatunk. A legfontosabb, ami a Wantedhez köti, az a környezeti interakció és a „kinetikus” harc. Jesse Faden, a főszereplő, tárgyakat emelhet és hajigálhat az ellenfelekre, és számos más szuperképességgel rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a kreatív pusztítást. A „Launch” képesség, amely tárgyak eldobását teszi lehetővé, rendkívül hasonló érzetet nyújt, mint a Wanted környezeti interakciói. Emellett van egyfajta „Slow-mo Dodge” képessége is, ami rövid időre lelassítja a világot, így elkerülhetjük a bejövő támadásokat. A Control vizuálisan lenyűgöző, hangulata egyedi és rendkívül kielégítő a harcrendszere.
6. Gears of War Sorozat
Ha a Wanted: Weapons of Fate brutális, kíméletlen akciója, a férfias karaktere és a fedezékrendszer használata fogott meg a legjobban, akkor a Gears of War sorozat abszolút must-play. A Gears of War a modern fedezékalapú lövöldözős játékok mintapéldánya, amely taktikai harcot és zsigeri, robbanékony fegyveres küzdelmet kínál. Bár nincs benne klasszikus értelemben vett Bullet Time, az akció olyan intenzív és a fegyverek olyan súlyosak, hogy minden összecsapás epikusnak érződik. A láncfűrész-bajonettel felszerelt Lancer puska ikonikus, és a közelharci kivégzések itt is rendkívül látványosak és brutálisak. A sorozat a kooperatív játékra is nagy hangsúlyt fektet, így barátokkal is élvezetes a mészárlás. A történet epikus, a karakterek emlékezetesek, és a játékmenet rendkívül addiktív.
Összegzés és Végszó
A Wanted: Weapons of Fate egy egyedi akció-lövöldözős élményt nyújtott, amely a Bullet Time, a golyóhajlítás és a brutális, stilizált akció révén vált emlékezetessé. Habár közvetlen, 100%-ban azonos klónt nehéz találni, a fent említett játékok mindegyike valamilyen módon megragadja azt a szellemiséget, ami a Wantedet olyan nagyszerűvé tette. Legyen szó a Max Payne sorozat lassított idejéről, a Stranglehold rombolhatóságáról, a Vanquish sebességéről, a Control kinetikus harcáról vagy a Gears of War zsigeri akciójáról, mindegyik garantáltan adrenalinpumpáló szórakozást kínál.
Ne habozz kipróbálni ezeket a címeket, ha szeretnéd újra átélni a golyórobbanás, a stílusos mozgás és a kíméletlen harc izgalmát. Merülj el a virtuális vérfürdőben, és találd meg a következő kedvenc akciójátékodat, ami méltó utódja lehet a Wanted: Weapons of Fate-nek!