Az Assassin’s Creed Unity, habár gyönyörűen megalkotott Párizst tárja elénk és izgalmas történetet mesél el, sajnos hírhedt a technikai problémáiról. Az egyik legfrusztrálóbb ezek közül a mentési adatok elvesztése, ami sok játékosnak okozott már álmatlan éjszakákat. Ha te is belefutottál ebbe a problémába, ne ess kétségbe! Ebben a cikkben megvizsgáljuk, mi okozhatja a mentések eltűnését, és milyen megoldások állnak rendelkezésedre a probléma orvoslására.
Miért tűnnek el a mentések az Assassin’s Creed Unity-ben?
Több oka is lehet annak, hogy a Unity-ben eltűnnek a mentések. Ezek a leggyakoribbak:
- Felhő szinkronizációs problémák: Az Ubisoft Connect (korábban Uplay) felhőszinkronizációja nem mindig működik tökéletesen. Ha a játék nem tud szinkronizálni a felhővel, a mentett adatok nem kerülnek feltöltésre, és így sérülhetnek vagy elveszhetnek.
- Sérült mentési fájlok: A játék összeomlása, váratlan áramszünet vagy más váratlan események következtében a mentési fájlok megsérülhetnek.
- Konfliktus a vírusirtóval: Egyes vírusirtó programok tévesen azonosíthatják a játék fájljait, beleértve a mentési fájlokat is, mint veszélyeseket, és megakadályozhatják azok megfelelő működését.
- Hibás telepítés: A játék hibás telepítése is okozhat problémákat a mentési folyamattal.
- Korrupt felhasználói profil: Ritkán, de előfordulhat, hogy a felhasználói profilod korruptálódik, ami befolyásolhatja a mentési adatokat.
Mit tehetsz a probléma megoldására?
Most nézzük, milyen lépéseket tehetsz a mentések elvesztésének megelőzésére és a már eltűnt mentések visszaszerzésére (ha lehetséges):
1. Ellenőrizd a felhő szinkronizációt
Győződj meg róla, hogy az Ubisoft Connect megfelelően működik, és a felhőszinkronizáció engedélyezve van. Indítsd újra a Ubisoft Connect-et, és ellenőrizd, hogy a játék fel van-e töltve a felhőbe. Néha a felhő szinkronizáció ideiglenesen leállhat, ezért érdemes néhány órát várni, majd újra ellenőrizni.
2. Készíts biztonsági másolatokat a mentési fájlokról
Ez a legfontosabb lépés! Rendszeresen készíts biztonsági másolatokat a mentési fájlokról. A Unity mentési fájljai általában a következő helyen találhatók:
C:Program Files (x86)UbisoftUbisoft Game Launchersavegames<Uplay ID>720
Másold ki ezt a mappát egy biztonságos helyre (pl. külső merevlemezre vagy felhőtárhelyre) rendszeresen. Így, ha bármi történik, vissza tudod állítani a játékállást.
3. Add hozzá a játékot a vírusirtó kivételeihez
Ha úgy gondolod, hogy a vírusirtód okozza a problémát, add hozzá az Assassin’s Creed Unity-t és az Ubisoft Connect-et a vírusirtó program kivételeihez. Ez megakadályozza, hogy a vírusirtó megzavarja a játék működését.
4. Ellenőrizd a játékfájlok integritását
Az Ubisoft Connect-ben lehetőséged van ellenőrizni a játékfájlok integritását. Ez a funkció ellenőrzi, hogy a játékfájlok sérültek-e, és automatikusan letölti a hiányzó vagy sérült fájlokat. Ehhez kattints a játékra a Ubisoft Connect könyvtáradban, majd válaszd a „Fájlok ellenőrzése” opciót.
5. Telepítsd újra a játékot
Végső megoldásként próbáld meg újratelepíteni a játékot. Ez a lépés megoldhatja a telepítési hibákból adódó problémákat. Győződj meg róla, hogy a legújabb verziót telepíted, és hogy minden szükséges frissítés telepítve van.
6. Kapcsolatfelvétel az Ubisoft támogatással
Ha a fenti lépések egyike sem segített, vedd fel a kapcsolatot az Ubisoft támogatással. Lehet, hogy rendelkeznek további információkkal a problémádról, vagy tudnak segíteni a mentési fájlok helyreállításában.
Megelőzés a jövőre nézve
A fent említett lépésekkel nem csak a már meglévő problémákat oldhatod meg, hanem a jövőben is elkerülheted a mentési adatok elvesztését. A rendszeres biztonsági mentések készítése a legfontosabb, de a többi lépés is hozzájárulhat a stabilabb játékélményhez.
Sok szerencsét a mentések visszaszerzéséhez, és reméljük, hogy hamarosan újra gondtalanul élvezheted az Assassin’s Creed Unity-t!