A Devil May Cry 5 a DMC széria modern csúcspontja, a játékmenet, a látvány és a történet tekintetében egyaránt. Azonban, a „működik” kérdéskör sokkal árnyaltabb lehet egy tapasztalt játékos számára, aki már ismeri a széria mélységeit és finomságait. Ebben a cikkben feltárjuk, hogy milyen szempontok alapján érezhetik egyes veteránok, hogy a DMC5 valamiért nem „teljes”, vagy nem felel meg minden elvárásuknak.
A Történet és Karakterek – Biztonsági Játék?
A DMC5 története alapvetően rendben van, egy világot fenyegető démoni invázióval és három játszható karakterrel. Azonban, sok veterán kritizálja a sztori bizonyos elemeit. Néhányan a korábbi részekhez képest kevesebb kockázatot és eredetiséget látnak a történetvezetésben. A karakterek, bár kidolgozottak, talán nem rendelkeznek azzal a mélységgel vagy komplexitással, mint Dante, Vergil vagy akár Lady a korábbi részekből.
Nero fejlődése kétségtelenül pozitív, de sokan hiányolják Dante arrogáns és önfejű karizmáját. V, az új karakter, érdekes koncepció, de a játékmenete – bár egyedi – megosztó, és nem mindenki találja kielégítőnek. Az összecsapások az Urizen ellen is kritikát kapnak, mivel a játékosok gyakran úgy érzik, hogy a történet kényszeríti őket a vereségre, ami frusztráló lehet.
A Játékmenet – Túl Egyszerű?
A DMC5 játékmenete kétségtelenül kifinomult, a három karakter mindegyike egyedi stílussal rendelkezik. Azonban, néhány veterán úgy érezheti, hogy a játék túl egyszerű lett, különösen a korábbi részekhez képest. A Devil Breaker rendszer (Nero esetén) érdekes koncepció, de a korlátozott számú Devil Breaker a küldetések során sokak szerint korlátozza a kreatív játékstílust.
Dante fegyvertárának és stílusainak kombinálása továbbra is izgalmas, de a játék nem mindig ösztönzi a játékosokat a komplex kombók használatára. Az ellenfelek viselkedése és a nehézségi szintek sokak szerint nem adnak elég kihívást a tapasztalt játékosoknak, akik már elsajátították a széria alapelveit. A Devil Trigger használata is talán túl erős, ami megkönnyíti a harcokat.
A Zene és a Látvány – Technikai Tökéletesség vs. Lélek
Technikailag a DMC5 lenyűgöző. A grafika részletes és valósághű, a zene pedig dinamikus és illeszkedik a játékmenethez. Azonban, néhány veterán úgy érezheti, hogy a játékból hiányzik az a jellegzetes stílus és hangulat, ami a korábbi részeket jellemezte. A zene talán nem olyan ikonikus, mint a DMC3 vagy DMC4 dallamai, és a látványvilág – bár szép – nem feltétlenül rendelkezik azzal a egyedi „lélekkel”, ami a szériát egyedivé tette.
A karakterek megjelenése realista, de néhányan hiányolják a korábbi részek stilizáltabb designját. A környezet változatos, de néhol kissé generikus lehet, és nem minden helyszín emlékezetes.
Optimalizálás és PC Problémák
A megjelenéskor a PC verzió optimalizálási problémákkal küzdött. Bár sok problémát javítottak a későbbi javítások, a játék indítása, az instabilitás, a képkockasebesség ingadozása, és a vezérlőkkel való kompatibilitás problémák tapasztalt játékosok körében frusztrációt okoztak.
Összegzés
A Devil May Cry 5 egy nagyszerű akciójáték, de a „működik” kérdése a veteránok számára sokkal összetettebb. A történet, a játékmenet, a zene és a látvány mind rendelkeznek erényekkel, de bizonyos szempontokból nem feltétlenül felelnek meg a korábbi részek által felállított magas elvárásoknak. A játék néha biztonsági játékot játszik, és hiányzik belőle az a kockázatvállalás és eredetiség, ami a szériát legendássá tette. Azonban, fontos megjegyezni, hogy ezek a kritikák magas elvárásokból fakadnak, és a DMC5 továbbra is egy kiváló akciójáték, amely érdemes a figyelemre.