Kevés játék bír olyan tartós és szeretetteljes emlékkel a gamerek körében, mint az Assassin’s Creed 2. Ezio Auditore da Firenze története, a gyönyörű reneszánsz kori Itália, a szabadon bejárható városok és a magával ragadó történet milliókat ejtett rabul. Azonban van egy visszatérő rémálom, ami megtörheti a legelszántabb orgyilkosok kalandját is: a rettegett mentési probléma, amikor a játék egyszerűen nem menti az előrehaladást. Képzeljük el a frusztrációt, amikor órákig barangolunk Firenzében, végrehajtunk bonyolult küldetéseket, majd kilépés után rájövünk, hogy minden fáradozásunk hiábavaló volt, és újra az elején találjuk magunkat. Ha Ön is ebbe a csapdába esett, ne essen kétségbe! Ez a cikk egy átfogó útmutatót nyújt a probléma gyökereihez és a leghatékonyabb megoldásokhoz, hogy Ezio végre biztonságosan folytathassa kalandjait.
Miért nem mentődik az Assassin’s Creed 2? A Probléma Gyökerei
Az Assassin’s Creed 2 mentési probléma nem egyedi eset, és számos tényező okozhatja, melyek nagyrészt a játék korából, a Windows operációs rendszerek változásából és a Ubisoft saját DRM rendszerének fejlődéséből adódnak.
- Ubisoft Connect (korábban Uplay/Game Launcher): A játék mentése erősen függ ettől a kliensszoftvertől és az online kapcsolattól. Ha a kliens nem tud megfelelően kommunikálni a játékkal vagy a Ubisoft szervereivel, a mentés meghiúsulhat. Az AC2 kezdetben megkövetelte az állandó online kapcsolatot a játékhoz és a mentéshez, ami sok gondot okozott.
- Fájlhozzáférési Engedélyek: A modern Windows operációs rendszerek (Windows 7, 8, 10, 11) szigorúbb biztonsági protokollokat alkalmaznak. A játék esetleg nem rendelkezik a szükséges engedélyekkel a mentési fájlok létrehozásához vagy módosításához, különösen ha a „Program Files (x86)” mappában van telepítve.
- Sérült Mentési Fájlok vagy Profil: Ritkán előfordulhat, hogy a mentési fájlok maguk sérülnek, vagy a Ubisoft Connect profiljában lévő adatok okoznak konfliktust.
- Tűzfal és Vírusirtó Szoftverek: Bizonyos esetekben a harmadik féltől származó tűzfalak vagy vírusirtók tévesen blokkolhatják a játék hálózati kommunikációját, vagy megakadályozhatják a fájlhozzáférést.
- Kompatibilitási Problémák: Az AC2 egy régebbi játék, és újabb Windows verziókon olykor előfordulhatnak anomáliák.
A Probléma Tünetei és Azonosítása
Mielőtt a megoldásokra térnénk, fontos, hogy felismerjük a probléma egyértelmű jeleit:
- A játék minden indításkor az elejéről kezdődik, a „Folytatás” (Continue) opció hiányzik vagy szürkén jelenik meg.
- Miután kilépett a játékból, és újra elindítja, úgy tűnik, mintha sosem játszott volna.
- A játék nem jeleníti meg a mentési ikonokat a képernyőn a mentési pontok elérésekor.
Részletes Megoldások az Assassin’s Creed 2 Mentési Problémára
Az alábbiakban a leggyakoribb és leghatékonyabb megoldásokat soroljuk fel, amelyeket érdemes lépésről lépésre kipróbálni. A probléma természetéből adódóan több tényező is szerepet játszhat, ezért ne adja fel, ha az első nem működik!
1. Ubisoft Connect (Uplay) Kapcsolatos Megoldások
1.1. Online Státusz és Bejelentkezés Ellenőrzése
Győződjön meg róla, hogy a Ubisoft Connect kliens fut, Ön be van jelentkezve, és az internetkapcsolat stabil, mielőtt elindítja a játékot.
1.2. Fájlok Ellenőrzése és Helyreállítása
Sérült játékfájlok is okozhatják a problémát. A Ubisoft Connect beépített funkciójával ellenőrizheti és javíthatja ezeket.
- Nyissa meg a Ubisoft Connect klienst.
- Lépjen a „Játékok” fülre, majd kattintson az Assassin’s Creed 2 ikonjára.
- Válassza a „Tulajdonságok” lehetőséget, majd keresse meg a „Fájlok ellenőrzése” vagy „Játékfájlok ellenőrzése” opciót. Ez a folyamat ellenőrzi és javítja a játék sérült vagy hiányzó fájljait.
1.3. Ubisoft Connect Futtatása Rendszergazdaként
A jogosultsági problémák gyakran vezethetnek mentési hibákhoz. Futtassa a klienst rendszergazdaként, hogy minden szükséges engedéllyel rendelkezzen.
- Kattintson jobb egérgombbal a Ubisoft Connect parancsikonjára, majd válassza a „Futtatás rendszergazdaként” lehetőséget.
- Ezután indítsa el az Assassin’s Creed 2-t a kliensből.
1.4. Felhőalapú Mentések (Cloud Saves) Ideiglenes Letiltása
A felhőalapú mentés (cloud save) szinkronizálási hibái is okozhatnak mentési problémát. Próbálja meg ideiglenesen letiltani.
- Nyissa meg a Ubisoft Connect klienst.
- Kattintson a bal felső sarokban lévő menü ikonra, majd válassza a „Beállítások” lehetőséget.
- Keresse meg a „Felhő mentési szinkronizálás engedélyezése a támogatott játékokhoz” opciót, és vegye ki a pipát mellőle.
- Indítsa el a játékot, játsszon egy kicsit, majd lépjen ki, és nézze meg, mentett-e.
1.5. Ubisoft Connect Gyorsítótár Törlése
A sérült gyorsítótár (cache) is zavarhatja a kliens működését.
- Zárja be teljesen a Ubisoft Connect klienst.
- Navigáljon a következő mappába:
C:Program Files (x86)UbisoftUbisoft Game Launchercache
- Törölje a „cache” mappán belül található összes fájlt és mappát.
- Indítsa újra a Ubisoft Connectet és a játékot.
2. Windows / Rendszer Kapcsolatos Megoldások
2.1. Játék Futtatása Rendszergazdaként
A jogosultsági problémák gyakran orvosolhatók a játék rendszergazdaként való futtatásával. Ez alapvető lépés a régi játékok esetében.
- Keresse meg az Assassin’s Creed 2 futtatható fájlját (általában
AC2.exe
) a játék telepítési mappájában. - Kattintson rá jobb egérgombbal, válassza a „Tulajdonságok” lehetőséget.
- Lépjen a „Kompatibilitás” fülre.
- Jelölje be a „Futtatás rendszergazdaként” opciót.
- Kattintson az „Alkalmaz”, majd az „OK” gombra.
2.2. Mentési Fájl Helyének Ellenőrzése és Engedélyek
Az Assassin’s Creed 2 mentett állások alapértelmezett helye általában a C:Users[Felhasználónév]DocumentsUbisoftAssassin's Creed 2Saves
mappában található. Győződjön meg róla, hogy felhasználói fiókja rendelkezik teljes írási-olvasási engedéllyel ehhez a mappához.
- Navigáljon a fenti mappába.
- Kattintson jobb egérgombbal a „Saves” mappára, válassza a „Tulajdonságok” lehetőséget.
- Lépjen a „Biztonság” fülre, és győződjön meg róla, hogy fiókja szerepel a listán és teljes hozzáféréssel rendelkezik.
2.3. Kompatibilitási Mód Beállítása
Az Assassin’s Creed 2 eredetileg Windows XP és Vista rendszerekre optimalizálták. A kompatibilitási mód segíthet.
- Keresse meg az Assassin’s Creed 2 futtatható fájlját (
AC2.exe
). - Kattintson rá jobb egérgombbal, válassza a „Tulajdonságok” lehetőséget.
- Lépjen a „Kompatibilitás” fülre.
- Jelölje be a „Program futtatása kompatibilitási módban:” opciót.
- Válassza ki a „Windows 7” vagy „Windows XP (Service Pack 3)” lehetőséget.
- Jelölje be a „Futtatás rendszergazdaként” opciót is, ha még nem tette meg.
- Kattintson az „Alkalmaz”, majd az „OK” gombra.
2.4. Tűzfal és Vírusirtó Ideiglenes Letiltása / Kivétel Hozzáadása
Bizonyos biztonsági szoftverek túl agresszívek lehetnek, és blokkolhatják a mentési folyamatot.
- Ideiglenes Letiltás: Próbálja meg ideiglenesen letiltani a Windows Defender tűzfalát és/vagy bármely harmadik féltől származó vírusirtó programot, mielőtt elindítja a játékot. Ha ekkor működik a mentés, akkor a biztonsági szoftver a ludas. Ne feledje visszaengedélyezni őket!
- Kivételek Hozzáadása: Adja hozzá az Assassin’s Creed 2 és a Ubisoft Connect futtatható fájljait (
AC2.exe
,UbisoftConnect.exe
) a tűzfal és a vírusirtó kivétellistájához.
2.5. Adatvégrehajtás Megelőzése (DEP) Beállítások Ellenőrzése
A DEP egy biztonsági funkció, amely megakadályozza a kártevő kódok futását, de néha tévesen blokkolhat legitim programokat.
- Nyomja meg a Windows billentyű + R billentyűkombinációt, írja be:
sysdm.cpl
, majd Enter. - A „Rendszer tulajdonságai” ablakban lépjen a „Speciális” fülre, majd a „Teljesítmény” alatt kattintson a „Beállítások” gombra.
- Lépjen az „Adatvégrehajtás megelőzése” fülre.
- Győződjön meg arról, hogy a „Csak az alapvető Windows-programok és szolgáltatások DEP-jének bekapcsolása” opció van kiválasztva.
3. Egyéb Megoldások és Tippek
3.1. A Játék Újratelepítése
Ha semmi sem segít, egy tiszta újratelepítés sok problémát megoldhat, különösen, ha a telepítés során sérültek a fájlok, vagy a regisztrációs bejegyzések hibásak.
- Távolítsa el az Assassin’s Creed 2-t a Windows „Programok hozzáadása vagy eltávolítása” funkciójával vagy a Ubisoft Connect kliensből.
- Győződjön meg róla, hogy minden maradék fájl és mappa törölve van a telepítési helyről és a Documents mappából.
- Telepítse újra a játékot, lehetőleg ne a „Program Files (x86)” mappába, hanem egy másik meghajtóra vagy egy egyszerűbb elérési útra (pl.
C:GamesAC2
). - A telepítés után alkalmazza a fenti rendszergazdai és kompatibilitási beállításokat.
3.2. Sérült Mentési Fájlok Törlése (Ha Vannak)
Ha a játék valahogy létrehozott sérült mentési fájlokat, ezek akadályozhatják az új, működő mentések létrejöttét.
- Keresse meg a mentési mappát:
C:Users[Felhasználónév]DocumentsUbisoftAssassin's Creed 2Saves[Ubisoft_ID_száma]
. - Ha vannak fájlok ebben a mappában, próbálja meg áthelyezni őket egy ideiglenes helyre, vagy törölje azokat (csak akkor tegye, ha biztosan nem szeretné megtartani a régi, nem működő mentéseket!). Ezután indítsa el a játékot, és nézze meg, létrehoz-e új, működő mentést.
Megelőzés: Mentsük meg a jövőt!
Miután megoldotta a problémát, érdemes megfontolni néhány megelőző lépést, hogy elkerülje a jövőbeni frusztrációt:
- Rendszeres Mentési Fájl Biztonsági Mentés: Időnként másolja át a
C:Users[Felhasználónév]DocumentsUbisoftAssassin's Creed 2Saves
mappát egy biztonságos helyre. - Stabilitás Biztosítása: Kerülje a játék „kilövését” a Feladatkezelőből. Mindig a játék menüjéből lépjen ki rendesen.
Konklúzió
Az Assassin’s Creed 2 mentési probléma kétségtelenül az egyik legfrusztrálóbb hiba, amivel egy játékos találkozhat. De mint láthatja, számos lehetséges megoldás létezik, és nagy az esélye, hogy egyikük végül sikerrel jár. A kulcs a türelem és a módszeres hibaelhárítás. Ne feledje, Ezio kalandja megéri a fáradozást! Ha sikerül megoldania a problémát, élvezze a szabadon bejárható reneszánsz világot, és merüljön el a mesés történetben, tudva, hogy az előrehaladása most már biztonságban van.
Kérjük, ossza meg tapasztalatait a kommentekben! Segített-e valamelyik megoldás, vagy talált más trükköt? Az Ön visszajelzése segíthet másoknak is!