Szeretnél játszani a barátaiddal a kedvenc retro játékkal, de a Hamachi hibaüzenete fogad: „A szerver hibát jelzett a hálózat létrehozása közben„? Ne ess kétségbe, sokan találkoztak már ezzel a problémával! Ebben a cikkben átfogóan bemutatom a hiba okait, és lépésről lépésre végigvezetlek a megoldásokon, hogy újra élvezhessétek a közös játékot.
Mi is az a Hamachi és miért kapod ezt a hibát?
A Hamachi egy virtuális magánhálózat (VPN) szoftver, amelyet főleg arra használnak, hogy játékosok helyi hálózatot szimuláljanak az interneten keresztül. Ez lehetővé teszi, hogy olyan játékokat játszhassatok együtt, amelyek eredetileg csak helyi hálózaton működnek. A „A szerver hibát jelzett a hálózat létrehozása közben” hiba általában azt jelenti, hogy valamilyen kommunikációs probléma merült fel a te számítógéped és a Hamachi szerverei között a hálózat létrehozásakor.
Lehetséges okok és megoldások
Több dolog is okozhatja ezt a frusztráló hibát. Nézzük a leggyakoribbakat és a hozzájuk tartozó megoldásokat:
1. Hamachi szolgáltatás problémái
Az egyik leggyakoribb ok a Hamachi szervereinek átmeneti kiesése vagy karbantartása. Bár ez ritka, előfordulhat. Ellenőrizd a LogMeIn (a Hamachi tulajdonosa) állapotoldalát, hogy van-e valamilyen ismert probléma. Ha igen, sajnos csak várnod kell, amíg a problémát orvosolják. Próbáld újra később.
2. Internetkapcsolat problémák
A stabil internetkapcsolat elengedhetetlen a Hamachi működéséhez. Ellenőrizd, hogy megfelelően működik-e az internetkapcsolatod. Próbálj meg más weboldalakat meglátogatni, hogy biztos legyél benne, hogy nincs probléma a kapcsolattal. Ha a kapcsolat instabil, indítsd újra a routeredet és a modemodat. Ez gyakran megoldja az átmeneti hálózati problémákat.
3. Tűzfal és vírusirtó beállítások
A tűzfal és a vírusirtó programok néha blokkolhatják a Hamachi kommunikációját a szerverekkel. Győződj meg róla, hogy a Hamachi engedélyezve van a tűzfaladban. A legtöbb tűzfal lehetővé teszi, hogy kivételeket hozz létre bizonyos programok számára. Ugyanez vonatkozik a vírusirtó programokra is. Ideiglenesen kikapcsolhatod a tűzfalat és a vírusirtót is, hogy megnézd, ez okozza-e a problémát, de ne felejtsd el visszakapcsolni őket utána!
4. Elavult Hamachi verzió
A Hamachi rendszeres frissítéseket ad ki, amelyek hibajavításokat és teljesítményjavításokat tartalmaznak. Egy elavult verzió kompatibilitási problémákat okozhat a szerverekkel. Győződj meg róla, hogy a legfrissebb verziót használod. Ezt a Hamachi programban ellenőrizheted a „Súgó” menüpontban, majd a „Frissítések keresése” opcióra kattintva. Ha van frissebb verzió, telepítsd azt.
5. Hamachi szolgáltatás nem fut
A Hamachi egy háttérben futó szolgáltatásként működik. Ha ez a szolgáltatás nem fut, a Hamachi nem fog megfelelően működni. Ellenőrizd, hogy a Hamachi szolgáltatás fut-e:
- Nyomd meg a Windows + R billentyűket a Futtatás ablak megnyitásához.
- Írd be: `services.msc` és nyomd le az Entert.
- Keresd meg a „LogMeIn Hamachi Tunneling Engine” szolgáltatást.
- Ellenőrizd, hogy a „Státusz” oszlopban „Fut” szerepel-e. Ha nem, kattints jobb egérgombbal a szolgáltatásra, és válaszd a „Start” lehetőséget.
- Ha a szolgáltatás el sem indul, kattints jobb egérgombbal, válaszd a „Tulajdonságok” lehetőséget, és a „Indítás típusa” beállítást állítsd „Automatikus”-ra.
6. Hálózati adapter problémák
A Hamachi létrehoz egy virtuális hálózati adaptert a számítógépeden. Előfordulhat, hogy ez az adapter sérült vagy nem megfelelően konfigurált.
- Nyomd meg a Windows + X billentyűket, és válaszd az „Eszközkezelő” lehetőséget.
- Bontsd ki a „Hálózati adapterek” szekciót.
- Keresd meg a „LogMeIn Hamachi Virtual Ethernet Adapter” eszközt.
- Kattints rá jobb egérgombbal, és válaszd az „Eszköz eltávolítása” lehetőséget.
- Indítsd újra a számítógépet. A Windows automatikusan újratelepíti az adaptert.
7. DNS problémák
Ritkább esetben a DNS beállítások is okozhatnak problémát. Próbáld meg manuálisan beállítani a DNS szervereket a Hamachi hálózati adapterén. Használhatsz nyilvános DNS szervereket, például a Google DNS-ét (8.8.8.8 és 8.8.4.4).
- Nyomd meg a Windows + R billentyűket, és írd be: `ncpa.cpl` majd nyomd le az Entert.
- Keresd meg a „LogMeIn Hamachi” hálózati kapcsolatot.
- Kattints rá jobb egérgombbal, és válaszd a „Tulajdonságok” lehetőséget.
- Keresd meg az „Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)” elemet, és kattints rá duplán.
- Válaszd a „The following DNS server addresses:” lehetőséget.
- Írd be a preferált DNS szervernek: 8.8.8.8, és az alternatív DNS szervernek: 8.8.4.4.
- Kattints az OK gombra.
Összegzés
A „A szerver hibát jelzett a hálózat létrehozása közben” hiba a Hamachiban bosszantó lehet, de a fenti lépések végrehajtásával nagy valószínűséggel sikerül megoldani a problémát. Fontos, hogy türelmes légy, és próbálj ki több megoldást is, amíg megtalálod a megfelelőt. Ha továbbra is problémáid vannak, érdemes felkeresni a Hamachi hivatalos támogatási oldalát, vagy online fórumokon segítséget kérni.