Szembesültél már azzal a frusztráló helyzettel, hogy a Windows 8 operációs rendszereden a Vezérlőpultban az Eszközök és nyomtatók ablak nem töltődik be, vagy nagyon lassan reagál? Ne aggódj, nem vagy egyedül! Ez egy viszonylag gyakori probléma, aminek több oka is lehet, és szerencsére többféle megoldás is létezik.
Mi okozhatja a problémát?
Számos tényező állhat a háttérben, ha az Eszközök és nyomtatók lassan töltődik be, vagy egyáltalán nem. Nézzük a leggyakoribb okokat:
- Hibás vagy elavult nyomtató-illesztőprogramok: Ez a leggyakoribb probléma. A sérült vagy elavult illesztőprogramok konfliktusokat okozhatnak, ami lelassíthatja a rendszer működését.
- Bluetooth eszközökkel kapcsolatos problémák: A Bluetooth szolgáltatás hibái szintén okozhatják a problémát.
- Szolgáltatásokkal kapcsolatos hibák: Bizonyos Windows szolgáltatások felelősek az eszközök és nyomtatók kezeléséért. Ha ezek a szolgáltatások nem megfelelően működnek, a hiba felléphet.
- Rendszerfájlok sérülése: Ritkábban, de előfordulhat, hogy a rendszerfájlok sérülése okozza a problémát.
- Vírus vagy malware fertőzés: Bár kevésbé valószínű, egy vírus vagy malware is befolyásolhatja a rendszer működését.
Megoldási javaslatok
Most pedig nézzük a lehetséges megoldásokat a problémára. Próbáld ki a következő lépéseket sorban, és ellenőrizd, hogy a probléma megoldódott-e:
1. Indítsd újra a nyomtatási várólistát (Print Spooler)
A Print Spooler egy Windows szolgáltatás, amely a nyomtatási feladatok kezeléséért felelős. Ennek újraindítása gyakran megoldja a problémát.
- Nyomd meg a Windows gomb + R billentyűkombinációt a Futtatás ablak megnyitásához.
- Írd be a következőt:
services.msc
, majd nyomd meg az Entert. - Keresd meg a Print Spooler szolgáltatást a listában.
- Kattints rá jobb gombbal, és válaszd az Újraindítás opciót. Ha az újraindítás nem elérhető, akkor előbb állítsd le (Leállítás), majd indítsd el (Indítás).
- Zárd be a Szolgáltatások ablakot, és ellenőrizd, hogy az Eszközök és nyomtatók megfelelően betöltődik-e.
2. Frissítsd vagy távolítsd el a nyomtató-illesztőprogramokat
Ahogy korábban említettük, a hibás illesztőprogramok gyakran okoznak problémát. Frissítsd vagy távolítsd el az illesztőprogramokat a következőképpen:
- Nyomd meg a Windows gomb + R billentyűkombinációt.
- Írd be a következőt:
devmgmt.msc
, majd nyomd meg az Entert a Eszközkezelő megnyitásához. - Bontsd ki a Nyomtatók vagy Képalkotó eszközök kategóriát.
- Kattints jobb gombbal a problémás nyomtatóra, és válaszd a Illesztőprogram frissítése… opciót. Válaszd az automatikus keresést a frissített illesztőprogramokhoz.
- Ha a frissítés nem segít, próbáld meg Eszköz eltávolítása opciót választani, majd indítsd újra a számítógépet. A Windows automatikusan újra telepíti az illesztőprogramot.
- Ha ez sem működik, látogass el a nyomtató gyártójának weboldalára, és töltsd le a legújabb illesztőprogramot a Windows 8 operációs rendszeredhez.
3. Indítsd újra a Bluetooth Support szolgáltatást
Ha Bluetooth eszközöket használsz, a Bluetooth szolgáltatás problémái okozhatják a hibát. Próbáld meg újraindítani a szolgáltatást.
- Nyomd meg a Windows gomb + R billentyűkombinációt, és írd be
services.msc
. - Keresd meg a Bluetooth Support Service szolgáltatást.
- Kattints rá jobb gombbal, és válaszd az Újraindítás opciót. Ha az újraindítás nem elérhető, akkor előbb állítsd le (Leállítás), majd indítsd el (Indítás).
4. Futtass rendszerfájl-ellenőrzést (SFC)
A sérült rendszerfájlok javításához futtass egy rendszerfájl-ellenőrzést:
- Nyomd meg a Windows gombot, és írd be a cmd parancsot.
- Kattints jobb gombbal a Parancssorra, és válaszd a Futtatás rendszergazdaként opciót.
- Írd be a következőt:
sfc /scannow
, és nyomd meg az Entert. - Várj, amíg a vizsgálat befejeződik. Ez eltarthat egy ideig.
- Indítsd újra a számítógépet a vizsgálat befejezése után.
5. Víruskeresés
Futtass egy teljes víruskeresést a számítógépeden, hogy kizárj egy esetleges malware fertőzést.
6. Tiszta rendszerindítás
A Tiszta rendszerindítás során csak a legszükségesebb Windows szolgáltatások indulnak el, így kizárhatod, hogy egy harmadik féltől származó alkalmazás okozza a problémát.
- Nyomd meg a Windows gomb + R billentyűkombinációt, és írd be
msconfig
. - A Rendszerkonfiguráció ablakban kattints a Szolgáltatások fülre.
- Jelöld be a Minden Microsoft szolgáltatás elrejtése jelölőnégyzetet.
- Kattints a Mind letiltása gombra.
- Kattints az Alkalmaz, majd az OK gombra.
- Indítsd újra a számítógépet.
- Ellenőrizd, hogy az Eszközök és nyomtatók megfelelően betöltődik-e. Ha igen, akkor egyesével kapcsold vissza a szolgáltatásokat, hogy megtaláld a problémát okozót.
Összegzés
Reméljük, hogy a fent említett megoldások közül legalább az egyik segít megoldani a problémát a Windows 8 operációs rendszereden. Ha továbbra is problémád van, érdemes szakember segítségét kérni. Ne feledd, a rendszeres karbantartás és az illesztőprogramok frissítése segíthet elkerülni a hasonló problémákat a jövőben.