A Warcraft III kétségkívül a stratégiai játékok egyik legmeghatározóbb darabja. A 2002-ben megjelent Reign of Chaos alapjaiban változtatta meg a valós idejű stratégiai (RTS) játékokról alkotott képet, nem csak a lenyűgöző grafikájával és a magával ragadó történetével, hanem az addig nem látott hősök rendszerével is. De vajon a 2003-as Frozen Throne kiegészítő felül tudta-e múlni az alapjátékot? Ezt a kérdést fogjuk most górcső alá venni.
Reign of Chaos: A Megalapozó
A Reign of Chaos egy teljesen új világot nyitott meg a játékosok előtt. A korábbi Warcraft játékokhoz képest itt már nem csak egyszerű egységeket irányítottunk, hanem hősöket is, akik tapasztalatot gyűjthettek, szinteket léphettek, és egyedi képességeket sajátíthattak el. Ez a hős központú játékmenet drámaian megváltoztatta a stratégiai gondolkodást, és a Warcraft III védjegyévé vált.
Az alapjáték négy játszható fajt vonultatott fel: az embereket (Humans), az orkokat (Orcs), az éj elfeket (Night Elves) és az élőholtat (Undead). Mindegyik faj egyedi egységekkel, épületekkel és hősökkel rendelkezett, amelyek eltérő játékstílust tettek lehetővé. Az emberek a védelmi képességeikről és a varázslóikról voltak híresek, az orkok a nyers erejükről és a közelharci képességeikről, az éj elfek a fürgeségükről és a sokoldalúságukról, az élőholtak pedig a nekromanciájukról és a kitartásukról.
A Reign of Chaos kampánya egy epikus történetet mesélt el Azeroth világáról, ahol a négy fajnak szembesülnie kellett a Lángoló Légió inváziójával. A kampány lenyűgöző karakterekkel, fordulatokkal és drámai pillanatokkal volt teli, amelyek mélyen bevésődtek a játékosok emlékezetébe.
Frozen Throne: A Kiegészítés, Ami Túlszárnyalta az Alapjátékot?
A Frozen Throne rengeteg újítást hozott a Warcraft III világába. Először is, két új hőst kaptunk minden fajhoz, ami még tovább bővítette a stratégiai lehetőségeket. Ezek az új hősök új képességekkel és játékstílusokkal gazdagították a játékot.
Másodszor, új egységek és épületek kerültek be a játékba, amelyek tovább finomították a fajok közötti egyensúlyt. Az új egységek, mint például a törp mesterlövész (Dwarf Mountain King’s Rifleman) vagy a vámpír (Crypt Lord’s Crypt Fiend), új taktikai lehetőségeket kínáltak a játékosok számára.
Harmadszor, a Frozen Throne új játékmódokat vezetett be, mint például a Town Portal Scrolls, amelyek lehetővé tették a hősök számára, hogy azonnal visszatérjenek a bázisukra, vagy a Mercenary Camp, ahol zsoldosokat bérelhettek a játékosok, hogy megerősítsék a soraikat.
A Frozen Throne kampánya is legalább olyan epikus volt, mint a Reign of Chaos-é. A kampány Arthas történetét folytatta, miközben a Jégkorona felé tartott, és átalakult a Lich Királlyá. A kampány tele volt drámai pillanatokkal, szívszorító döntésekkel és lenyűgöző karakterekkel.
És a Győztes…?
Nehéz egyértelmű győztest hirdetni. A Reign of Chaos lerakta az alapokat, és megteremtette a Warcraft III világát. Azonban a Frozen Throne továbbfejlesztette az alapjátékot, és rengeteg újítást hozott, amelyek még mélyebbé és izgalmasabbá tették a játékot. A legtöbb játékos véleménye szerint a Frozen Throne a Warcraft III csúcspontja, és az az a verzió, amit a legszívesebben játszanak. Nem csak a tartalom bővülése, de a stratégiai mélység növekedése is a Frozen Throne javára billenti a mérleget.
Végső soron mindkét játék elengedhetetlen a Warcraft III élményhez. A Reign of Chaos a kezdet, a Frozen Throne pedig a folytatás, amely teljessé teszi a képet. Ha még nem játszottál egyikkel sem, akkor itt az ideje, hogy bepótold, mert a Warcraft III egy olyan klasszikus, amelyet minden stratégiai játék rajongónak ki kell próbálnia.
Az Örökség
A Warcraft III öröksége a mai napig él. A játék nem csak a stratégiai játékokra volt hatással, hanem a MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) műfajra is, hiszen a Defense of the Ancients (DotA) mod a Warcraft III-ban született meg. A DotA később olyan sikeres játékok alapjául szolgált, mint a League of Legends és a Dota 2. A Warcraft III: Reforged pedig, bár vegyes fogadtatásra talált, újra reflektorfénybe helyezte ezt a legendás játékot, és lehetőséget adott az új generáció számára, hogy felfedezze Azeroth világát.