
A Meta ügyfélszolgálata egy igazi rejtély: szinte láthatatlan, mégis érezteti a hiányát. Majdnem egy hónapja, hogy a Facebook-fiókom váratlanul zárolták. Egy rutin jelszóváltoztatás után a rendszer egy olyan alkalmazásból kért autentikációs kódot, amihez sosem kapcsoltam a Meta-fiókomat. Hiába volt meg minden lényeges információm: a telefonszámom, az e-mail címem, a másodlagos e-mail címem, és valószínűleg még a kedvenc pizzám feltétje is, semmilyen más azonosítási módszert nem ajánlottak fel.
Ilyenkor a Meta azonnal zárolja a fiókot, és kéri a személyazonosság igazolását egy hivatalos dokumentummal. Azt ígérik, hogy az elbírálás 48 órát vesz igénybe, és értesítenek a döntésről. Én június 15-én küldtem be a személyi igazolványom másolatát. Azóta egyetlen automatikus üzenetet kaptam, pedig június 20-án a jogosítványomat is beküldtem, remélve a sikert. GYANÍTOM, hogy élő ember nem vizsgálta át a kérelmeimet, de azért nemrég még egy utolsó kísérletet tettem az útlevelemmel.
Inkább nem is gondolok bele, mennyire vannak biztonságban ezek a hivatalos dokumentumok a Metánál. Biztos van valahol egy apró betűs rész a felhasználási feltételekben, ami megnyugtat, de a cég múltját ismerve nem sok illúzióm van. Ami viszont ennél is sürgetőbb – és legalább ennyire idegesítő –, az az ügyfélszolgálat, vagyis annak a teljes hiánya.
A Meta nem kínál egyszerű, átlátható módot arra, hogy egy valódi emberrel beszélhessünk a problémánkról, sem ebben az esetben, sem normális körülmények között. Érthető, hogy a legtöbb kérdést egy chatbot is meg tudja oldani, de ha egy olyan munkaeszközhöz veszik el a hozzáférésem, amin keresztül például hirdetéseket futtatok, akkor elvárnám, hogy ne a Meta AI-val kelljen levelezni.
És igen, a chatbot. Arra gondoltam, hogy a Meta AI biztosan tudja a megoldást, de csak kimásolta a GYIK ide vonatkozó részét, és azt tanácsolta, hogy nézzem meg a Meta Support chatet, hátha ott vették fel velem a kapcsolatot, pedig jeleztem, hogy e-mailben szeretnék kommunikálni. Amikor rákérdeztem, hogy ezt hogyan képzeli, a válasz teljesen értelmetlen volt.
Egy pillanatra megfordult a fejemben, hogy előfizetek valamilyen prémium szolgáltatásra, hátha akkor foglalkoznak a problémámmal, de gyorsan elvetettem az ötletet. Nem vagyok hajlandó fizetni olyan szolgáltatásért, amivel nem vagyok elégedett. Ráadásul egyre több hír szól arról, hogy a fizető felhasználókat sem veszik komolyan.
Végül úgy döntöttem, hogy létrehozok egy másik fiókot, mert a business oldalamat kezelnem kell. De egy hónappal a kizárás után rájöttem, hogy leginkább a Messenger hiányzik, mert nem választottam le a Meta-fiókomról. Leginkább az bosszant, hogy a Facebook milliárdokat költ a kétséges Metaverse-re, miközben az ügyfeleket teljesen figyelmen kívül hagyja. Mi vagyunk a Meta legfontosabb terméke, de közben AI-generált képeket tol a nyugdíjasok elé, és végtelen spammel áraszt el minket. Az ügyfélszolgálatuk pedig csak azért nem omlik össze, mert valószínűleg sosem is létezett. Nemsokára a Facebookon már csak két chatbot fog veszekedni a helyesírási hibákkal teli posztok alatt.
Nyitóképünk: pcwplus.hu