Frusztráló, amikor a kedvenc játékoddal szeretnél játszani, de egy hibaüzenet fogad, ami a játék élvezetének útjába áll. Az egyik leggyakoribb hibaüzenet a Team Fortress 2 játékosok körében a „That Steam account doesn’t own the game”, ami magyarul annyit tesz, hogy „Ez a Steam fiók nem rendelkezik a játékkal”. Ez a hiba több okból is előfordulhat, és szerencsére számos megoldás létezik a probléma orvoslására. Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk a lehetséges okokat és a hozzájuk tartozó megoldásokat.
Mi okozhatja a „That Steam Account Doesn’t Own the Game” hibát?
Számos tényező vezethet ehhez a hibaüzenethez. Nézzük meg a leggyakoribbakat:
- Hibás Steam fiók bejelentkezés: Ez a leggyakoribb ok. Előfordulhat, hogy nem a megfelelő Steam fiókkal vagy bejelentkezve, vagy a fiókod valamilyen módon sérült.
- Játék megosztás problémák: Ha a játékot egy másik fiókkal osztották meg veled (Family Sharing), problémák merülhetnek fel, ha a fő fiók offline állapotban van, vagy valaki éppen használja a megosztott játékot.
- Steam kliens hibái: A Steam kliensében felmerülő hibák is okozhatják ezt a problémát.
- Fájl sérülés: A Team Fortress 2 játékfájljai megsérülhettek, ami megakadályozza a játék indítását.
- Tűzfal vagy vírusirtó blokkolja a játékot: A biztonsági szoftvereid tévesen blokkolhatják a játék indításához szükséges fájlokat.
- Steam szerver problémák: Ritka, de előfordulhat, hogy a Steam szerverekkel van valami gond, ami a játék licenc ellenőrzését érinti.
Megoldási javaslatok lépésről lépésre
Most, hogy tisztáztuk a lehetséges okokat, nézzük meg a megoldási javaslatokat. Fontos, hogy lépésről lépésre haladj, és ellenőrizd, hogy a probléma megoldódott-e az egyes lépések után.
1. Ellenőrizd a Steam fiókodat
Ez a legkézenfekvőbb, de sokszor ez a megoldás. Győződj meg róla, hogy a helyes Steam fiókba vagy bejelentkezve, amellyel a Team Fortress 2-t telepítetted és birtoklod. Ellenőrizd a fióknevedet a Steam kliens jobb felső sarkában. Ha több fiókod is van, próbálj meg kijelentkezni és bejelentkezni a másik fiókoddal.
2. Indítsd újra a Steamet és a számítógépet
Egy egyszerű újraindítás sokszor megoldja a problémát. Zárd be a Steam klienst teljesen (ne csak minimalizáld), és indítsd újra. Ha ez nem segít, indítsd újra a számítógépedet is.
3. Ellenőrizd a játékfájlok integritását
A sérült játékfájlok gyakran okoznak indítási problémákat. A Steam segítségével ellenőrizheted és javíthatod a fájlok integritását:
- Nyisd meg a Steam klienst.
- Kattints a „Könyvtár” fülre.
- Keresd meg a Team Fortress 2-t a játéklistádban.
- Kattints jobb egérgombbal a játékra, és válaszd a „Tulajdonságok” lehetőséget.
- Kattints a „Helyi fájlok” fülre.
- Kattints a „Játékfájlok integritásának ellenőrzése…” gombra.
- Várd meg, amíg a Steam ellenőrzi és javítja a fájlokat.
4. Töröld a letöltési gyorsítótárat
A Steam letöltési gyorsítótára is okozhat problémákat. Ennek törlése segíthet:
- Nyisd meg a Steam klienst.
- Kattints a „Steam” menüre a bal felső sarokban.
- Válaszd a „Beállítások” lehetőséget.
- Kattints a „Letöltések” fülre.
- Kattints a „Letöltési gyorsítótár törlése” gombra.
- Indítsd újra a Steamet.
5. Ellenőrizd a tűzfalat és a vírusirtót
Győződj meg róla, hogy a tűzfalad és a vírusirtód nem blokkolja a Team Fortress 2-t vagy a Steamet. Add hozzá a játékot és a Steamet a megbízható alkalmazások listájához.
6. Indítsd el a Steamet rendszergazdaként
A Steam rendszergazdai jogosultságokkal való futtatása is megoldhatja a problémát:
- Keresd meg a Steam ikonját az asztalon vagy a Start menüben.
- Kattints jobb egérgombbal az ikonra, és válaszd a „Futtatás rendszergazdaként” lehetőséget.
7. Ellenőrizd a játék megosztást (Family Sharing)
Ha a játékot Steam Family Sharing-en keresztül használod, győződj meg róla, hogy a fő fiók online állapotban van, és senki sem használja a megosztott játékot. A Steam Family Sharing csak egy felhasználó számára engedélyezi a játék használatát egyszerre.
8. Telepítsd újra a Team Fortress 2-t
Ha semmi sem segített, végső megoldásként próbáld meg újratelepíteni a Team Fortress 2-t. Ez biztosítja, hogy a játékfájlok teljesen frissek és sértetlenek legyenek.
Ha a fenti megoldások sem működnek
Ha a fenti megoldások egyike sem segített, a következőket teheted:
- Lépj kapcsolatba a Steam támogatással: A Steam támogatás tud segíteni a fiókodhoz kapcsolódó problémák megoldásában.
- Keress fórumokon: Nézz utána a Steam fórumokon vagy a Team Fortress 2 közösségi fórumain, hátha mások is szembesültek a problémával, és találtak rá megoldást.
Reméljük, hogy ez a cikk segített megoldani a „That Steam account doesn’t own the game” hibát. Jó játékot!