Frusztráló, amikor a Windows Áruház egyszerűen nem akar elindulni. Szeretnél letölteni egy új alkalmazást, frissíteni a meglévőket, de ahelyett, hogy a bolt megnyílna, csak egy üres képernyő, hibakód vagy éppen semmi sem történik? Ne aggódj, nem vagy egyedül! Ez egy gyakori probléma, és szerencsére többféleképpen is orvosolható. Ebben a cikkben átfogóan bemutatjuk a lehetséges okokat és a hozzájuk tartozó megoldásokat, hogy újra élvezhesd a Windows Áruház kínálatát.
Miért nem indul el a Windows Áruház? Gyakori okok
Számos oka lehet annak, ha a Microsoft Store nem működik megfelelően. Ezek az okok sokszor összefüggenek egymással, ezért érdemes több megoldást is kipróbálni.
- Hibás gyorsítótár: Az áruház gyorsítótára sérülhet, ami indítási problémákhoz vezethet.
- Internetkapcsolat hiánya vagy gyengesége: A Microsoft Store internetet igényel a működéshez.
- Elavult Windows: Régi Windows verziókban előfordulhatnak kompatibilitási problémák.
- Sérült rendszerfájlok: A Windows rendszerfájljainak sérülése az áruház működését is befolyásolhatja.
- Idő- és dátum beállítások: Pontatlan idő- és dátum beállítások problémákat okozhatnak.
- Proxy beállítások: Helytelen proxy beállítások megakadályozhatják az áruház elérését.
- Antivírus vagy tűzfal: Biztonsági szoftverek blokkolhatják az áruház működését.
- Microsoft fiók problémák: Problémák a Microsoft fiók bejelentkezésével.
- Vírus vagy malware fertőzés: Fertőzés is okozhat problémákat az áruház működésében.
Megoldások a Windows Áruház indítási hibájára
Most, hogy áttekintettük a lehetséges okokat, nézzük meg a megoldásokat lépésről lépésre.
1. Ellenőrizd az internetkapcsolatot
Ez az első és legfontosabb lépés. Győződj meg róla, hogy a számítógéped csatlakozik az internethez. Próbálj meg megnyitni egy weboldalt a böngésződben. Ha az internet működik, folytasd a következő lépéssel.
2. Indítsd újra a számítógépet
Egy egyszerű újraindítás sokszor megoldja a problémát. Ez bezár minden futó alkalmazást és folyamatot, és frissen indítja el a rendszert.
3. Töröld a Windows Áruház gyorsítótárát
A sérült gyorsítótár gyakori probléma. A törléséhez kövesd ezeket a lépéseket:
- Nyomd meg a Windows + R billentyűket a Futtatás ablak megnyitásához.
- Írd be a
wsreset.exe
parancsot, és nyomd meg az Entert. - Várd meg, amíg a folyamat befejeződik. A Microsoft Store automatikusan elindul, ha a gyorsítótár törlése sikeres volt.
4. Ellenőrizd az idő- és dátum beállításokat
A helytelen idő- és dátum beállítások problémákat okozhatnak a Microsoft Store működésében. Ellenőrizd és javítsd ki, ha szükséges:
- Kattints a tálcán az időre és a dátumra.
- Válaszd a „Dátum és idő beállításai” lehetőséget.
- Győződj meg arról, hogy a „Dátum és idő automatikus beállítása” opció be van kapcsolva. Ha nem, kapcsold be.
- Ha az automatikus beállítás nem működik, állítsd be manuálisan a helyes dátumot és időt.
5. Futtass Windows Update-et
A legújabb Windows frissítések tartalmazhatnak hibajavításokat és fejlesztéseket, amelyek megoldják a Microsoft Store problémáit:
- Nyomd meg a Windows + I billentyűket a Gépház megnyitásához.
- Kattints a „Frissítés és biztonság” lehetőségre.
- Kattints a „Frissítések keresése” gombra.
- Telepítsd a rendelkezésre álló frissítéseket.
- Indítsd újra a számítógépet.
6. Telepítsd újra a Windows Áruházat a PowerShell segítségével
Ha a fenti módszerek nem működnek, megpróbálhatod eltávolítani és újratelepíteni a Microsoft Store-t a PowerShell segítségével:
- Kattints a Start menüre, írd be a „PowerShell” szót, majd kattints jobb gombbal a „Windows PowerShell” elemre, és válaszd a „Futtatás rendszergazdaként” lehetőséget.
- Másold be a következő parancsot, és nyomd meg az Entert:
Get-AppxPackage -allusers Microsoft.WindowsStore | Remove-AppxPackage
- Ezzel eltávolítod a Microsoft Store-t.
- A telepítéshez másold be a következő parancsot, és nyomd meg az Entert:
Get-AppxPackage -allusers Microsoft.WindowsStore | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)AppXManifest.xml"}
- Indítsd újra a számítógépet.
7. Ellenőrizd a Proxy beállításokat
- Nyomd meg a Windows + I billentyűket a Gépház megnyitásához.
- Kattints a „Hálózat és internet” lehetőségre.
- Kattints a „Proxy” lehetőségre.
- Győződj meg róla, hogy a „Proxy automatikus észlelése” be van kapcsolva, vagy ha manuális proxy beállításokat használsz, azok helyesek. Ha nem használsz proxyt, kapcsold ki a „Proxy használata” opciót.
8. Vizsgáld meg az antivírus és tűzfal beállításait
Az antivírus program vagy a tűzfal blokkolhatja a Microsoft Store működését. Ideiglenesen kapcsold ki az antivírus programot (csak ha tudod, hogy biztonságos az internetkapcsolatod), és ellenőrizd, hogy a Microsoft Store elindul-e. Ha igen, állítsd be az antivírus programot úgy, hogy engedélyezze a Microsoft Store-t.
9. Futtass rendszerfájl ellenőrzőt
A sérült rendszerfájlok javításához futtass rendszerfájl ellenőrzést:
- Nyomd meg a Windows + X billentyűket, és válaszd a „Parancssor (rendszergazda)” vagy a „Windows PowerShell (rendszergazda)” lehetőséget.
- Írd be a
sfc /scannow
parancsot, és nyomd meg az Entert. - Várd meg, amíg a folyamat befejeződik.
- Indítsd újra a számítógépet.
10. Microsoft fiók ellenőrzése
Ellenőrizd, hogy be vagy-e jelentkezve a megfelelő Microsoft fiókkal. Jelentkezz ki, majd jelentkezz be újra.
Reméljük, hogy a fenti megoldások valamelyike segített megoldani a Windows Áruház indítási hibáját. Ha továbbra is problémáid vannak, érdemes felkeresni a Microsoft támogatását.