A Dragon Age 2 megjelenésekor komoly felháborodást váltott ki a rajongók körében, és nem ok nélkül. Bár a BioWare hírnevét megelőlegezték, a játék számos problémával küzdött, amelyek jelentősen rontották az élményt. Ebben a cikkben feltárjuk a legfőbb hibákat, amelyek miatt a Dragon Age 2 nem érte el a várt sikert, és megnézzük, mi okozta a gondot.
A történeti keret problematikája
Az egyik leggyakrabban kritizált aspektus a játék történetmesélési módja. Ahelyett, hogy egy epikus, világméretű konfliktusba csöppennénk, mint a Dragon Age: Origins-ben, a Dragon Age 2 egy sokkal szűkebb, személyesebb történetet követ, amely Kirkwall városában játszódik. Ez önmagában nem lenne probléma, de a történeti keret, amelyben a történet elhangzik (Varric meséli a történteket Cassandrának), sokak szerint mesterkélt és felesleges. A visszaemlékezések gyakran megbontják a narratív folytonosságát, és a játékosnak nehéz lehet teljes mértékben azonosulnia a főhőssel, Hawke-kal.
Ismétlődő környezetek és harcrendszer
Talán a legszembetűnőbb hiba a játék környezeteinek ismétlődése. Ugyanazok a barlangok, utcák és épületek újra és újra felbukkannak, ami rendkívül frusztrálóvá teszi a felfedezést. Ez a probléma vélhetően a szoros határidők és a költségcsökkentés eredménye, de jelentősen rontja a játékélményt. A harcrendszer is vegyes fogadtatásra talált. Bár dinamikusabb és gyorsabb, mint az Origins taktikusabb megközelítése, sokan hiányolták a mélységet és a stratégiai elemeket. Az ellenségek hullámokban érkező tömegei pedig gyakran kaotikus és kihívástalan harcokat eredményeztek.
Korlátozott testreszabási lehetőségek
A Dragon Age: Origins-hez képest a Dragon Age 2 sokkal korlátozottabb testreszabási lehetőségeket kínál. A Hawke eredete rögzített (ember), és a kinézete is kevéssé variálható. A társak testreszabása is sokkal szűkebb körű, ami a szerepjáték egyik alapvető elemét csonkítja meg. Bár a Hawke személyisége és döntései befolyásolhatják a történetet, a korlátozott testreszabási lehetőségek sokak számára csalódást okoztak.
A döntések következményei
Bár a Dragon Age 2-ben meghozott döntések hatással vannak a történetre és a karakterekre, a következmények gyakran nem olyan átfogóak vagy mélyrehatóak, mint a Dragon Age: Origins-ben. Néhány döntés triviálisnak tűnik, míg mások nem teljesen logikusak vagy következetesek. Ez a döntések súlyának hiánya hozzájárul a játékélmény általános csalódottságához.
Fejlesztési problémák és a BioWare reakciója
A Dragon Age 2 fejlesztését a BioWare szoros határidők közé szorította, ami számos problémát eredményezett a játékban. A fejlesztőknek kevesebb idejük volt a tesztelésre és a hibák kijavítására, ami a játék megjelenésekor nyilvánvalóvá vált. A BioWare reakciója a kritikákra vegyes volt. Bár elismerték a játék hibáit, a rajongók úgy érezték, hogy nem tettek eleget a helyzet orvoslására. A folyamatos patch-ek és DLC-k bár javítottak a játék állapotán, a kezdeti rossz benyomást már nem tudták teljesen eltörölni.
Összegzés: Egy elszalasztott lehetőség
A Dragon Age 2 egyértelműen egy elszalasztott lehetőség. Bár a játékban vannak jó elemek, mint például a dinamikus harcrendszer és a személyes történet, a technikai hibák, az ismétlődő környezetek és a korlátozott testreszabási lehetőségek jelentősen rontják az élményt. A szoros határidők és a fejlesztési problémák komoly hatással voltak a játék minőségére, ami a rajongók csalódottságához vezetett. Bár a Dragon Age: Inquisition részben helyrehozta a széria hírnevét, a Dragon Age 2 hibái továbbra is emlékeztetnek arra, hogy mi történhet, ha a fejlesztők nem kapnak elég időt és erőforrást egy játék elkészítéséhez.