Előfordult már veled, hogy megvettél egy játékot a Steamen, aztán rájöttél, hogy nem is olyan jó, mint amilyennek tűnt? Esetleg technikai problémák miatt játszhatatlan? Ne ess kétségbe! A Steam nagylelkű visszatérítési rendszert kínál, amellyel könnyedén visszakaphatod a pénzedet. Ebben a cikkben lépésről lépésre végigvezetünk a visszatérítési folyamaton, hogy biztosan sikerrel járj.
Mikor jogosult a visszatérítésre?
A Steam visszatérítési szabályzata meglehetősen egyszerű és felhasználóbarát. Alapvetően két fő feltételnek kell teljesülnie a visszatérítéshez:
- A játékot maximum 14 napja vásároltad. Ez azt jelenti, hogy a vásárlás dátumától számítva két héten belül kell benyújtanod a visszatérítési kérelmet.
- A játékot maximum 2 órát játszottad. A Steam figyeli a játékidőt, és ha túllépted a kétórás limitet, valószínűleg elutasítják a kérelmedet.
Fontos megjegyezni, hogy ez a két feltétel nem szentírás. A Steam mérlegelheti a kérelmedet akkor is, ha azokon kívül esel, különösen, ha komoly technikai problémáid vannak a játékkal, vagy ha valamilyen csalás áldozata lettél. Mindig érdemes próbálkozni!
Hogyan nyújtsd be a visszatérítési kérelmet?
A visszatérítési kérelem benyújtása a Steamen rendkívül egyszerű. Kövesd ezeket a lépéseket:
- Jelentkezz be a Steam fiókodba. Nyisd meg a Steam klienst, vagy látogass el a Steam weboldalára (store.steampowered.com).
- Kattints a „Súgó” menüpontra, majd válaszd a „Steam Ügyfélszolgálat” opciót. Ezt a menüpontot a kliens felső sávjában találod, a weboldalon pedig a jobb felső sarokban.
- Válaszd ki a játékot, amire visszatérítést szeretnél kérni. A megvásárolt játékok listájából válaszd ki a problémás címet.
- Válaszd a „Problémáim vannak a játékkal” opciót. Ezután megjelenik egy lista a lehetséges problémákkal.
- Válaszd a „Visszatérítést szeretnék kérni” opciót. Ekkor megjelenik egy űrlap, ahol megindokolhatod a visszatérítési kérelmedet.
- Részletezd a visszatérítés okát. Légy őszinte és pontos. Írd le, hogy miért nem vagy elégedett a játékkal. Említsd meg a technikai problémákat, ha vannak, vagy a várakozásoktól való eltérést. Minél részletesebb vagy, annál nagyobb az esélyed a sikerre.
- Válaszd ki a visszatérítés módját. Választhatsz, hogy a pénzt visszautalják a bankszámládra, vagy jóváírják a Steam egyenlegeden.
- Küldd el a kérelmet. Miután mindent kitöltöttél, kattints a „Kérelem elküldése” gombra.
Tippek a sikeres visszatérítéshez
Bár a Steam általában elfogadja a visszatérítési kérelmeket, van néhány dolog, amivel növelheted az esélyeidet:
- Légy őszinte és pontos. Ne próbálj meg hazudni, vagy eltúlozni a problémákat. A Steam ügyfélszolgálata tapasztalt, és könnyen átlát a kifogásokon.
- Írd le a technikai problémákat részletesen. Ha a játékkal kapcsolatos technikai problémák miatt szeretnél visszatérítést, részletezd, hogy milyen problémák merültek fel, milyen hardverrel rendelkezel, és milyen lépéseket tettél a probléma megoldására.
- Légy udvarias és tisztelettudó. Az ügyfélszolgálatosok is emberek, és sokkal szívesebben segítenek, ha udvariasan kezeled őket.
- Ne halogasd a kérelmet. Minél előbb benyújtod a kérelmet, annál nagyobb az esélyed a sikerre.
- Ha elutasítják a kérelmedet, fellebbezhetsz. Ha úgy gondolod, hogy a visszatérítésre jogosult vagy, de elutasították a kérelmedet, fellebbezhetsz a döntés ellen. Indokold meg a fellebbezésedet, és mutass rá, hogy miért gondolod, hogy a Steam tévedett.
Mit tegyél, ha letelt a 14 nap, vagy túllépted a 2 órás játékidőt?
Bár a Steam hivatalos szabályzata szerint nem jogosult a visszatérítésre, ha letelt a 14 nap, vagy túllépted a 2 órás játékidőt, néha érdemes próbálkozni. Ha a játékkal kapcsolatos súlyos technikai problémáid vannak, vagy ha valamilyen csalás áldozata lettél, a Steam mérlegelheti a kérelmedet.
Ebben az esetben írd le a helyzetet részletesen, és magyarázd el, hogy miért gondolod, hogy kivételt kellene tenni. Ne felejtsd el az udvarias hangnemet!
Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)
- Mennyi idő alatt kapom vissza a pénzem? A visszatérítési kérelmed jóváhagyása után általában 7 napon belül megkapod a pénzedet.
- Milyen fizetési módokra kérhetem a visszatérítést? A visszatérítést általában arra a fizetési módra kapod, amivel a játékot vásároltad.
- Visszakaphatom a pénzem, ha letöltöttem a játékot, de nem játszottam vele? Igen, ebben az esetben jogosult vagy a visszatérítésre.
- Visszakaphatom a pénzem, ha a játék bugos? Igen, ha a játék bugos, és emiatt játszhatatlan, jogosult vagy a visszatérítésre.
Reméljük, hogy ez az útmutató segített eligazodni a Steam visszatérítési rendszerében. Sok sikert a visszatérítési kérelmedhez!