Szeretnél saját kalapokat, fegyvereket vagy kiegészítőket látni a Team Fortress 2-ben? A Valve lehetővé teszi, hogy te is hozzájárulj a játék tartalmához a TF2 Workshop segítségével! Ez a részletes útmutató lépésről lépésre végigvezet a folyamaton, a kezdeti ötlettől a végleges feltöltésig.
1. Az Ötlet és a Tervezés
Minden jó tárgy egy nagyszerű ötlettel kezdődik. Gondold át, milyen típusú tárgyat szeretnél készíteni. Kalap? Fegyver? Kiegészítő? Melyik osztályhoz illik a legjobban? Fontos, hogy az ötleted illeszkedjen a TF2 hangulatához és stílusához. Nézz utána, hogy valaki más nem készített-e már hasonlót, elkerülve a felesleges munkát és a Valve esetleges elutasítását.
Készíts vázlatokat! Nem kell tökéletes művésznek lenned, de a skiccek segítenek vizualizálni az ötletedet és kidolgozni a részleteket. Gondold át a színeket, formákat és anyagokat. A TF2 sajátos vizuális stílussal rendelkezik, amelyet érdemes figyelembe venni.
2. A Modellezés és Textúrázás
Az ötlet megszületése után a következő lépés a 3D modell elkészítése. Ehhez szükséged lesz valamilyen 3D modellező szoftverre. A legnépszerűbb választások a Blender (ingyenes és nyílt forráskódú), 3ds Max (fizetős) és Maya (fizetős). Válaszd azt, amelyikkel a legkényelmesebben dolgozol.
A modellezés során figyelj a polygonok számának optimalizálására. A TF2 egy régi játék, ezért a túl sok polygon lassíthatja a teljesítményt. Tartsd be a Valve által ajánlott polygon limitet, amelyet a TF2 Workshop dokumentációjában találsz.
A modell elkészülte után textúráznod kell. A textúrák adják a tárgy színét, anyagát és részleteit. Használhatsz olyan képszerkesztő programokat, mint a Photoshop, GIMP (ingyenes) vagy Substance Painter. Ügyelj a textúrák méretére és minőségére. A Valve ajánlott méretei a 256×256, 512×512 vagy 1024×1024.
3. A Játékba Illesztés és Tesztelés
A modell és a textúrák elkészülte után be kell illesztened a tárgyat a TF2-be. Ehhez a Valve Developer Community wiki nyújt segítséget. Letöltheted a TF2 SDK-t (Software Development Kit), amely tartalmazza azokat az eszközöket, amelyekre szükséged lesz. Ezek közé tartozik a Source Filmmaker és a Hammer Editor.
A Hammer Editor segítségével hozhatod létre a model display helyét, ahol megtekintheted és tesztelheted a tárgyadat a játékban. Fontos, hogy a tárgy megfelelően illeszkedjen a karakterhez, ne lógjon bele a környezetbe és ne okozzon grafikai hibákat.
Teszteld a tárgyadat különböző fényviszonyok között és különböző grafikai beállításokon, hogy megbizonyosodj arról, hogy minden rendben van.
4. A Workshopba Feltöltés
Ha elégedett vagy a tárgyaddal, itt az ideje feltölteni a TF2 Workshopba. A feltöltéshez szükséged lesz egy Steam fiókra, amelyhez hozzá van rendelve a Team Fortress 2. A Steam kliensben navigálj a TF2 Workshop oldalára.
A feltöltés során meg kell adnod a tárgy nevét, leírását, típusát (kalap, fegyver, stb.) és a hozzá tartozó fájlokat (modell, textúrák, .qc fájl). Készíts minőségi képernyőképeket a tárgyadról, amelyek bemutatják a különböző szögekből és fényviszonyok között.
Írj egy részletes és vonzó leírást a tárgyadról. Magyarázd el, mi inspirált, hogyan készült, és miért gondolod, hogy illik a TF2-be. Használj releváns kulcsszavakat a leírásban, hogy könnyebben megtalálják az emberek.
Ne felejtsd el megadni a tárgy licenszét. Választhatsz a Creative Commons licenszek közül, amelyek meghatározzák, hogyan használhatják fel mások a tárgyadat.
5. A Közösségi Visszajelzés és a Javítások
A feltöltés után a tárgyad nyilvánosan elérhetővé válik a TF2 Workshopban. A közösség szavazhat rá, és véleményezheti. Figyeld a visszajelzéseket, és használd fel őket a tárgyad javítására és finomhangolására.
Ha a tárgyad népszerűvé válik, és a Valve jóváhagyja, bekerülhet a Team Fortress 2-be! Ez hatalmas elismerés, és lehetőséget ad arra, hogy a munkád örökre a játék részévé váljon.
6. Tippek és Trükkök
- Tanulmányozd a TF2 stílusát és hangulatát.
- Használj jó minőségű referenciaképeket.
- Optimalizáld a modelled és a textúráidat a TF2 követelményeinek megfelelően.
- Teszteld a tárgyadat alaposan a játékban.
- Kérj visszajelzést másoktól.
- Ne add fel!
Reméljük, ez az útmutató segített elindulni a TF2 tárgykészítés izgalmas világában. Sok sikert!