
Az AMD a közeljövőben átformálhatja a gamer videokártyák piacát egy új szabadalommal és az AI terén szerzett tapasztalatokkal a háttérben. A jelek arra mutatnak, hogy a vállalat a fogyasztói GPU-k esetében is többchipletes dizájn bevezetését tervezi.
Bár a többchipletes modul (MCM) technológia a professzionális számítási szegmensben már ismert, a játékokban még mindig a monolitikus felépítés dominál. Ennek oka, hogy a játékok érzékenyek a késleltetésre, amit a chipletek közötti adatkommunikáció növelhet.
Az AMD által benyújtott szabadalom egy intelligens data-fabric kapcsolót mutat be, ami egy GPU-ra optimalizált Infinity Fabricként funkcionál. Ez a kapcsoló képes gyorsan eldönteni, hogy egy adatlekérésnél szükség van-e a feladat migrálására, vagy elég a replikálása.
Ez a megközelítés csökkenti a késleltetést és optimalizálja a memóriaelérést, ami fontos a játékok szempontjából. A tervek szerint a chipletek L1 és L2 gyorsítótárral rendelkeznek majd, amit egy közös L3 vagy stackelt SRAM gyorsítótár egészít ki, központi puffertérként szolgálva.
A rendszer működését a TSMC InFO-RDL csomagolási technológiája erősítheti, ami lehetővé teszi a chipletek szorosabb elrendezését, csökkentve a jelátviteli távolságot és a késleltetést.
Az AMD egy egységes architektúrában gondolkodik, ami egyesíti a gaming és az AI vonalat, és ezt UDNA néven vezeti be. Az UDNA célja a hardveregységek és a szoftveres környezet központosítása.
Ezzel az architekturális lépéssel az AMD előnyre tehet szert a versenytársakkal szemben. Az új megközelítés, az intelligens kapcsoló és az osztott gyorsítótár révén a korábbi korlátok leküzdhetők.
Ha az AMD piacra dob egy ilyen többchipletes gamer GPU-t, az technológiai áttörést jelenthet. Az első ilyen típusú videokártya várhatóan az UDNA 5 architektúrában mutatkozhat be, ami legkorábban 2026-ban érkezhet. Az AMD kihasználhatja az AI gyorsítókból származó tapasztalatait a játékos piacon.
Nyitóképünk: pcwplus.hu