Az Avast egy népszerű antivírus szoftver, melynek célja, hogy megvédje számítógépünket a különböző kártevőktől. A rendszeres rendszerellenőrzés kulcsfontosságú a biztonság fenntartásához, azonban előfordulhatnak olyan problémák, melyek akadályozzák a fájlok teljes átvizsgálását. Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk ezeket a problémákat, azok okait és a lehetséges megoldásokat.
Gyakori Fájlok Átvizsgálási Problémák az Avastban
Számos oka lehet annak, ha az Avast nem tudja teljes mértékben átvizsgálni a fájlokat. Nézzük a leggyakoribbakat:
- Fájlok zárolása: A fájlok zárolva lehetnek egy másik program által, ami megakadályozza az Avast hozzáférését.
- Sérült fájlok: A sérült fájlok az átvizsgálás során hibákat okozhatnak, és az Avast nem tudja befejezni a folyamatot.
- Túl nagy fájlok: Nagyméretű fájlok átvizsgálása jelentős időt vehet igénybe, és a folyamat lefagyhat, vagy hibát jelezhet.
- Archív fájlok problémái: Egyes archív fájlok (ZIP, RAR stb.) komplexek lehetnek, és az Avast nem tudja megfelelően kibontani és átvizsgálni őket.
- Jogosultsági problémák: Az Avastnak megfelelő jogosultságokkal kell rendelkeznie a fájlokhoz való hozzáféréshez.
- Konfliktusok más szoftverekkel: Más biztonsági szoftverek vagy programok konfliktusba kerülhetnek az Avasttal, ami befolyásolja az átvizsgálást.
- Avast szoftverhibák: Ritkán, de magában az Avast szoftverben is lehetnek hibák, melyek az átvizsgálást akadályozzák.
Lehetséges Megoldások a Fájlok Átvizsgálási Problémáira
Szerencsére a legtöbb fájlok átvizsgálási problémája orvosolható. Az alábbiakban részletes megoldásokat kínálunk:
1. Fájlok Zárolásának Feloldása
Ha egy fájl zárolva van, próbálja meg bezárni azokat a programokat, amelyek használják a fájlt. Ha nem tudja azonosítani a programot, indítsa újra a számítógépet, és próbálja meg újra az átvizsgálást. A feladatkezelő segítségével is ellenőrizheti, hogy mely programok futnak a háttérben.
2. Sérült Fájlok Javítása vagy Eltávolítása
A sérült fájlok sok problémát okozhatnak. Próbálja meg javítani a fájlt az eredeti programmal, vagy ha ez nem lehetséges, távolítsa el a fájlt a számítógépről. A Windows CHKDSK parancsával ellenőrizheti a merevlemezt a sérült fájlok után.
3. Nagyméretű Fájlok Kezelése
A nagyméretű fájlok átvizsgálásához adjon több időt az Avastnak. Ha a probléma továbbra is fennáll, próbálja meg kizárni a fájlt az átvizsgálásból (nem javasolt!), vagy tömörítse a fájlt kisebb darabokra.
4. Archív Fájlok Átvizsgálásának Beállításai
Az Avast beállításaiban finomhangolhatja az archív fájlok átvizsgálásának módját. Ellenőrizze, hogy az Avast megfelelően van-e konfigurálva a különböző archív formátumok kezelésére. Növelheti a kibontási mélységet vagy engedélyezheti a jelszóval védett archívumok átvizsgálását is.
5. Jogosultságok Ellenőrzése és Beállítása
Győződjön meg arról, hogy az Avast rendelkezik rendszergazdai jogosultságokkal. Futtassa az Avastot rendszergazdaként, hogy elkerülje a jogosultsági problémákat. A fájlok és mappák jogosultságait is ellenőrizheti és beállíthatja a Windowsban.
6. Szoftver Konfliktusok Kezelése
Ha más biztonsági szoftver van telepítve a számítógépén, ideiglenesen tiltsa le azokat, és próbálja meg újra az Avast átvizsgálását. Ha ez megoldja a problémát, keressen kompatibilitási információkat az Avast és a többi szoftver között.
7. Avast Frissítése és Újratelepítése
Győződjön meg arról, hogy az Avast legújabb verzióját használja. A frissítések gyakran tartalmaznak hibajavításokat, melyek megoldhatják a fájlok átvizsgálási problémáit. Ha a probléma továbbra is fennáll, próbálja meg újratelepíteni az Avastot.
8. Avast Támogatás
Ha a fenti megoldások egyike sem segít, vegye fel a kapcsolatot az Avast ügyfélszolgálatával. Ők speciális segítséget nyújthatnak a problémájának megoldásához.
Összegzés
A fájlok átvizsgálási problémái az Avast rendszerellenőrzése során frusztrálóak lehetnek, de a legtöbb esetben orvosolhatóak. A fent említett megoldásokkal könnyen diagnosztizálhatja és megoldhatja a problémákat, biztosítva ezzel számítógépének biztonságát.