Üdvözlünk a „Rossz PC Játékok Sorozat” egy újabb epizódjában! Ezúttal a konzolok világába merülünk, konkrétan az Xbox 360 generációba. Bár a 360 tele volt nagyszerű játékokkal – Gears of War, Halo 3, Mass Effect – nem minden arany, ami fénylik. Ebben a cikkben olyan játékokat veszünk górcső alá, amelyek valamiért nem sikerültek túl jól, sőt, egyenesen katasztrófának bizonyultak. Elfelejtett címek, melléfogások, és olyan pillanatok, amikor a „play it again” helyett inkább a „play it never” volt a helyes döntés.
Miért nézünk rossz játékokat?
Jogos a kérdés! Miért pazaroljuk az időnket olyan játékokra, amelyek nem szórakoztatóak? Nos, többféle okból is: egyrészt, a rossz játékok tanulságosak. Megmutatják, hogy mit NE csináljunk, és rávilágítanak a jó játékok értékére. Másrészt, néha a rossz játékok szórakoztatóan rosszak – olyan kínos élményt nyújtanak, amin lehet nevetni. Harmadrészt, szeretjük feltárni a játékfejlesztés rejtett, árnyékos oldalát.
A Díjazottak (vagy inkább a Megkárosítottak)
Lássuk, mely játékok érdemelték ki a „rossz Xbox 360 játék” címet!
Hour of Victory
Ez a második világháborús shooter igazi fájdalom volt a Xbox 360 tulajdonosok számára. A történet sablonos, a játékmenet pedig frusztrálóan bugos. A mesterséges intelligencia nevetséges, a fegyverek pontatlanok, és a pályadizájn is hagy némi kívánnivalót maga után. Bár a koncepció érdekesnek tűnt – három különböző katonát irányítani, mindegyiknek saját képességeivel – a kivitelezés botrányosra sikeredett. Egy igazi időpocsékolás.
Too Human
A Silicon Knights ambiciózus akció-RPG-je, a Too Human egy évtizedet töltött fejlesztés alatt, és sajnos ez nem látszott meg a végeredményen. A játék vegyes kritikákat kapott, de leginkább a monoton játékmenet, a furcsa kameranézet, és a történet, ami sosem érte el a benne rejlő potenciált miatt maradt emlékezetes. Ráadásul a jogi problémák miatt a játékot törölték a Xbox Live Marketplace-ről, ami tovább rontott a helyzeten.
Bomberman: Act Zero
A Bomberman egy klasszikus, aranyos és szórakoztató játék. A Bomberman: Act Zero ezzel szemben egy sötét, komor, és teljesen felesleges újragondolása a sorozatnak. A játékosok páncélozott Bombermaneket irányíthatnak egy sivár jövőben, és a játékmenet is sokkal lassabb és taktikusabb lett. A rajongók utálták a stílusváltást, és a kritikusok is lehúzták a játékot. Egy szomorú példa arra, hogy hogyan lehet tönkretenni egy klasszikus játékot.
Jumper: Griffin’s Story
Film alapján készült játékok ritkán jók, és a Jumper: Griffin’s Story sem kivétel. A játék a Jumper film kiegészítője, és a filmben nem látott karaktert, Griffint irányíthatjuk. A történet gyenge, a játékmenet repetitív, és a grafika is elavult volt még a maga idejében is. Egy egyszerű pénzlehúzás, ami nem érdemelte meg a figyelmet.
Legendary
A Legendary egy első személyű shooter, ami a mitológiát és a modern világot próbálta összekeverni. A játékosok egy műkincstolvajt irányíthattak, aki véletlenül szabadjára engedte Pandora szelencéjét, és ezzel szörnyek lepték el New Yorkot. Az ötlet jó volt, de a kivitelezés borzalmas. A játék tele volt bugokkal, a mesterséges intelligencia buta volt, és a történet sem volt túl érdekes. Egy újabb felejthető shooter az Xbox 360 kínálatában.
A Tanulság
A felsorolt játékok mindegyike valamilyen szempontból kudarcot vallott. Van, amelyik a bugok miatt vált játszhatatlanná, van, amelyik a gyenge történet miatt, és van, amelyik egyszerűen csak nem volt szórakoztató. Ezek a játékok emlékeztetnek minket arra, hogy a játékfejlesztés bonyolult folyamat, és néha még a legjobb szándékú fejlesztők is mellélőhetnek. Fontos, hogy kritikus szemmel nézzük a játékokat, és ne hagyjuk, hogy a marketing csapdába csaljon minket.
Reméljük, élveztétek ezt a rövid utazást a rossz Xbox 360 játékok világába! Ne felejtsétek el: nem minden arany, ami fénylik, és néha a legszórakoztatóbb élmények a legváratlanabb helyekről jönnek.