Sziasztok Windows 10 felhasználók!
Előfordult már veletek, hogy a Start menüből hirtelen eltűnt a Gépház ikon? Ne essetek pánikba! Ez egy gyakori probléma, és szerencsére többféleképpen is orvosolható. Ebben a cikkben lépésről lépésre végigvezetünk a lehetséges megoldásokon, hogy minél gyorsabban visszakapjátok a Gépházhoz való kényelmes hozzáférést.
Miért tűnhet el a Gépház ikon a Start menüből?
Több oka is lehet annak, hogy a Gépház ikon hiányzik a Start menüből:
- Véletlen eltávolítás: Lehet, hogy véletlenül lekapcsoltátok a megjelenítését a Start menüben.
- Rendszerfrissítés: Ritkán, de előfordulhat, hogy egy Windows frissítés során valamilyen hiba lép fel, és emiatt eltűnik az ikon.
- Sérült felhasználói profil: Ha a felhasználói profil sérült, az különféle problémákat okozhat, beleértve az ikonok hiányát is.
- Csoportházirend: Ha céges környezetben vagytok, a rendszergazda korlátozhatja a Gépházhoz való hozzáférést.
Megoldási lehetőségek a Gépház ikon visszaállításához
Lássuk a lehetséges megoldásokat. Próbálkozzatok az alábbi módszerekkel sorban, amíg meg nem találjátok a megfelelőt:
- Ellenőrizd a „Start” beállításokat
- Kattints a Start menüre.
- Kattints a Gépház ikonra (ha mégis látható, de valahol máshol a Start menüben).
- A Gépházban válaszd a „Személyre szabás” lehetőséget.
- A bal oldali menüben kattints a „Start” elemre.
- A jobb oldalon görgess le, és kattints a „Mely mappák jelenjenek meg a Start menüben?” linkre.
- Ellenőrizd, hogy a „Gépház” kapcsoló be van-e kapcsolva. Ha nincs, kapcsold be.
- Zárd be a Gépházat, és ellenőrizd a Start menüt.
- Keresés a Start menüben
- Nyomd meg a Windows billentyűt, vagy kattints a Start menüre.
- Írd be: „Gépház„.
- Ha megjelenik a keresési eredmények között, kattints rá.
- Ha el tudod indítani innen a Gépházat, vedd fel újra a Start menübe: kattints jobb gombbal a keresési eredményre, és válaszd a „Rögzítés a Start menühöz” lehetőséget.
- Hozzáadás a Start menühöz a Parancsikon létrehozásával
- Kattints jobb gombbal az asztalra.
- Válaszd az „Új” > „Parancsikon” lehetőséget.
- A „Hol található a parancsikonhoz tartozó elem?” mezőbe írd be: `ms-settings:`
- Kattints a „Tovább” gombra.
- Adj nevet a parancsikonnak (pl. „Gépház”).
- Kattints a „Befejezés” gombra.
- Kattints jobb gombbal az új parancsikonra, és válaszd a „Rögzítés a Start menühöz” lehetőséget.
- Futtasd a Rendszerfájl Ellenőrzőt (SFC)
- Nyomd meg a Windows billentyűt, és írd be: „cmd„.
- Kattints jobb gombbal a „Parancssor” elemre, és válaszd a „Futtatás rendszergazdaként” lehetőséget.
- A parancssorba írd be: `sfc /scannow`
- Nyomd meg az Entert.
- Várd meg, amíg a szkennelés befejeződik. Ez eltarthat egy ideig.
- Indítsd újra a számítógépet.
- Új felhasználói profil létrehozása
- Nyomd meg a Windows billentyűt + I a Gépház megnyitásához (ha ez működik).
- Válaszd a „Fiókok” lehetőséget.
- Válaszd a „Család és más felhasználók” lehetőséget.
- Kattints a „Valaki más hozzáadása ehhez a számítógéphez” gombra.
- Kövesd a képernyőn megjelenő utasításokat egy új fiók létrehozásához.
- Jelentkezz ki a jelenlegi fiókodból, és jelentkezz be az újba.
- Ellenőrizd, hogy a Gépház ikon megjelenik-e a Start menüben.
- Windows hibaelhárító futtatása
- Nyomd meg a Windows billentyűt + I a Gépház megnyitásához.
- Válassza a „Frissítés és biztonság” lehetőséget.
- A bal oldali menüben kattints a „Hibaelhárítás” elemre.
- Keresd meg a „Windows Áruházbeli alkalmazások” hibaelhárítót, és futtasd le. Bár a Gépház nem egy Áruházbeli alkalmazás, néha ez a hibaelhárító is segíthet.
Ez a legkézenfekvőbb és leggyakoribb megoldás:
Néha az ikon csak áthelyeződött máshová a Start menüben. Használd a keresést:
Ha a fenti módszerek nem működnek, manuálisan is létrehozhatsz egy parancsikont:
A sérült rendszerfájlok is okozhatnak problémákat. Az SFC ellenőrzi és javítja ezeket:
Ha a felhasználói profilod sérült, egy új profil létrehozása megoldhatja a problémát:
A Windows rendelkezik beépített hibaelhárítókkal is.
Összegzés
Reméljük, hogy sikerült visszaállítanod a Gépház ikont a Windows 10 Start menüjébe. Ha továbbra is problémáid vannak, érdemes lehet szakember segítségét kérni. Ne feledd, a türelem és a kitartás meghozza gyümölcsét! Sok sikert!
Ha a fenti módszerek közül egyik sem működik, javasoljuk, hogy a Microsoft hivatalos támogatási oldalán keress további segítséget.