A Hamachi egy nagyszerű eszköz, ha helyi hálózatot szeretnél szimulálni az interneten keresztül. Tökéletes megoldás játékokhoz, fájlmegosztáshoz vagy akár biztonságos távoli munkához. Azonban néha előfordulhat, hogy a Hamachi adapter nem akarja felcsatolni magát, ami megakadályozza a program működését. Ez a cikk átfogó útmutatót nyújt a leggyakoribb problémákhoz és azok megoldásához.
Mi a Hamachi Adapter és miért fontos?
A Hamachi adapter egy virtuális hálózati adapter, amelyet a Hamachi program telepít a számítógépedre. Ez az adapter teszi lehetővé, hogy a Hamachi létrehozzon egy VPN kapcsolatot más számítógépekkel, mintha egy helyi hálózaton lennétek. Ha az adapter nem működik megfelelően, a Hamachi nem tudja létrehozni a kapcsolatot, és a hálózatod elérhetetlenné válik.
A leggyakoribb hibák és megoldásaik
Számos oka lehet annak, hogy a Hamachi adapter nem csatolja fel magát. Nézzük meg a leggyakoribb problémákat és a hozzájuk tartozó megoldásokat:
1. Hamachi Szolgáltatás nem fut
A legegyszerűbb és leggyakoribb ok, hogy a Hamachi szolgáltatás nem fut a háttérben. Ez könnyen ellenőrizhető és javítható:
- Nyomd meg a Windows billentyű + R billentyűkombinációt a Futtatás ablak megnyitásához.
- Írd be a „services.msc” parancsot és nyomd meg az Entert.
- Keresd meg a „LogMeIn Hamachi Tunneling Engine” szolgáltatást a listában.
- Ellenőrizd, hogy a „Státusz” oszlopban a „Fut” szerepel-e. Ha nem, kattints jobb gombbal a szolgáltatásra és válaszd a „Start” lehetőséget.
- Ha a „Start” szürkén jelenik meg, akkor kattints jobb gombbal a szolgáltatásra, válaszd a „Tulajdonságok” menüpontot, majd a „Indítás típusa” legördülő menüben válaszd az „Automatikus”-t, majd kattints az „Alkalmaz” és „OK” gombokra. Ezt követően próbáld elindítani a szolgáltatást.
2. Adapter tiltva van a Hálózati kapcsolatokban
Előfordulhat, hogy a Hamachi adapter le van tiltva a Windows hálózati kapcsolatok között. Ezt a következőképpen ellenőrizheted:
- Nyomd meg a Windows billentyű + R billentyűkombinációt a Futtatás ablak megnyitásához.
- Írd be a „ncpa.cpl” parancsot és nyomd meg az Entert.
- Keresd meg a „Hamachi” vagy „LogMeIn Virtual Ethernet Adapter” nevű hálózati kapcsolatot.
- Ellenőrizd, hogy az ikon szürke-e. Ha igen, kattints jobb gombbal rá és válaszd az „Engedélyezés” lehetőséget.
3. Tűzfal blokkolja a Hamachit
A Windows tűzfal vagy egy harmadik féltől származó tűzfal is blokkolhatja a Hamachi működését. Győződj meg arról, hogy a Hamachi engedélyezve van a tűzfalban:
- Nyisd meg a Windows Tűzfal beállításait (keresd a „Tűzfal” kifejezést a Start menüben).
- Kattints a „Program vagy szolgáltatás engedélyezése a Windows tűzfalon keresztül” linkre.
- Keresd meg a „LogMeIn Hamachi” vagy hasonló bejegyzést a listában.
- Ellenőrizd, hogy be van-e jelölve a jelölőnégyzet a Hamachi neve mellett. Ha nincs, jelöld be.
- Ha nem találod a Hamachit a listában, kattints a „Másik program engedélyezése…” gombra, keresd meg a Hamachi telepítési könyvtárában a Hamachi.exe fájlt, és engedélyezd.
Ha harmadik féltől származó tűzfalat használsz, nézd meg a tűzfal dokumentációját a programok engedélyezéséhez.
4. Driver problémák
A Hamachi adapter illesztőprogramja sérült vagy elavult lehet. Ebben az esetben a következőket teheted:
- Nyomd meg a Windows billentyű + R billentyűkombinációt a Futtatás ablak megnyitásához.
- Írd be a „devmgmt.msc” parancsot és nyomd meg az Entert a Eszközkezelő megnyitásához.
- Bontsd ki a „Hálózati adapterek” részt.
- Keresd meg a „Hamachi” vagy „LogMeIn Virtual Ethernet Adapter” nevű adaptert.
- Kattints jobb gombbal rá és válaszd az „Illesztőprogram frissítése” lehetőséget.
- Válaszd az „Automatikusan keresse a frissített illesztőprogramot” lehetőséget.
- Ha ez nem működik, próbáld meg eltávolítani az adaptert (kattints jobb gombbal rá és válaszd az „Eszköz eltávolítása” lehetőséget), majd indítsd újra a számítógépet. A Hamachi automatikusan újra telepíti az adaptert az újraindításkor.
Ha továbbra is problémád van, látogass el a LogMeIn webhelyére, és töltsd le a legfrissebb Hamachi verziót. A friss telepítés felülírhatja a sérült illesztőprogramokat.
5. Virtualizációs szoftverek okozta konfliktusok
Ha virtualizációs szoftvereket használsz, mint például a VirtualBox vagy a VMware, azok konfliktusba kerülhetnek a Hamachi adapterrel. Próbáld meg leállítani a virtualizációs szoftvereket, mielőtt elindítod a Hamachit.
6. Harmadik féltől származó VPN szoftverek
Más VPN szoftverek is okozhatnak problémákat a Hamachi működésében. Zárj be minden más VPN programot, mielőtt a Hamachit használnád.
7. Hamachi újratelepítése
Ha semmi sem működik, a Hamachi teljes újratelepítése lehet a megoldás. A következőképpen csináld:
- Távolítsd el a Hamachit a Vezérlőpulton keresztül (Programok és szolgáltatások).
- Töröld a Hamachi telepítési könyvtárát (általában C:Program Files (x86)LogMeIn Hamachi).
- Töröld a Hamachi konfigurációs fájlokat (általában C:ProgramDataLogMeIn Hamachi). A ProgramData mappa rejtett lehet, ezért először engedélyezned kell a rejtett fájlok és mappák megjelenítését a Windowsban.
- Indítsd újra a számítógépet.
- Töltsd le a legfrissebb Hamachi verziót a LogMeIn webhelyéről.
- Telepítsd a Hamachit.
További tippek
- Győződj meg arról, hogy a Windows a legfrissebb verzióra van frissítve.
- Futtass víruskeresést a számítógépeden.
- Ellenőrizd a Hamachi fórumokat és a súgóközpontot további hibaelhárítási tippekért.
Remélhetőleg ez a cikk segített megoldani a problémát, és újra élvezheted a Hamachi előnyeit! Ne feledd, a türelem és a módszeres hibaelhárítás kulcsfontosságú.