Szia! Ha Te is belefutottál a Windows 7 aktiválás során abba a frusztráló „Emelt szintű jogosultság” hibaüzenetbe, akkor jó helyen jársz! Tudom, milyen idegesítő, amikor minden igyekezeted ellenére sem sikerül aktiválni a rendszert, és ez a hiba csak tetézi a bajt. Ebben a cikkben részletesen bemutatom, hogyan háríthatod el ezt a hibát, és hogyan aktiválhatod végre a Windows 7-edet.
Mi is az az „Emelt Szintű Jogosultság” Hiba?
Az „Emelt szintű jogosultság” hibaüzenet általában akkor jelenik meg, amikor a Windows 7 aktiválási folyamat nem rendelkezik a megfelelő engedélyekkel a rendszerfájlok módosításához vagy a szükséges beállítások elvégzéséhez. Ez többféle okból is előfordulhat, például:
- Hibás felhasználói fiók beállítások
- Korlátozott rendszergazdai jogok
- Vírus vagy malware fertőzés
- Sérült rendszerfájlok
Ne aggódj, a legtöbb esetben ezek a problémák orvosolhatók, és a cikk végére Te is sikeresen aktiválhatod a Windows 7-edet!
Első Lépés: Futtasd a Parancssort Rendszergazdaként!
Ez a leggyakoribb és legegyszerűbb megoldás. A hibaüzenet gyakran azért jelenik meg, mert a parancssor (CMD), amivel az aktiválást próbálod elvégezni, nem rendelkezik a szükséges rendszergazdai jogokkal. Tehát, a következőképpen járunk el:
- Kattints a „Start” menüre.
- A keresőmezőbe írd be: „cmd”
- Amikor megjelenik a „cmd” vagy „Parancssor” ikon, ne kattints rá!
- Jobb klikk az ikonon, és válaszd a „Futtatás rendszergazdaként” opciót.
- A felhasználói fiókok felügyelete (UAC) kérhet engedélyt. Kattints az „Igen” gombra.
Ezzel elindítottad a parancssort emelt szintű jogosultságokkal. Most próbáld újra az aktiválási parancsot. (Például: slmgr /ato
– ez a parancs megkísérli aktiválni a Windowst online.)
Második Lépés: Ellenőrizd a Felhasználói Fiókodat!
Győződj meg róla, hogy a felhasználói fiókod rendelkezik rendszergazdai jogokkal. Ha nem, akkor nem fogsz tudni elvégezni bizonyos rendszer szintű műveleteket, beleértve az aktiválást is. Ezt a következőképpen ellenőrizheted:
- Kattints a „Start” menüre.
- Írd be: „vezérlőpult” és nyisd meg a Vezérlőpultot.
- Váltsd át a nézetet „Nagy ikonok” vagy „Kis ikonok” nézetre (ha nem ilyen lenne).
- Kattints a „Felhasználói fiókok” lehetőségre.
- Itt láthatod, hogy milyen típusú fiókkal rendelkezel. Ha „Rendszergazda” szerepel mellette, akkor minden rendben. Ha nem, akkor a következő lépéseket kell követned:
- Kattints a „Módosítsa a fiók típusát” lehetőségre.
- Válaszd a „Rendszergazda” opciót, majd kattints a „Fióktípus módosítása” gombra.
Indítsd újra a számítógépet, és próbáld újra az aktiválást a rendszergazdai fiókkal.
Harmadik Lépés: Rendszerfájl Ellenőrző (SFC) Futtatása
A sérült rendszerfájlok is okozhatnak aktiválási problémákat. A Rendszerfájl Ellenőrző (System File Checker – SFC) egy beépített eszköz a Windowsban, amely képes megkeresni és javítani a sérült rendszerfájlokat. A futtatásához:
- Nyisd meg a Parancssort rendszergazdaként (ahogy az első lépésben leírtam).
- Írd be a következő parancsot:
sfc /scannow
- Nyomd meg az Entert.
Az SFC elkezdi a rendszerfájlok ellenőrzését. Ez a folyamat eltarthat egy ideig (akár 30-60 percig is), ezért légy türelmes. Amikor befejeződött, újraindítsd a számítógépet, és próbáld újra az aktiválást.
Negyedik Lépés: A Software Licensing Service Újraindítása
A Software Licensing Service felelős a Windows aktiválásáért. Ha valami hiba történt a szolgáltatással, akkor az aktiválás nem fog sikerülni. Az újraindításához:
- Nyomd meg a Windows billentyűt + R-t a „Futtatás” ablak megnyitásához.
- Írd be:
services.msc
és nyomd meg az Entert. - A Szolgáltatások ablakban keresd meg a „Software Licensing” szolgáltatást.
- Kattints jobb gombbal a szolgáltatásra, és válaszd az „Újraindítás” opciót.
- Ha az „Újraindítás” nem elérhető, akkor válaszd a „Leállítás”, majd a „Start” opciót.
Próbáld újra az aktiválást a Parancssorban (rendszergazdaként futtatva).
Ötödik Lépés: Termékkulcs Újraírása
Előfordulhat, hogy a termékkulcs valamilyen oknál fogva sérült vagy helytelenül van beírva. Az újraíráshoz:
- Nyisd meg a Parancssort rendszergazdaként.
- Írd be a következő parancsot:
slmgr /ipk [A termékkulcsod]
(Például:slmgr /ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
) - Nyomd meg az Entert.
- Ezután írd be a következő parancsot:
slmgr /ato
- Nyomd meg az Entert.
Ez újra telepíti a termékkulcsot, és megkísérli aktiválni a Windowst.
Hatodik Lépés: Víruskeresés
A malware és vírusok is megzavarhatják az aktiválási folyamatot. Futtass egy alapos víruskeresést a kedvenc vírusirtó programoddal. Ha találsz valamit, távolítsd el, és próbáld újra az aktiválást.
Hetedik Lépés: Rendszer-visszaállítás
Ha a probléma nemrég kezdődött, akkor a rendszer-visszaállítás egy korábbi időpontra, amikor a Windows még megfelelően működött, segíthet. A rendszer-visszaállítás nem törli a személyes fájljaidat, de eltávolítja a nemrég telepített programokat és illesztőprogramokat.
- Kattints a „Start” menüre.
- Írd be: „rendszer-visszaállítás”
- Válaszd a „Rendszer-visszaállítás” opciót.
- Kövesd a varázsló lépéseit, és válassz egy visszaállítási pontot, ami a probléma megjelenése előtti időpontra esik.
Miután a rendszer-visszaállítás befejeződött, próbáld újra az aktiválást.
Végső Megoldás: Tiszta Telepítés (Ha Minden Más Kudarcot Vall)
Ha semmi sem működik, akkor a tiszta telepítés az utolsó megoldás. Ez azt jelenti, hogy teljesen törlöd a merevlemez tartalmát, és újratelepíted a Windows 7-et. Fontos, hogy előtte készíts biztonsági másolatot a fontos fájljaidról!
A tiszta telepítéshez szükséged lesz a Windows 7 telepítőlemezre vagy USB-meghajtóra, és a termékkulcsra. A telepítés során kövesd az utasításokat a képernyőn. Miután a telepítés befejeződött, azonnal aktiváld a Windowst.
Összefoglalás
Remélem, hogy ez a cikk segített megoldani az „Emelt szintű jogosultság” hibaüzenettel kapcsolatos problémádat, és sikeresen aktiváltad a Windows 7-edet. Ne feledd, hogy a legfontosabb a rendszergazdai jogok megléte, a parancssor helyes futtatása és a termékkulcs érvényessége. Ha továbbra is problémáid vannak, fordulj a Microsoft ügyfélszolgálatához.