
A Microsoft egy új, emberközpontú megközelítéssel kívánja fejleszteni AI-asszisztensét, a Copilotot. A vállalat célja, hogy a felhasználói élményt személyesebbé tegye, és elkerülje a múltbeli, kevésbé sikeres megoldások – mint például a Clippy – hibáit.
A Copilot mostantól egy vizuális avatárral is rendelkezik, amely az Egyesült Államokban, Kanadában és az Egyesült Királyságban élő felhasználók egy szűkebb köre számára már elérhető. Ez az antropomorf, könnycsepp alakú figura képes kifejezni érzelmeket: mosolyog, meglepődik vagy éppen grimaszol, ezzel reagálva a felhasználóval folytatott interakciókra.
A funkció aktiválása egyszerű: a Copilot mikrofonikonján és a beállításokon keresztül érhető el, feltéve, hogy a felhasználó a kísérleti programban részt vevők közé tartozik. A Microsoft szerint ez a lépés egy új dimenziót nyit a MI-alapú kommunikációban, a nonverbális jelek bevonásával.
A Microsoft AI-csapatának vezetője, Mustafa Suleyman a Copilot jövőjéről beszélt a The Colin & Samir Show-ban. A szakember elképzelése szerint az AI-asszisztens idővel egy állandó identitással, jelenléttel és egy saját digitális „szobával” fog rendelkezni, sőt, még „meg is öregszik”.
„Nagyon érdekel a digitális patina gondolata. Azokat a dolgokat szeretem a világomban, amelyek kicsit megkopottak, megkarcolódtak, vagy viseltesek. Sajnos a digitális világban nincs érzékünk az idő múlásához.”
Bár a fejlesztés még kezdeti szakaszban van, a Microsoft egyértelműen arra törekszik, hogy a Copilotot egyre személyesebb és megbízhatóbb digitális társsá alakítsa. Ez magában foglalja a válaszok hangulatának emojikkal való kifejezését is, de az új vizuális megjelenés egy teljesen új szintre emeli ezt a törekvést.
Nyitóképünk: pcwplus.hu