Üdv mindenkinek! Na, ki szeretne egy jó kis koktélt? 🍹 Én szívesen adnék, de előtte hadd meséljek egy kicsit a vendéglátás árnyoldaláról. Tudjátok, az a munka, ahol mosolyogva kell kiszolgálnod, még akkor is, ha belül legszívesebben a fejedet fognád. Pedig higgyétek el, van mire! A vendéglátóipar sokszínű és izgalmas világ, de a kulisszák mögött néha olyan dolgok történnek, amikre nem készít fel semmilyen iskola. Készüljetek fel, mert most jönnek a legdurvább és legtiszteletlenebb történetek!
A „mindig igaza van a vendégnek” mítosza 🤯
Mielőtt belemennénk a konkrét sztorikba, tisztázzunk valamit: a „mindig igaza van a vendégnek” elv egy szép gondolat, de a valóságban sokszor csak egy ürügy a bunkósághoz. Persze, a legtöbb ember kedves és udvarias, de akadnak olyanok is, akik úgy gondolják, hogy a fizetésükkel megvásárolhatják a tiszteletet. Nos, tévednek! A vendéglátósok is emberek, és megérdemlik a tiszteletet, nem a megalázást.
A legdurvább esetek: Amikor a vendég átlép minden határt ⛔
Na, itt jönnek a „szaftos” részek! Én személy szerint sok mindent láttam már, de van pár eset, ami örökre beégett az emlékezetembe. Például, emlékszem arra a fickóra, aki a levesébe köpött, mert szerinte túl hideg volt. Komolyan, köpött! És még ő volt felháborodva! 😡 De volt olyan is, aki a mosdóban randalírozott, mert nem ízlett neki a bor. Aztán ott vannak a verbális agresszorok, akik a személyzetet szidják a legválogatottabb szavakkal, mintha az lenne a világ legtermészetesebb dolga. Hát, nem az!
De nem csak a durvaság a probléma. Ott van a tiszteletlenség is, ami talán még rosszabb. Gondoljatok bele, amikor valaki otthagyja a szemetét az asztalon, szanaszét, mintha takarítónő lenne a pincér. Vagy amikor a személyzetet „lekezelően” szólítja, mintha alárendeltjei lennének. Ezek apró dolgoknak tűnhetnek, de hosszú távon tönkreteszik az ember lelkét.
A kiszolgálók válasza: Hogyan küzdjük le a bunkó vendégeket? 💪
A kérdés jogos: mit lehet tenni az ilyen helyzetekben? Nos, a válasz nem egyszerű. A legtöbb helyen van egy protokoll, amit követni kell, ami általában a „légy kedves és próbáld meg megoldani a problémát” vonalat követi. De néha ez nem elég. Ilyenkor jön a képbe a józan ész és a humor. Én például egyszer azt mondtam egy különösen pökhendi vendégnek, hogy „Sajnálom, uram, de a bunkóság nem szerepel az étlapon.” 😅 Persze, ez nem mindig működik, de legalább én jól szórakoztam.
Fontos, hogy a munkahelyi légkör is támogató legyen. Ha a vezetőség nem áll ki a dolgozói mellett, akkor a vendégek még bátrabban fognak viselkedni. A kommunikáció a kollégákkal szintén kulcsfontosságú. Ha valaki éppen egy nehéz helyzetet él át, akkor fontos, hogy legyen kihez fordulnia.
Tanulságok és javaslatok: Hogyan legyünk jobb vendégek? 🤔
Mi a tanulság mindebből? Talán az, hogy legyünk empatikusabbak és tisztelettudóbbak a vendéglátósokkal. Ne felejtsük el, hogy ők is emberek, akik azért dolgoznak, hogy nekünk jó legyen. Egy kedves szó, egy mosoly, egy borravaló csodákra képes. Ne gondoljuk, hogy a pénzünk feljogosít minket a bunkóságra. Inkább próbáljunk meg emberként viselkedni, és meglátjátok, a vendéglátás is sokkal kellemesebb élmény lesz.
Szerintem itt az ideje, hogy kicsit magunkba nézzünk. A vendéglátósok rengeteget tesznek értünk, és megérdemlik a tiszteletet. Legyünk kedvesek, legyünk türelmesek, és legyünk hálásak. Mert ha mi jó vendégek vagyunk, akkor a vendéglátók is szívesebben szolgálnak ki minket. És ki tudja, talán még egy ingyen italt is kapunk cserébe! 😉
És ti? Találkoztatok már durva vendégekkel? Írjátok meg a történeteiteket a kommentekben! 👇