
Képzeljük el, hogy a kedvenc játékaink még folyékonyabban futnak, a képkockák sebessége érezhetően növekszik, anélkül, hogy feltétlenül a legújabb, legdrágább hardverre kellene beruháznunk. Ez a vízió vált most valósággá az Intel egy rendkívül fontos lépésének köszönhetően, amely alapjaiban változtathatja meg a játékosok élményét szerte a világon.
Az Intel már egy ideje jelen van a grafikus kártyák piacán az Arc sorozatával, és ezzel együtt bevezette a saját intelligens felskálázó és képkocka-generáló technológiáját, az XeSS-t (Xe Super Sampling). Ami eddig kizárólag az Intel Arc GPU-k kiváltsága volt – különösen a Frame Generation funkciója – most szélesebb körben elérhetővé vált.
A frissen kiadott XeSS 2.1, illetve a hozzá tartozó SDK (Software Development Kit) révén az Intel nyitottá tette ezt a csúcstechnológiát. Ez azt jelenti, hogy többé már nem kell feltétlenül Intel Arc kártyával rendelkeznünk ahhoz, hogy élvezhessük a simább játékmenetet. Legyen szó AMD Radeon vagy NVIDIA GeForce grafikus vezérlőkről, ha a játékfejlesztők beépítik a legújabb könyvtárakat, mindenki profitálhat belőle, aki egy kompatibilis grafikus processzorral rendelkezik.
Gondoljunk csak bele: a Frame Generation technológia mesterségesen generált képkockákat illeszt be a renderelt képek közé, ezzel növelve a látszólagos képfrissítési sebességet. Eredménye egy sokkal simább, akadozásmentesebb játékmenet, ami különösen a vizuálisan intenzív, nagy erőforrásigényű címek esetében jelent óriási előrelépést. Az alacsony késleltetésű mód pedig biztosítja, hogy a megnövelt képkockaszám ne járjon észrevehető beviteli késéssel, ami kulcsfontosságú a kompetitív játékokban.
Persze, azért nem teljesen ingyenes a belépő ebbe a jövőbe. Van egy fontos műszaki feltétel: a grafikus kártyának támogatnia kell a Shader Model 6.4-et. Ez a kritérium szerencsére a legtöbb modern kártya számára nem jelent akadályt. Az NVIDIA oldalán a GeForce GTX 10-es sorozattól (és természetesen minden utána megjelent szériától) felfelé, míg az AMD esetében az RX 5000-es szériától kezdődően már élvezhetjük a technológia előnyeit. Ez azt jelenti, hogy elég széles a merítési lehetőség azok számára, akik már rendelkeznek egy kicsit is újabb géppel.
Ez a lépés, őszintén szólva, egy nagyon üdvözlendő fordulat a játékiparban. A technológiai fejlődés nem áll meg, de az, ha a fejlesztések nem zárják ki a felhasználók nagy részét, az igazi érték.
„A valódi innováció nem abban rejlik, hogy egy szűk elit számára elérhetővé teszünk valami újat, hanem abban, hogy a legkorszerűbb megoldásokat a lehető legszélesebb közönség számára is hozzáférhetővé tesszük. Az Intel most pont ezt teszi, és ez hatalmas nyereség a játékosoknak.”
Szóval, készüljünk fel egy még simább, még lenyűgözőbb játékélményre, mert az Intel egy nagylelkű gesztussal mindenki számára kinyitotta az XeSS Frame Generation kapuját. Érdemes figyelni a kedvenc játékaink frissítéseit, hátha hamarosan mi is kipróbálhatjuk!