
A disztópikus Night City neonfényei, a kibernetikus implantátumok zaja és Johnny Silverhand karcos hangja – a Cyberpunk 2077 egyedülálló utazásra vitt minket. Bár a játék elképesztő mélységeivel és történetével magával ragadó élményt nyújtott, sokakban motoszkált a gondolat: mi lenne, ha ezt a vibráló világot nem csak egyedül fedezhetnénk fel? Egy ilyen gazdag univerzum, ahol minden sarok rejt egy titkot, és minden NPC-nek története van, szinte könyörög egy közösségi komponensért.
A fejlesztők eredetileg terveztek valamilyen online elemet, de az végül a vágóasztalon végezte, ami persze érthető volt a játék indulásakor tapasztalt technikai kihívások fényében. Szerencsére a rajongói közösség nem tétlenkedett, és a modderek máris elkezdték a saját többjátékos kiegészítőikkel gazdagítani a játékot, demonstrálva, micsoda óriási potenciál rejlik egy ilyen kiterjedt univerzumban a közös kalandok terén. Ez a kreativitás ráadásul csak tovább erősítette a reményt: talán egyszer a folytatásban hivatalos formában is megkapjuk azt, amire annyian vágyunk.
És láss csodát! Úgy tűnik, ez a vágy nem marad beteljesületlen. A játékiparban gyakran az apró jelek, a fejlesztők kulisszák mögötti mozgása árulkodik a legjobban a jövőről. Az elmúlt időszakban a CD Projekt RED, a lengyel stúdió, amely a Witcher és Cyberpunk univerzumokat életre hívta, több álláshirdetést is közzétett észak-amerikai részlegében, amelyek közül az egyik igazi bombaként robbant a rajongók körében. Egyértelműen a készülő Cyberpunk 2, vagy ahogy a projekt belsőleg emlegetik, a „Project Orion” számára kerestek szakembereket.
A leginkább szembetűnő és sokatmondó pozíció? Egy vezető hálózati mérnök (Lead Network Engineer) állás, ami már önmagában is felhúzná az ember szemöldökét egy kizárólag egyjátékos élményt ígérő cím esetében. De a hirdetés leírása még ennél is többet árul el! A jövőbeli kollégának ugyanis nem kevesebb lesz a feladata, mint a hálózati architektúra és az online rendszerek tervezése, megvalósítása és karbantartása. Sőt, egy olyan csapatot kell majd vezetnie, amely kifejezetten a többjátékos rendszerek fejlesztéséért és optimalizálásáért felel, beleértve az összekapcsolási (matchmaking) mechanizmusokat és a szerverek teljesítményének biztosítását. Ugye, ez már nem hagy sok kétséget afelől, mi is készül a háttérben?
Ez a hirdetés gyakorlatilag hivatalos pecséttel látta el azt a pletykát, hogy a Cyberpunk 2-ben igenis lesz valamilyen online játékmód. A nagy kérdés persze az: pontosan milyen formában? Képzelhetünk el egy GTA Online-hoz hasonló, állandóan nyitott, megosztott Night City élményt, ahol más játékosokkal találkozhatunk, küldetéseket csinálhatunk vagy éppen csak szabadon bandázhatunk. De ott van a hagyományosabb kooperatív vagy kompetitív többjátékos mód lehetősége is, ahol barátainkkal vállvetve, vagy épp egymás ellen küzdhetünk bizonyos feladatokban. Sőt, mi van, ha valami olyasmivel lepnek meg minket, ami a Watch Dogs behatolásos mechanikájához hasonlóan, finoman sző bele más játékosokat az egyjátékos kampányunkba?
A CD Projekt RED mindig is híres volt arról, hogy bátran újít, és a játékosok igényeit tartja szem előtt. Vajon a „Project Orion” esetében ez azt jelenti, hogy egy teljesen új szintre emelik az online élményt, ami eddig ismeretlen a szerepjátékok világában? Én magam már alig várom, hogy megtudjam!
Bár még éveket kell várnunk a Cyberpunk 2 megjelenésére, a vezető hálózati mérnöki álláshirdetés egyértelműen jelzi, hogy a stúdió komolyan gondolja a többjátékos elemek integrálását. Ez egy izgalmas ígéret, amely alapjaiban változtathatja meg a Night City-vel kapcsolatos elvárásainkat. Készen állsz egy még intenzívebb, közösségi kalandra a jövő disztópikus városában? Én már most alig bírok a bőrömben!