Ügyfélkapu+ azonosítás: lehetőség van-e visszatérni az e-mailes hitelesítésre?

Az Ügyfélkapu+ azonosítási rendszerének bevezetésével egyre többen választják a telefonos applikáción keresztüli hitelesítést. Ez gyors és kényelmes megoldás, de mi történik akkor, ha valaki mégis vissza szeretne térni az e-mailes hitelesítéshez? Sokan felteszik a kérdést, hogy lehetséges-e a váltás, és ha igen, akkor milyen lépések szükségesek hozzá.

Válthatok az e-mailes hitelesítésre, ha már az applikációt használom?

Igen, ha már aktiváltad a telefonos alkalmazáson keresztüli azonosítást, akkor is visszaválthatsz az e-mailes hitelesítésre. Ehhez nincs szükség az applikáció törlésére vagy különösebb bonyolult műveletekre. Az azonosítási módot a beállítások között lehet módosítani.

Mi a teendő, ha telefont váltok?

Sokan azért is aggódnak, mert hamarosan telefonkészüléket cserélnek, és nem tudják, hogy az Ügyfélkapu+ azonosítási rendszerben ez milyen változásokat hoz. Ha új telefonra költözöl, a kétfaktoros hitelesítés (2FA) adatainak átvitelére van lehetőség, ha előzőleg mentetted a QR-kódot vagy a hitelesítő kulcsot. Amennyiben ezt nem tetted meg, az új készüléken újra kell aktiválni az applikációt.

Mit jelent a törlőkód, és miért fontos?

A törlőkód egy olyan egyedi azonosító, amelyet az Ügyfélkapu+ hitelesítési rendszer biztosít a felhasználóknak. Ha elveszted a hozzáférést az azonosító alkalmazáshoz (például mert elhagytad vagy visszaállítottad a telefonod), akkor ezzel a kóddal tudod visszaállítani vagy törölni a kétfaktoros hitelesítést.

Fontos, hogy a törlőkódot biztonságos helyen tárold, mert ha elveszíted, és nincs más módod az azonosításra, akkor csak személyesen, egy kormányablakban kérheted a rendszerből való eltávolításodat.

Mi történik, ha elveszítem a törlőkódot?

Ha nem mentetted el a törlőkódot, és az applikáció sem működik megfelelően, akkor sajnos nem fogsz tudni belépni az Ügyfélkapu+ fiókodba. Ebben az esetben csak személyesen, egy kormányablakban intézheted a helyreállítást, ahol újra kell regisztrálnod.

Összegzés

Ha telefonos hitelesítésről szeretnél visszatérni az e-mailes azonosításra, ezt könnyedén megteheted az Ügyfélkapu+ beállításaiban. Ha telefonváltás előtt állsz, akkor érdemes előzetesen gondoskodni a hitelesítési adatok biztonságos mentéséről, például a QR-kód elmentésével.

A törlőkód kiemelten fontos biztonsági mentésként, mert ha ezt is elveszíted, akkor kizárólag személyesen tudod visszaállítani a hozzáférésedet. Érdemes tehát odafigyelni a beállításokra, hogy elkerüld a felesleges adminisztrációt és a hosszadalmas ügyintézést.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük