Mit tehetsz, ha a külső monitor nem ébred fel a képernyőkímélő után?

Sok felhasználó tapasztalja azt a problémát, hogy ha egy laptophoz több külső monitort csatlakoztat, akkor a képernyőkímélő vagy az energiatakarékos mód után az egyik vagy akár több monitor nem kapcsol vissza megfelelően. Ez különösen akkor fordul elő, ha a monitor egy USB-C átalakító vagy egy elosztó segítségével csatlakozik a laptophoz. Ha te is ezzel a bosszantó helyzettel küzdesz, akkor itt van néhány megoldás, amely segíthet a probléma megszüntetésében.

Miért nem ébred fel a második külső monitor?

A jelenség fő oka az lehet, hogy az operációs rendszer, a grafikus vezérlő vagy maga az elosztó nem megfelelően kezeli az energiagazdálkodási beállításokat. Az alábbi tényezők állhatnak a háttérben:

  • Az USB-C elosztó vagy HDMI átalakító nem küldi megfelelően a jelet a kijelzőnek.
  • Az energiatakarékos beállítások miatt a rendszer teljesen lekapcsolja az adott portot.
  • Az illesztőprogramok nem megfelelőek, elavultak vagy kompatibilitási problémák léptek fel.
  • A Windows hibásan érzékeli az átalakítón keresztül csatlakoztatott monitort.

1. Az energiabeállítások módosítása

Az egyik legegyszerűbb megoldás az energiagazdálkodási beállítások módosítása. Ha az operációs rendszer úgy van beállítva, hogy bizonyos idő után kikapcsolja a képernyőket, előfordulhat, hogy nem minden kijelző éled fel megfelelően.

  1. Nyisd meg a Vezérlőpultot és válaszd az Energiagazdálkodási beállításokat.
  2. A jelenlegi energia séma mellett kattints a Séma beállításainak módosítása lehetőségre.
  3. Kattints a Speciális energiabeállítások módosítása gombra.
  4. Keresd meg a Kijelző szekciót, és állítsd be úgy, hogy soha ne kapcsoljon ki.
  5. Mentés után indítsd újra a rendszert, és ellenőrizd, hogy megoldódott-e a probléma.

2. Az USB és grafikus kártya illesztőprogramjainak frissítése

Ha az elosztó vagy átalakító nem megfelelően működik, az illesztőprogramok frissítése is segíthet.

  1. Nyomd meg a Win + X billentyűkombinációt, és válaszd az Eszközkezelő menüpontot.
  2. Keresd meg a Kijelzőadapterek részt, és frissítsd a videókártya illesztőprogramját.
  3. Ha van külön USB-C elosztóhoz kapcsolódó illesztőprogram, azt is érdemes frissíteni az USB vezérlők alatt.
  4. Indítsd újra a gépet, és ellenőrizd, hogy a külső monitor megfelelően működik-e.

3. Az USB-C elosztó vagy HDMI átalakító ellenőrzése

Ha az előző lépések nem oldották meg a problémát, akkor érdemes megvizsgálni, hogy az elosztó vagy az átalakító megfelelően működik-e. Próbáld ki az alábbiakat:

  • Csatlakoztasd a monitort egy másik eszközhöz, például egy másik laptophoz vagy PC-hez, hogy ellenőrizd, működik-e.
  • Próbáld ki egy másik USB-C elosztóval vagy HDMI átalakítóval, mert lehet, hogy az adott eszköz nem teljesen kompatibilis.
  • Ha a laptop rendelkezik másik USB-C vagy HDMI porttal, próbáld meg abba csatlakoztatni az elosztót.

4. Windows kijelzőbeállítások ellenőrzése

Néha az operációs rendszer hibásan érzékeli a külső monitorokat, és ezért nem kapcsolja vissza őket megfelelően. Ellenőrizheted a beállításokat az alábbi módon:

  1. Jobb klikk az asztalon, majd válaszd a Képernyőbeállítások menüpontot.
  2. Görgess le a Több kijelző szekcióhoz, és kattints a Felderítés gombra.
  3. Ha a monitor megjelenik, de nem aktív, próbáld meg újra engedélyezni.

5. Alternatív megoldások

Ha egyik fenti megoldás sem működött, próbálkozhatsz az alábbi módszerekkel:

  • Kapcsold ki, majd be a monitort: Egyszerű, de gyakran működik.
  • Húzd ki és dugd vissza a HDMI kábelt: Ez egy gyors megoldás lehet, ha nem akarsz mélyebben belemenni a beállításokba.
  • Használj külön tápellátású elosztót: Néhány USB-C elosztó nem biztosít elegendő áramot a megfelelő működéshez.

Összegzés

Ha a külső monitor nem ébred fel a laptop képernyőkímélője vagy energiatakarékos módja után, annak több oka is lehet. Az első lépés az energiabeállítások ellenőrzése, majd az illesztőprogramok frissítése. Ha ezek nem oldják meg a problémát, akkor érdemes lehet másik USB-C elosztót kipróbálni, vagy módosítani a Windows kijelzőbeállításait. Ha mindezek után is fennáll a probléma, érdemes lehet egy másik monitort vagy átalakítót kipróbálni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük