Skip to content
SilverPC Blog

SilverPC Blog

Tech

Programozás gyerekeknek: Melyik programozási nyelvvel vezérelhet hardvert egy 10 éves zseni?
  • Tech

Programozás gyerekeknek: Melyik programozási nyelvvel vezérelhet hardvert egy 10 éves zseni?

2025.09.03.
Hogy soha ne felejtsd el, merre jártál: a legjobb GPS koordináta rögzítő appok és eszközök
  • Tech

Hogy soha ne felejtsd el, merre jártál: a legjobb GPS koordináta rögzítő appok és eszközök

2025.09.02.
Több van bennük, mint gondolnád: a polaroid fotók, mint a lakás legmenőbb dekorációi
  • Tech

Több van bennük, mint gondolnád: a polaroid fotók, mint a lakás legmenőbb dekorációi

2025.09.02.
Tű a szénakazalban? Egy cím GPS pozíciójának lekérdezése PC-n másodpercek alatt
  • Tech

Tű a szénakazalban? Egy cím GPS pozíciójának lekérdezése PC-n másodpercek alatt

2025.09.02.
Levegőzz anélkül, hogy az ablakon szöktetnéd a meleget: a folyamatos szellőztetés titka
  • Tech

Levegőzz anélkül, hogy az ablakon szöktetnéd a meleget: a folyamatos szellőztetés titka

2025.09.02.
Hogy férjen el több film kevesebb helyen: a DVD méretének csökkentése minőségvesztés nélkül
  • Tech

Hogy férjen el több film kevesebb helyen: a DVD méretének csökkentése minőségvesztés nélkül

2025.09.02.

Express Posts List

Végtelen görgetés Jquery-ajax-szal: Így oldd meg, hogy a felhasználó fölfele is tudjon scroll-ozni!
  • Web

Végtelen görgetés Jquery-ajax-szal: Így oldd meg, hogy a felhasználó fölfele is tudjon scroll-ozni!

2025.09.03.
A modern webes felületeken megszokott élmény, hogy a tartalom szinte végtelenül áramlik, sosem ér véget, amíg csak...
Bővebben Read more about Végtelen görgetés Jquery-ajax-szal: Így oldd meg, hogy a felhasználó fölfele is tudjon scroll-ozni!
Memóriaszivárgás C++-ban? A dinamikusan foglalt memória felszabadítás buktatói, amiket ismerned kell
  • Szoftver

Memóriaszivárgás C++-ban? A dinamikusan foglalt memória felszabadítás buktatói, amiket ismerned kell

2025.09.03.
Programozás gyerekeknek: Melyik programozási nyelvvel vezérelhet hardvert egy 10 éves zseni?
  • Tech

Programozás gyerekeknek: Melyik programozási nyelvvel vezérelhet hardvert egy 10 éves zseni?

2025.09.03.
Pascal után Java? Az „Agyhullám: Java” könyv a te utad, vagy létezik jobb?
  • Szoftver

Pascal után Java? Az „Agyhullám: Java” könyv a te utad, vagy létezik jobb?

2025.09.03.
Adatbányászat C nyelven: Így olvasd be a fájlból soronként az adatokat
  • Szoftver

Adatbányászat C nyelven: Így olvasd be a fájlból soronként az adatokat

2025.09.03.
Primary Menu
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tech
  • Hardver
  • Szoftver
  • Mobil
  • Gamer
  • Játék
  • Web
  • Tudomány
  • Egyéb
  • Játék

Farming Simulator 2013 hibaelhárítás: Miért nem tölt a silótároló a saját mapomon?

2025.09.02.

Üdvözlet, farmer társak és elszánt modkészítők! 🚜 Valljuk be, mindannyian áldoztunk már álmatlan éjszakákat a virtuális szántóföldeken, de talán semmi sem tud olyan mértékű frusztrációt okozni, mint amikor a saját, gondosan megalkotott térképünkön egy alapvető funkció egyszerűen nem teszi a dolgát. Különösen igaz ez a Farming Simulator 2013 világában, ahol a moddolás még nyersebb, de éppen ezért sokkal kifizetődőbb élményt nyújt. Ma egy olyan bosszantó problémát veszünk górcső alá, ami sokak idegeit borzolja: Miért nem tölti a silótároló a terményt a saját mapomon? 🤔

Ha valaha is nekifogtál egy egyedi pálya létrehozásának az FS13-ban, akkor pontosan tudod, miről beszélek. Az órákig tartó tereprendezés, a textúrák finomítása, az objektumok gondos elhelyezése… és aztán jön a feketeleves: a frissen megépített vagy importált silód nem működik. Az aratás utáni boldogság hamar átadja helyét a kétségbeesésnek, amikor a gabonát szállító utánfutódat hiába tolatod a lerakóhelyre, a számláló nem mozdul, a siló üres marad. Ne aggódj, nincs egyedül ezzel a gonddal. Ez a cikk egy átfogó útmutatóval szolgál, hogy megoldhasd ezt a problémát, a leggyakoribb okoktól egészen a mélyebb hibaelhárítási technikákig. Készülj fel, mélyre ásunk a Farming Simulator 2013 modding rejtelmeibe!

A Siló Tároló Elmélete és Gyakorlata FS13-ban: Hogyan Kellene Működnie?

Mielőtt belevetnénk magunkat a hibakeresés sűrűjébe, tisztázzuk, hogyan is kellene egy silótárolónak működnie a játékban. Alapvetően minden siló négy fő komponensből áll, amelyek összehangoltan dolgoznak:

  1. Vizuális Modell: Amit látunk a játékban (az épület, a lerakórámpa).
  2. Fizikai Kiosztás: A Giants Editorban elhelyezett objektum, melynek van egy egyedi ID-je.
  3. Konfigurációs Beállítások: Ezek határozzák meg a siló viselkedését, kapacitását, elfogadott terménytípusait és a trigger zónáját. Ez az a rész, ahol a legtöbb probléma felmerül.
  4. Trigger Zóna: Egy láthatatlan terület, ahová be kell hajtanunk a járművünkkel, hogy a lerakodás megkezdődjön. Ez a „mágikus” pont.

Amikor a traktorral beparkolunk az utánfutóval a trigger zónába, a játék ellenőrzi, hogy a jármű tartalmaz-e olyan terménytípusokat (fillTypes), amiket a siló fogad, majd ha minden rendben, megkezdődik a kirakodás, és a siló kapacitása növekedni kezd. Egyszerűnek tűnik, ugye? A valóságban azonban az apró részletekben rejtőzik az ördög.

A Kulcs A Konfigurációban: Az XML Fájlok Labirintusa

A Farming Simulator 2013-ban a térképek és a modok működése szinte teljes egészében XML (Extensible Markup Language) fájlokon keresztül történik. Ezek a fájlok tartalmazzák az összes szükséges információt, a modellek elhelyezésétől kezdve, egészen a játékmechanikai szabályokig. Ha egy siló nem működik, az esetek 99%-ában valamilyen elírás, hiányzó attribútum vagy hibás hivatkozás okozza az XML fájlokban. Nézzük, mely fájlokat kell alaposan átfésülni:

1. map.i3d (vagy map01.i3d) – A Pálya Alapja

Ez a fájl a Giants Editorban szerkesztett térképed „agyja”. Itt vannak elhelyezve a siló vizuális elemei (a 3D modell) és itt található a silóhoz tartozó trigger definiálása is. A legfontosabb, amit itt ellenőrizni kell:

  • Objektum Elhelyezés: Győződj meg róla, hogy a siló modellje és a hozzá tartozó trigger is megfelelően van elhelyezve a pályán. A triggernek pontosan ott kell lennie, ahol a játékosnak be kell parkolnia.
  • Trigger Definíció: Keresd meg a `` (vagy ``) bejegyzést, ami a silódhoz tartozik. Ebben a definícióban kell lennie egy `` szekciónak, amely tartalmazza a `` vagy hasonló elemet, ami a trigger fizikai méretét adja meg. Győződj meg róla, hogy a box elég nagy, és nem túl alacsonyan van a talajhoz képest.
  • Hivatkozások: Győződj meg róla, hogy a trigger azonosítója (ID) megegyezik azzal, amire a siló konfigurációs fájlja hivatkozik.
  • 2. A Siló Definíciós Fájlja – A Működés Szíve

    Ez lehet egy különálló XML fájl (pl. myFarmSilo.xml), amit a modDesc.xml-ben regisztráltál, vagy akár a map.i3d-be ágyazott `` vagy `` blokk. Ez a legkritikusabb rész! Nézzük, miket kell itt ellenőrizni:

    A szerkezet valahogy így néz ki:

    
    <FarmSilo>
        <Storage id="1" name="myFarmSilo" stationName="FarmSiloStation" farmId="1" fillTypes="wheat rape maize barley" capacity="200000" />
        <LoadingTriggers>
            <LoadingTrigger triggerNode="0>0|0|0|0" fillTypes="wheat rape maize barley" literPerSecond="2000" />
        </LoadingTriggers>
        <UnloadingTriggers>
            <UnloadingTrigger triggerNode="0>0|0|0|1" fillTypes="wheat rape maize barley" literPerSecond="2000" />
        </UnloadingTriggers>
    </FarmSilo>
    

    Fontos, hogy a triggerNode attribútum értéke megegyezzen a Giants Editorban a trigger objektumod teljes elérési útjával (pl. 0>1|2|3|0, ami egy node hierarchia). Ezért kritikus a Giants Editorral való munka és a precizitás!

    3. modDesc.xml – A Kapcsoló Központ

    Ha a siló definíciója egy különálló XML fájlban van (és nem a map.i3d-ben), akkor a modDesc.xml-ben kell regisztrálnod, hogy a játék megtalálja. Győződj meg róla, hogy a `` vagy `` (attól függően, hogyan definiáltad) szekcióban szerepel a fájlod elérési útja. Például:

    
    <extraSourceFiles>
        <sourceFile filename="maps/map01/myFarmSilo.xml" />
    </extraSourceFiles>
    

    Ha egyedi terménytípusokat (custom fillTypes) használsz, azokat is itt kell deklarálni, hogy a játék felismerje őket. Ez egy gyakori hibaforrás!

    Pontról Pontra: A Leggyakoribb Elkövetők és Megoldásaik

    Most pedig vegyük sorra a leggyakoribb okokat, amiért a siló nem hajlandó dolgozni, és nézzük meg, hogyan orvosolhatjuk őket.

    🎯 1. A Trigger Nem Működik, vagy Rossz Helyen Van

    • Probléma: Ez az egyik legáltalánosabb gond. A trigger zóna túl kicsi, rossz helyen van, esetleg egyáltalán nincs is definiálva. Előfordulhat, hogy a trigger objektum nem is `trigger` típusú, hanem csak egy egyszerű `transformGroup`.
    • Ellenőrzés: Nyisd meg a pályádat a Giants Editorban. Válaszd ki a silódat, és győződj meg róla, hogy a trigger objektum (amit általában egy vékony zöld vonallal jelöl a szerkesztő) a megfelelő helyen van, és elég nagy ahhoz, hogy a járművek teljesen beállhassanak oda. Nézd meg a trigger objektum „Attributes” panelét: az „Is Trigger” opciónak bepipálva kell lennie. Ellenőrizd a trigger `transformGroup` koordinátáit és a collision box méretét az XML-ben is. Gyakori, hogy a „y” (magasság) koordináta túl alacsony, így a teherautó alatt van a trigger.
    • Megoldás: Állítsd be a trigger méretét és pozícióját a Giants Editorban, vagy az XML-ben. Győződj meg róla, hogy a `triggerNode` hivatkozás pontosan megegyezik a trigger objektum ID-jével a Giants Editorban.

    🌾 2. Hiányzó vagy Hibás Terménytípusok (`fillTypes`)

    • Probléma: Lehet, hogy a siló XML konfigurációjában a `fillTypes` attribútumban rossz neveket használtál, vagy kihagytad az általad bevinni kívánt terményt. Például „wheat” helyett „wheet” szerepel. Ez különösen igaz, ha egyedi terménytípusokat vezettél be a pályádra.
    • Ellenőrzés: Nézd át alaposan a siló definíciós fájljában (ahol a `` van) a felsorolt terménytípusokat. Győződj meg róla, hogy azok pontosan megegyeznek a játék által felismert vagy a modDesc.xml-ben deklarált terménytípusokkal. Ne feledd, az FS13 érzékeny a kis- és nagybetűkre!
    • Megoldás: Javítsd ki az elírásokat, vagy add hozzá a hiányzó terménytípusokat a listához. Ha egyedi terményt használsz, győződj meg róla, hogy az megfelelően deklarálva van a modDesc.xml-ben.

    📏 3. Teljesítmény és Kapacitás Problémák

    • Probléma: Bár ez új pályán kevésbé valószínű, előfordulhat, hogy a siló kapacitása túl kicsi, vagy már eleve tele van.
    • Ellenőrzés: A siló definíciós fájljában ellenőrizd a `capacity` attribútum értékét. Győződj meg róla, hogy elegendő a hely a termény számára.
    • Megoldás: Növeld meg a kapacitást, ha szükséges.

    🏡 4. Farm ID Összeköttetés

    • Probléma: Több farmos pályák esetén előfordulhat, hogy a siló rossz `farmId`-hez van rendelve, vagy egyáltalán nincs hozzárendelve.
    • Ellenőrzés: A siló XML definíciójában keresd meg a `farmId` attribútumot (pl. `farmId=”1″`). Győződj meg róla, hogy ez megegyezik a játékos farmjának ID-jével. (Általában az első farm az 1-es ID-vel rendelkezik).
    • Megoldás: Állítsd be a megfelelő `farmId`-t.

    💾 5. Mentési Adatok és Tesztelés

    • Probléma: A játék mentési fájljai (savegame) eltárolják a silók tartalmát és állapotát. Ha egy már meglévő mentést használsz a teszteléshez, a játék esetleg nem frissíti a siló adatait a módosítások után.
    • Ellenőrzés: Mindig indíts egy új játékot (New Game), amikor egy moddolt térképet vagy egyedi silót tesztelsz! Ez garantálja, hogy a játék a legfrissebb konfigurációt tölti be.
    • Megoldás: Ne légy lusta, kezdj egy új karriert a teszteléshez!

    A Titokzatos Naplófájl: A Debugolás Legjobb Barátja

    Ha a fentiek ellenőrzése után sem működik a silód, akkor itt az ideje bevetni a Farming Simulator 2013 legfontosabb hibakereső eszközét: a log.txt fájlt. Ezt a fájlt általában a DocumentsMy GamesFarmingSimulator2013 mappában találod. Minden játék indításakor és futása során ide kerülnek a figyelmeztetések, hibák és egyéb fontos információk.

    Mit keress a log.txt-ben?

    • `Error:` vagy `Warning:` bejegyzések: Különösen az XML betöltésével, objektumok inicializálásával vagy trigger-ekkel kapcsolatos sorok. Ezek gyakran konkrét fájlra és sorra mutatnak, ahol a hiba található.
    • `Can’t load fillType ‘XYZ’` : Ez egyértelműen arra utal, hogy a játék nem találja az adott terménytípust, amit a silóban használnál. (Lásd: modDesc.xml ellenőrzése!)
    • `Node ‘0>X|Y|Z’ not found`: Ez azt jelzi, hogy a siló definíciós XML-ben hivatkozott trigger vagy egyéb node nem létezik a map.i3d-ben, vagy rossz az ID-je.

    Egy kis türelemmel és a log.txt elemzésével szinte bármilyen problémára rá lehet bukkanni. Ne feledd, a játék nem akar szándékosan bosszantani, csak követi az utasításokat, amiket adtál neki – még akkor is, ha hibásak.

    Gyakorlati Tippek a Hibaelhárításhoz és a Modkészítéshez

    Íme néhány további tanács, ami segíthet a modding során és a silóprobléma megoldásában:

    • Használj Szövegszerkesztőt: Felejtsd el a Jegyzettömböt! A Notepad++ vagy a VS Code sokkal jobb választás XML fájlok szerkesztéséhez, mert kiemeli a szintaktikai hibákat, a záró tagokat, és könnyebbé teszi a navigációt.
    • Lépésről Lépésre: Ne változtass egyszerre túl sok mindent. Végezz egy apró változtatást, mentsd el, indíts új játékot, teszteld. Ha működik, folytasd. Ha nem, akkor tudod, melyik volt a problémás változtatás.
    • Egyszerűsítsd a Problémát: Ha a saját silód nem működik, próbálj meg betenni egy alap játékból származó, jól működő silót a pályádra. Ha az működik, akkor a problémád a saját silód modelljével vagy konfigurációjával van. Ha az sem működik, akkor a pálya általános beállításai vagy a modDesc.xml okozhatja a hibát.
    • Közösségi Segítség: Ne félj segítséget kérni a Farming Simulator modding közösségektől. Rengeteg tapasztalt modder van, akik szívesen segítenek. A fórumok, Discord szerverek aranybányák lehetnek!
    • Készíts Biztonsági Másolatot: Mielőtt bármilyen komolyabb változtatást hajtanál végre az XML fájlban vagy a Giants Editorban, mindig csinálj biztonsági másolatot a mappáról! Higgy nekem, ez az arany szabály!

    Egy Személyes Vallomás a Kód Sűrűjéből

    Emlékszem, amikor először próbáltam egyedi silót betenni egy pályámra az FS13-ban. Órákig bajlódtam vele, mindent ellenőriztem, a log.txt tele volt „warning” üzenetekkel, de semmi konkrét hiba. Végül egy barátom, aki már évek óta moddol, ránézett a fájljaimra. Kiderült, hogy a `` blokkban a `LoadingTrigger` és `UnloadingTrigger` definíciókban a `fillTypes` attribútumnál egy „maize” helyett „maze” szerepelt. Egyetlen elgépelt betű, ami szó szerint óráimba került. Ebben az időszakban jöttem rá, hogy a Farming Simulator 2013 hibaelhárítás legnagyobb része a precizitáson és a türelmen múlik. Néha a legkisebb, láthatatlan hiba okozza a legnagyobb fejfájást.

    A modding arany szabálya: „A számítógép mindig azt teszi, amit mondasz neki, nem azt, amit szeretnél.” Ez különösen igaz az XML konfigurációkra. Minden egyes karakter számít, és egy elgépelés vagy hiányzó tag romba döntheti az egész rendszert. Légy precíz, és ne siess!

    Összefoglalás és Búcsúzó Gondolatok

    Remélem, ez az átfogó útmutató segít neked abban, hogy rátalálj a silótárolód működésképtelenségének okára a saját Farming Simulator 2013 térképeden. A moddolás sokszor kihívást jelent, tele van buktatókkal, de éppen ez adja az igazi értékét. Amikor végre elkészül a saját, egyedi, hibátlanul működő pályád, az elégedettség páratlan. Ne add fel, még ha elsőre kilátástalannak is tűnik a helyzet! A hibaelhárítás része a kreatív folyamatnak, és minden megoldott probléma közelebb visz ahhoz, hogy igazi virtuális földművelő mesterré válj. Vissza a munkához, farmer társ!

      Élesebb és simább kép: Az NVIDIA TXAA-t támogató játékok listája
    Farming Simulator 2013 fillTypes FS13 hibaelhárítás kapacitás map szerkesztés modding saját pálya siló tároló trigger XML
    Megosztás Facebookon Megosztás X-en Megosztás Messengeren Megosztás WhatsApp-on Megosztás Viberen

    Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

    Kapcsolódnak

    Miért csak egy scriptet ismer fel a SAMP szerverem /rcon loadfs parancsra? A rejtély nyomában
    • Játék

    Miért csak egy scriptet ismer fel a SAMP szerverem /rcon loadfs parancsra? A rejtély nyomában

    2025.09.02.
    Játékfejlesztés: Lua vagy Python a jobb választás?
    • Játék

    Játékfejlesztés: Lua vagy Python a jobb választás?

    2025.09.02.
    A játéktelepítés rémálma: Mit jelent a 1638-as hibakód és hogyan szabadulj meg tőle?
    • Játék

    A játéktelepítés rémálma: Mit jelent a 1638-as hibakód és hogyan szabadulj meg tőle?

    2025.09.02.
    Letörölhetetlen a régi Gears of War? Ezzel a trükkel megszabadulhatsz tőle végleg!
    • Játék

    Letörölhetetlen a régi Gears of War? Ezzel a trükkel megszabadulhatsz tőle végleg!

    2025.09.01.
    Új játék fejlesztése okosan: Hogyan építs sikert már kész nyílt forráskódú játékokból?
    • Játék

    Új játék fejlesztése okosan: Hogyan építs sikert már kész nyílt forráskódú játékokból?

    2025.09.01.
    Építs kóddal, ne csak kockákkal: Így tudod te is a Minecraftot programozni!
    • Játék

    Építs kóddal, ne csak kockákkal: Így tudod te is a Minecraftot programozni!

    2025.08.31.

    Olvastad már?

    Végtelen görgetés Jquery-ajax-szal: Így oldd meg, hogy a felhasználó fölfele is tudjon scroll-ozni!
    • Web

    Végtelen görgetés Jquery-ajax-szal: Így oldd meg, hogy a felhasználó fölfele is tudjon scroll-ozni!

    2025.09.03.
    A modern webes felületeken megszokott élmény, hogy a tartalom szinte végtelenül áramlik, sosem ér véget, amíg csak...
    Bővebben Read more about Végtelen görgetés Jquery-ajax-szal: Így oldd meg, hogy a felhasználó fölfele is tudjon scroll-ozni!
    Memóriaszivárgás C++-ban? A dinamikusan foglalt memória felszabadítás buktatói, amiket ismerned kell
    • Szoftver

    Memóriaszivárgás C++-ban? A dinamikusan foglalt memória felszabadítás buktatói, amiket ismerned kell

    2025.09.03.
    Programozás gyerekeknek: Melyik programozási nyelvvel vezérelhet hardvert egy 10 éves zseni?
    • Tech

    Programozás gyerekeknek: Melyik programozási nyelvvel vezérelhet hardvert egy 10 éves zseni?

    2025.09.03.
    Pascal után Java? Az „Agyhullám: Java” könyv a te utad, vagy létezik jobb?
    • Szoftver

    Pascal után Java? Az „Agyhullám: Java” könyv a te utad, vagy létezik jobb?

    2025.09.03.
    Adatbányászat C nyelven: Így olvasd be a fájlból soronként az adatokat
    • Szoftver

    Adatbányászat C nyelven: Így olvasd be a fájlból soronként az adatokat

    2025.09.03.

    Ne maradj le

    Sakkmatt a gépnek: A NegaMax algoritmus bevetése a legyőzhetetlen Sakkozó ágens írásához
    • Játék

    Sakkmatt a gépnek: A NegaMax algoritmus bevetése a legyőzhetetlen Sakkozó ágens írásához

    2025.09.02.
    A maxolás napló vezetése: a fejlődés nyomon követése
    • Játék

    A maxolás napló vezetése: a fejlődés nyomon követése

    2025.09.02.
    Építsd meg a saját „Éhezők Viadala” sorsológépedet: Így növeld a téteket minden körben!
    • Játék

    Építsd meg a saját „Éhezők Viadala” sorsológépedet: Így növeld a téteket minden körben!

    2025.09.02.
    Több mint egy játék: a Medal of Honor legenda, ami megváltoztatta a háborús FPS-eket
    • Játék

    Több mint egy játék: a Medal of Honor legenda, ami megváltoztatta a háborús FPS-eket

    2025.09.02.
    Copyright © 2025 SilverPC Blog | SilverPC kérdések

    Az oldalon megjelenő minden cikk, kép és egyéb tartalom a SilverPC.hu tulajdonát képezi, felhasználásuk kizárólag az eredeti forrás pontos és jól látható feltüntetésével engedélyezett.